Gå til innhold

Hurghada januar 2008

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_snagglepusnos_*
Skrevet

skal på to ukers ferie til hurghada sammen med familien 17.januar 2008. andre her som skal dit samtidig?

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tini_*
Skrevet

Ja, vi reiser også den 17. januar så da havner vi på samme fly!!

Vi var der for et par år siden og gleder oss stort til å komme tilbake. Det er bare unikt! Vi var der i påska og da var det helt deilig, godt og varmt. Vet det er vinter der nede nå så jeg håper det ikke er for kaldt på nettene.

Vi har vært på Grand Resort og var utrolig fornøyd. Denne gangen forsøker vi Makadi Bay. Hvor skal dere?

Skrevet

Det er kaldt på nettene ja! Var der i januar for et par-tre år siden. var nede i 10 grader på kveld/natt, og da mener jeg etter at solen gikk ned (kl 17). Ta med genser, fleece og skjerf/sjal. Helt OK temp på dagen, men ikke noe å rope hurra for.

• 2 uker senere...
Skrevet
Det er kaldt på nettene ja! Var der i januar for et par-tre år siden. var nede i 10 grader på kveld/natt, og da mener jeg etter at solen gikk ned (kl 17). Ta med genser, fleece og skjerf/sjal. Helt OK temp på dagen, men ikke noe å rope hurra for.

uff, da... dette hørtes ikke bra ut, skal dit om noen dager, hadde håpet på litt varme... er det helt håpløst kaldt? hva med badetemp?

Gjest Nettopp tilbake
Skrevet

Jeg kom tilbake fra Sharm igår. Antar at mye er likt med Hurghada.

Hadde en helt fin tur, med godt vær og masse bading. I romjula var det 25-28 grader på dagtid, første uka i januar var det ca 22 grader på dagtid. I sjøen der vi badet var det 24 grader - helt nydelig. Vi har solt oss nesten hver dag, og badet og snorklet masse. Brukte våtdrakt da jeg snorklet, men det hadde ikke vært nødvendig, vannet var helt fint. Du behøver ikke ta med utstyr til snorkling, alt fås kjøpt eller leid mye billigere enn hjemme.

Vi opplevde at det blåste endel, og ble endel strøm i vannet (når vi snorklet fra båt). Et par dager var det også overskyet, da var det nødvendig med en genser på dagen.

I det hele tatt var det fin sommertermperatur på dagtid.

Sola går ned kl. 17, og halv seks er det mørkt. Jeg trodde jeg kunne gå rundt i sandaler og sommerkjoler på kvelden - det var feil! Her ble det sokker, sko, olabukse og jakke om kvelden. Jeg kjøpe Pashminaskjerf for å ikke fryse, og skulle gjerne hatt med meg en fleece-jakke. Bussturene om natten til Kairo var visst bikkjekalde!

Tips ellers til Egypt:

Ha med våtservietter eller antibakteriell spray til bruk hver gang dere har tatt i penger - de er fryktelige møkkete. Ta gjerne med kleenex også, for det er sjelden papir på toalettene. Jeg savnet ørepropper, for det var mye støy! Du trenger ikke høy solfaktor, for sola står så lavt at den ikke tar noe særlig. Jeg brukte rundt 4-8 på kroppen, og ble aldri brent! Det er kjempebillig å leve der nede, særlig hvis du styrer unna de vestlige restaurantene og butikkene, men de er også billige.

God tur!

Skrevet
Ja, vi reiser også den 17. januar så da havner vi på samme fly!!

Vi var der for et par år siden og gleder oss stort til å komme tilbake. Det er bare unikt! Vi var der i påska og da var det helt deilig, godt og varmt. Vet det er vinter der nede nå så jeg håper det ikke er for kaldt på nettene.

Vi har vært på Grand Resort og var utrolig fornøyd. Denne gangen forsøker vi Makadi Bay. Hvor skal dere?

Vi skal bo på Grand Resort,er det så fint der som det ser ut som på bilder? :) Begynner å glede meg masse nå! på onsdag reiser vi inn til gardermoen for å overnatte. Flyet går jo så grusomt tidlig :P hehe

Skrevet (endret)

Grand Resort syns jeg var mye finere på bildene enn irl. Litt slitt fasade, men ellers ok.

Likte heller ikke spisingen, følte meg i kantine, stå i kø overalt, men noen liker det. Men det er et veldig stort område, jeg fant ikke 3. bassenget før nest siste dag.

Og husk å prut masse, her er det masse å gå på.

Anbefaler også å ta med piller for dårlig mage, alle jeg kjenner som har vært der har trengt det!

Endret av Puserjenta
Skrevet
Grand Resort syns jeg var mye finere på bildene enn irl. Litt slitt fasade, men ellers ok.

Likte heller ikke spisingen, følte meg i kantine, stå i kø overalt, men noen liker det. Men det er et veldig stort område, jeg fant ikke 3. bassenget før nest siste dag.

Og husk å prut masse, her er det masse å gå på.

Anbefaler også å ta med piller for dårlig mage, alle jeg kjenner som har vært der har trengt det!

ja,det skal jeg kjøpe før vi reiser. har litt angst for det asså.. :s har sett på kartet over hotellet,og det ser kjempe stort ut! kommer til å gå meg bort jeg :) gleder meg masse nå,bare en uke igjen!

Skrevet (endret)
ja,det skal jeg kjøpe før vi reiser. har litt angst for det asså.. :s har sett på kartet over hotellet,og det ser kjempe stort ut! kommer til å gå meg bort jeg :) gleder meg masse nå,bare en uke igjen!

Vi hadde vanlig rom, og synes det var ganske fint, det lå i 1. etasje. For oss var det ganske enkelt å finne fram til resepsjonen.

Og rett over veien fra hotellet ligger søsterhotellet som man går gjennom for å komme til stranden. Ganske fin strand. Det er også en bank med minibank i samme bygning som dette hotellet.

God tur :)

Endret av Puserjenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...