Gå til innhold

Jeg er så sint at jeg rister


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Eføya

I dag ringte min beste venninne som jeg skal være forlover for og spurte meg om jeg kunne la være å prøve å bli gravid på et par måneder så jeg ikke var høygravid eller nettopp hadde fått barn når hun gifter seg. Hun mente at dette ville stjele oppmerksomheten fra henne!

Hva sier man til sånt? Er det bare meg eller er dette langt over streken fra hennes side?

Hva sier jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt maken jeg. Hva sa du til henne da??

Her er det tydeligvis hun som har et problem. Dette bør dere snakke mer om. Jeg ville ikke godtatt det. Faktisk synest jeg at det er noe av det tåpeligste jeg har hørt på lenge. Hun må jo ha en forferdelig lav selvtillit hvis hun tror at din evt. graviditet vil ta fokusen bort fra henne på hennes bryllupsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, ærlig talt! Dette er det mest latterlige jeg har hørt på lenge! Vil dere ha barn, så får dere det når dere vil. Det er jo faktisk ikke sånn at man kan bestille barn en spesiell måned heller da...

Er hun så redd for at andre enn henne skal få litt oppmerksomhet, så har hun et seriøst problem med selvsikkerheten!

Få barn akkurat når dere vil/får det til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterpiken

Hei Eføya.

Er hun ikke vel bevart....det vakkreste i verden er en gravid kvinne.

Jeg skulle ønske jeg var forlover når jeg gikk gravid (har en jente på 15 mnd). Gravide kvinner har en ro og en glans i ansikte som er utrolig.

tenk på det sånn: dersom du blir gravid og hun ikke vil ha deg som forlover da, så er det jo hun som taper på det og ikke du.

Lykke til med øvelsene....

Kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eføya

Jeg er helt sikker på at hun mente alvor. Hun la til et par andre sårende kommentarer også som at jeg prøver å stjele oppmerksomheten fra henne. Jeg har alltid trodd vi var veldig på bølgelende! JEg ble først skikklig sint og nå er jeg mest fryktlig lei meg.

det jeg sa til henne var "Nå må jeg legge på fordi jeg er så sint at jeg kommer til å si noe jeg angrer."

Nå må jeg ringe henne for å snakke ut, men vet ærlig talt ikke hva jeg skal si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæææhhh :o

Går det an :-?

Tror jammen jeg ville bedt om å bli løst fra den oppgaven som forlover jeg.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

:sjokk: Det kan ikke være mulig? Jeg sitter med haka på knærne jeg nå! Hva svarte du henne, egentlig? Jeg tror jeg hadde blitt rimelig såra og enda mer forbanna. Det er noe av det frekkeste jeg har hørt... :o

Her må det jo ligge noe bak, hun kan ikke ha det særlig godt med seg selv? Men uansett kan man ikke tillate seg å komme med noe sånt!

Gi klar beskjed om at dette fullt og helt er opp til deg å bestemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, synes ikke det høres ut som om hun er din beste venninne i allefall. Venninner sier ikke slikt til hverandre.

Makan til person:x

Håper du finner ut av hva du skal si,- jeg har dessverre ikke noen tips til hva du bør si. Si hva du har på hjertet! Enkelt og greit!

Lykke til : - )

Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Leste ikke det siste innlegget ditt, Eføya! Etter å ha lest det, syns jeg du bare har en ting å gjøre, og det er å gi beskjed om at du ikke vil være hennes forlover mer. (Nå vet jeg jo ikke om du fortsatt vil det, da, men... :lol: )

Sånt skal man høre fra venninner? NEI, spar deg selv for den slags, Eføya!

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg er helt enig i at dette høres sprøtt ut! Jeg vil tippe at hun har dårlig selvtillit. Jeg ville sagt noe sånt som at alle kommer i bryllupet for å treffe henne og hennes kjære, og at du er en gjest som alle andre! Hun kan jo ikke si til alle de kvinnelige gjestene at de heller ikke må bli gravide, fordi det kan trekke oppmerksomheten bort fra henne. Det høres jo helt skjørt ut.

Men jeg tror jeg ville prøvd å la være å vræle stygge ord i telefonrøret (da får hun kanskje enda lavere selvtillit og blir enda mindre velvillig overfor eventuelle graviditeter...

Lykke til med både telefonsamtale og en eventuell graviditet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg glemte å si at jeg tror jeg ville prøvd å finne ut av hva hun egentlig mener. Prøv også å snakke ut om hva det kan være du har gjort som har fått henne til å føle det som at du stjeler oppmerksomhet fra henne. Er det noe du kan ha sagt eller gjort som hun har tolket i verste mening?

Det er jo HENNE hennes kommende mann vil ha, og det må jo være det viktigste. På den dagen vil ikke han ha øye for noen andre enn henne om dere så hadde holdt bryllupet på en fødeklinikk...

Det kan jo hende at hun føler seg usikker på om hun er god nok etc. Jeg tror i alle fall at jeg ikke ville nektet å være forlover, men heller svelget en god porsjon stolthet og prøvd å skvære opp.

Vi har alle møkkadager innimellom, og det ville være surt om dette skulle ødelegge et vennskap.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si hva du bør og ikke bør gjøre.

Men hadde det vært jeg som hadde fått en slik beskjed så hadde jeg nok sagt at hun bare kunne finne seg en ny forlover og en ny venn for den saks skyld.

En ekte venninne ville ikke ha sagt noe slikt til meg.

Men nå dreier jo ikke dette seg om meg og hva jeg ville gjort.

:hoppe: Ønsker deg lykke til i allefall :hoppe:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
I dag ringte min beste venninne som jeg skal være forlover for og spurte meg om jeg kunne la være å prøve å bli gravid på et par måneder så jeg ikke var høygravid eller nettopp hadde fått barn når hun gifter seg. Hun mente at dette ville stjele oppmerksomheten fra henne!

Hva sier man til sånt? Er det bare meg eller er dette langt over streken fra hennes side?

Hva sier jeg??

Jeg spør; er du en type som bruker barn og graviditet på en måte som vil gi deg mest mulig oppmerksomhet på en slik dag?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen HERREGUD..

Det går da ikke an å si noe slikt til noen som liksom skal være bestevenninner.....

Om hun er SÅ usikker på seg selv, så er det HUN som sliter noe innmari.....

Vet ikke hva jeg hadde sagt jeg, men jeg tror noen kraftige fraser hadde kommet ut av min munn...

Sender deg en trøsteklem.. Dette fortjente du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en ting å si. Jeg tror jeg hadde begynt å le jeg. Vertfall før jeg hadde visst om hun virkelig hadde ment alvor.

Om du er av "den typen" som Milla spør om. Så burde hun sagt ifra til deg, at hun ønsker du kunne "dempe" deg litt den dagen. Men jeg synest som regel at de som ønsker å stjele oppmerksomheten fra andre, de gjør det uansett om de er gravid eller ikke.

Jeg tror jeg hadde spurt henne om hun har følt du har stjelt oppmerksomheten fra henne ved tidligere anledninger. Om hun sier at det har du. Så får du sikkert eksempler på dette, og så får du tenke gjennom om hun har "rett" eller ikke. Om dette ikke er tilfellet, at det KUN er denne frykten for at magen din skal ta oppmerksomheten. Så ville jeg fortalt henne i "rolig vendinger" at du ikke kommer til å la være å prøve å bli gravid pga denne "frykten" hennes. Og så ville jeg lagt til noe sånt som, synd du ser på "min eventuelle" graviditet som et problem, og lagt til at hun får tenke gjennom om hun ønsker å ha deg som forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eføya

Hei!

Nå har vi tatt en prat igjen. Jeg hadde overhodet ikke lyst til at dette skulle bli noe drama. Og jeg tror at hun følte det samme. Vi ble nok litt fort sinte begge to i stad. Dere har nok rett i at hun er av den usikre typen, og jeg vet at hun ofte beskymrer seg veldig mye for at alt skal gå etter planen. Litt "kontrollfrik" -og da mener jeg ikke det negativt, for hun er ei nydlig jente. Jeg tror bare nervene hennes tar litt overhånd av og til. Uansett så sa jeg på en "pen" måte at jeg ikke kom til å utsette en evt graviditet og at om jeg ble gravid / har en nyfødt når hun gifter seg så forstår jeg det om hun vil velge en annen enn meg. Hun sa at hun nok "hadde vært litt sint på forhånd", men jeg fikk ikke en nærmere forklaring.

Uansett, jeg velger å ikke la dette bli en stor sak. Etter nærmere ettertanke så vet jeg jo at hun ikke er en slem person, bare litt ubetenksom i blandt. Og det kan vi alle være. Om jeg er en person "som bruker barn og graviditet på en måte som vil gi deg mest mulig oppmerksomhet på en slik dag? " som Milla sa det, så tror jeg at jeg kan svare et ærlig nei på det. Ingen vil vel prøve å ta oppmersomheten fra sin venninne på den største dagen i hennes liv! Da hadde jeg ikke vært mye til venninne i hvert fall. Om jeg har gjort noe i fortiden som har gitt henne en grunn til å være beskymret vet jeg ikke. Jeg håper ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun sa det, tror jeg ikke hun kan ha tenkt så mye over hvor vanskelig det kan være å bli gravid, og at folk flest ikke ville ha utsatt dette bare fordi venninnen skulle gifte seg!

Bra at dere fikk snakket litt sammen i en mildere tone :D

En ting jeg kom til å tenke på; kanskje hun er misunnerlig på deg, fordi dere prøver å bli gravide, og ikke hun? Kanskje hun også har lyst, men mannen vil vente??

Hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Damer er faktisk gravide en gang iblant!

Om din venninne ønsker å være sikker på ikke å ha en gravid forlover på sin bryllupsdag, bør hun kanskje velge en mannlig forlover?

Da ville hun få nok oppmerksomhet, tror jeg!

Hilsen Måltrosten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Heisann! Fint at dere fikset det!

Jeg hadde blitt kjempe sint om noe slikt hadde blitt sagt til meg. Jeg er gravid og jeg tror ikke jeg kunne tatt bort oppmerksomheten fra min beste venninne med god vilje en gang :-)

Men hadde hun kommentert at jeg nå var en "dårligere" forlover hadde jeg blitt skikkelig sinna!!!!!!! Jeg tror dette hadde vært nok til at jeg kunne trekt meg, selv om hun er "litt sinna på forhånd"

For som du sier: man er ikke en god venninne hvis man prøver å ta bort oppmerksomheten fra bruden på en slik dag. Så jeg hadde tenkt at hun mente jeg var en dårlig venninne.....

Men heldigvis taklet du dette bedre enn jeg hadde gjort, stjerne i taket til deg :-)

Lykke til med både prøving og forloveroppgaver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...