Gå til innhold

Medisin mot sårbarhet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bulla_*
Skrevet

Hva er den beste medisinen for en person som er veldig sårbar? Av den typen at man tar avvisninger veldig tungt. Som drømmer seg bort og glemmer realitetene slik at man blir veldig skuffet?

Er den beste medisinen å prøve å få tykkere hud ved å utfordre seg selv når det gjelder det andre kjønn? Gjøre ting som egentlig vil føre til at man blir skuffet og deppa men isteden for å synes synd i seg selv gå med mantraet; De skal ikke få ta meg,de skal ikke få røre meg,jeg bruker dem like mye som de bruker meg?

Skjønner noen i det hele tatt hva jeg babler om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg ser det kan problemet ditt skyldes flere ting.

1: Du faller for feil menn. Hvis ja, hva gjør at du faller for akkurat den type menn? Hvordan kan du "sile" ut den type menn, slik at du kan unngå dem? Hvorfor blir den type menn tiltrukket av deg?

2: Du har for høye forventninger. Hvis ja, hvorfor ikke prøve å ta ting litt mer med ro, nyte øyebliket? Selv om dere dater, betyr ikke det at dere er rett for hverandre. Men om dere ikke er det, da er det jo ikke noe stort tap uansett, ikke sant?

3: Du er, som du sier altfor sårbar, og blir lett såret av avvisninger. Hvis ja, så kan jeg trøste deg med at det er en vanesak. Det er en del av livet å bli avvist. Det blir enklere etterhvert, men det er kjipest i begynnelsen. Prøv å gi litt mer faen i ting, men ikke for mye faen heller. Det er en balansegang. :)

Skrevet

Tykk hud lar seg ikke trylle fram.

1. Terapi.

2. Gode selvhjelpsbøker (det finnes dårlige også).

3. Tid. Masse tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...