Gå til innhold

Hvor tidlig bestilte dere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig bestilte dere egentlig;

1. Kirke?
  2. Lokale?
  3. Kjole?
  4. Catering?
  5. Fotograf?

Redd for at vi er litt sent ute:(

Skrevet

Lokale, kirke og fotograf bestilte vi 1 år før.

Kjolen og catering bestilte vi 7 måneder før.

Når skal dere gifte dere da?

Skrevet

Lokale og kirke har vi bestilt, fotograf og musikere skal vi bestille i løpet av kort tid. Vi gifter oss om 13 måneder.

Skrevet

Kirken bestilte vi over et år i forveien (når vi forlovet oss). Lokale bestilte vi 7 måneder før (restaurant så catering har vi ikke bestilt). Kjolen bestilte jeg etter påske (gifter oss om tre uker). Fotografen bestilte vi 6-7 måneder før.

Skrevet (endret)

Lokale (hotell) + kirke bestilte vi 12 mnd før.

Fotograf 10 mnd..

Band, der også 10 mnd..

Kjole 9 mnd før :ler:

Ser jeg har hatt god tid!

Men det er først den siste mnd vi har hatt MYE å gjøre. Det er nemlig VELDIG begrenset hva man kan planlegge uten å vite eksakt hvem og hvor mange som kommer. Iallefall for vår del.

Vi er også avhengig av alle "leverandørene" og at de følger opp tidsplanene godt, ..blir verste arrangementet om du bare lar det bli det.

Så. Mitt råd: Ikke bry deg om sjokoladebokser, servietter eller hvordan sorts champagne dere skal ha! Fokuser heller på å beholde roen og samle krefter til å kunne ha en heidundranes FEST! For gift blir dere uansett!

Jeg angrer ikke all detaljplanleggingen nå, men hadde jeg visst hvor mye tiid det tar utover jobb og fritid - hadde jeg faktisk roet ned en del.

:ler:

edit: leif

Endret av -Alvildebrud-
Skrevet

Vi var veldig tidlig ute pga at vi ville ha et bestemt lokalet, og det lokalet er veldig populært. Da vi hadde fått det, var det ingen grunn til å vente med bestillingene av det andre heller.

Er det én ting jeg er mest fornøyd med i planleggingsfasen, så er det at vi ikke har utsatt ting - utført når vi har bestemt oss, selv om det var ett år i forveien... Da ble det en rolig og avlsappet planleggingsprosess, og vi fikk minimalt av stress mot slutten.

Kirke - 15 mnd før (visste hvilken vi skulle ha, så det var ingen grunn til å vente)

Lokale - 17 mnd før - da var det kun to helger hele sommeren som var ledig

Kjole - 9 mnd før (fordi jeg ville ha en fra fjorårets kolleksjon - måtte bestille før gikk ut av produksjon)

Catering - 1 år før

Fotograf - 7 mnd før

Skrevet
Lokale, kirke og fotograf bestilte vi 1 år før.

Kjolen og catering bestilte vi 7 måneder før.

Når skal dere gifte dere da?

10 månder igjen

Skrevet
10 månder igjen

Da ville jeg fått på plass kirke og lokale nå snarest, det samme med fotograf, catering, musikk osv hvis det er lite utvalg der dere bor eller dere har noen spesielle preferanser (for å sikre dere). Kjole kan du se etter når salget starter til høsten (mye å spare på det).

Skrevet
10 månder igjen

Men det går bra vet du!

Bare og sette igang da!!!

Skrevet

Kirke: 14 måneder før (Rett etter forlovelsen)

Lokale: 14 måneder før

Kjole: Ikke ordnet,kommer sikkert til å fikse det 8-6 mnd før.

Catering:Ikke ordnet, kommer til å fikse det 8 mnd før.

Fotograf: 12,5 mnd før.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi gifter oss 30. august til neste år. Bestilte kirke og lokale i januar i år, og kjolen i mai :) Tiiiiidlig ute!

Skrevet

Kirke? Satte datoen utfra hva som var ledig i kirka, et år i forveien

Lokale? Avtalte med en gang datoen var satt/avtalt med kirka

Kjole? Kjøpte den ca 7 måneder før bryllupet (begynte å titte et par månedr før)

Catering? Lokalet vårt sto for matlagingen, men avtalte menyen med kjøkkendama en drøy måned før eller noe sånn, for innkjøp (hun skulle jo også vite hvor mange som kom, derfor så sent)

Fotograf? Der var vi faktsik litt sent ute, og de første vi kontaktet var opptatt, men vi ble kjempefornøyd med den fotografen vi valgte tilslutt, men jeg husker ikke helt når vi fikk det på plass. (mulig jeg kan finne det i bryllupsdagboka om jeg leter, eller i "oppdateringslistene" her på bryllupsforumet)

Skrevet

Lokale bestilte vi ca et år i forveien, vi skal ikke gifte oss i kirken, men bestilte vigsler litt ute på nyåret, litt over et halvt år i forveien. Kjolen bestilte jeg 14 måneder i forveien (var litt vel tidlig ute der kanskje, men bare måtte ha den. Dessuten kom den ikke før i november i fjor, så...). Maten er ennå ikke bestilt, men vi skal ha koldtbord og må vente på svar fra de som er invitert. Håper ikke det blir noe problem å ta det nå. Fotograf ble bestilt ca et halvt år i forveien.

Skrevet

Kirke og Lokale:

Vi begynte å sondere terrenget rett før påske, bestemt oss rett etter påske. Gifter oss juni 08. Så det blir....14 mnd før. Og da var vi akkurat ute tidsnok til å være først på det fleste steder.

Kjole: begynte å titte i mai/juni, bestilte nå i slutten av juli.

Catering følger stedet.

Fotograf: Har vi i familien, så han ble boket med en gang.

Annonse
Skrevet

Kirke og lokalet 10-12 mnd i forveien,

alt det andre mindre enn 5 mnd i forveien. Det gikk bra det :)

Skrevet

Giftet oss 10 mnd. etter at han fridde, og kirke + kjole ble bestilt 9-10 mnd. før bryllupet :) Catering og lokale bestilte vi vel 8 mnd. før (hadde bestilt et annet lokale tidligere, men ombestemte oss av ulike årsaker).

Gjest nextlife
Skrevet

Hmm, gifter oss 29/9, kirka bestilte jeg for 3 dager siden, og lokale i dag. Det gir meg ca 1 1/2 mnd å ordne resten :jepp:

Skrevet
Hmm, gifter oss 29/9, kirka bestilte jeg for 3 dager siden, og lokale i dag. Det gir meg ca 1 1/2 mnd å ordne resten :jepp:

Hei og velkommen! Vi gifter oss samme dag! Jeg har riktignok planlagt bryllupet i godt over et år , da. Lykke til med å ordne alt på så kort tid! Kjole kan bli vanskelig, bare så du er klar over det... Håper det ordner seg :)

Skrevet

Da er du heldig som har funnet alt ledig allerede. Lykke til videre, håper du rekker alt.

Jeg har startet å planlegge selv om det er et år til nå. Godt å være i god tid synes jeg :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...