Gå til innhold

Når ex-mannen finner ny kjæreste og vi har barn sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler man det at ex-mannen har fått en ny kjæreste - og man har et barn sammen på 6 år?

La oss si et par ble skilt for et par år siden og treffes ofte fordi det er delt omsorg og samvær med barnet. Det er et bånd mellom ex-paret (gjennom barnet) og der er en kjærlighet elle lojalitet som kanskje alltid vil være der.

Mannen har gått videre og funnet en ny kjæreste uten barn.

Hvordan skal ex-konen takle dette?! At det kommer en ny kvinne i hans liv og som attpåtil vil tilbringe tid med deres felles sønn som snart begynner i skolen?! Så surt å se ex-mannen med ny dame... :frustrert::sur:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

burde du ikke for ungen din sin skyld være glad hvis hun er snill mot ungen din? det er vel en grunn for at det er slutt mellom dere. bedre at den får ha trygge omgivelser. så se positivt på det du. ungen vil nok få en hengiven og kjærlig ste-mamma som passer godt på ungen din hvis hun virkelig elsker eks-mannen din ;)

Gjest prestekrage
Skrevet

Nå blir jo dette stikk motsatt av du gir inntrykk av men;

Når exen min (vi har barn sammen) fant seg ei ny JUBLET jeg!!!

Jeg var veldig ferdig med han da vi avsluttet- han kommer den dag i dag med "hint" om at han har litt mere følelser for meg en hva bra er (men det får være hans problem).

Selvom han allerede hadde truffet sin (nåværende) samboer da jeg fikk min første "nye" kjæreste taklet x'en dette veldig dårlig. Ble kranglete på samværsavtale, var direkte ufin mot meg når vi snakket sammen etc etc.

Nå er jeg singel- og da er han veldig hyggelig og samarbeidsvillig. Vi kan skravle og le- ja tilog med føre normale "vennesamtaler"- men de gangene jeg har nevnt en date eller han hørt fra felles venner- da er jeg plutselig det værste damehælvete på jord!!!!

Heldigvis har datteren min et kjempegodt forhold til pappas samboer- og vi kan snakke om henne (positivt) her hjemme.

Er kjempeviktig for meg å gjøre alt jeg kan for at datteren min skal føle seg helt konfirtabel med å snakke om alt . Hun skal ikke måtte føle at hun må selvsensurere seg når hun vil fortelle om hva hun har opplevd hos pappa og sambo.

(Og hans nye sambo har da gitt meg et inntrykk av å være ei søt og grei jente som også er blitt glad i datteren min)

Gjest jente37
Skrevet
Det er et bånd mellom ex-paret (gjennom barnet) og der er en kjærlighet elle lojalitet som kanskje alltid vil være der.

Mannen har gått videre og funnet en ny kjæreste uten barn.

Så surt å se ex-mannen med ny dame... :frustrert::sur:

Hei. Get over it.

Det er vel en grunn til at paret ble skilt, men TYDELIGVIS prøver du med å holde på X-mannen med alle midler inkl å spille på hans samvittighet mht ungene og med "kjærlighet/lojalitet"-snikksnakket ditt.

Surt å se ham med ny dame...?? Kan du ikke akseptere at han har kommet seg videre i livet, er det du som har et stort problem.

Det er vel nettopp deg som er den type X-kone som ikke lar det nye paret være i fred. Men ringer/sms/hinter til stadighet at han skal fikse ditten og datten for deg, bare for å å ha et påskudd å beholde kontakten med ham (utenom ungene).

Slutt å bruke betegnelsen FELLES UNGER som påskudd for å "holde på ham". Kom deg videre i livet du også!

Hilsen ei jente som er drittlei av å ha en slik X-kone hengende med som nissen på lasset.

Skrevet

Hvorfor har dere blitt enige om å skille dere? Det virker som du forsatt tenker på han som din mann, og ikke din eks. Det er jo nettopp derfor man flytter fra hverandre og tar ut skilsmisse - fordi man ikke ønsker å leve et liv sammen og fordi man eventuelt vil gå videre med en ny partner. Men du er tydeligvis ikke ferdig med din eks. Ofte er det kvinnen som vil ut av forholdet, men når det går litt tid og eller han finner seg en ny så angrer hun og vil ha han tilbake.

Jeg er selv skilt og har felles barn med min eks. Fra første dag vi ble separert så har jeg latt han få ha sitt liv i fred. Har ikke blandet meg i hans venneflokk eller familie, og jeg og han har ikke dyrket noe vennskap. Jeg håper virkelig at han treffer en triveliog kvinne. Da vil han bli lykkeligere, og ungene våre kan få være i en ordnet familie.

Det er viktig at du forstår at du ødelegger vanvittig mye med å sette deg på bakbena nå. Din svigerdatter og partner plass er opptatt nå. Trekk deg klokt unna, og finn veien videre i livet hos deg selv. La sønnen din knytte fine bånd med pappas nye. Det er veldig trist hvis han skal føle dårlig samvittighet hver gang han liker henne. Kom deg på nettet og finn deg en ny partner istedenfor å sitte og synes synd på deg selv. Vil du være en som hans familie synes synd på og som de føler de må ta seg av? Vil du være så stakkarslig? La din eks få gjøre sine egne valg, og vær en grei samarbeidspartner. Slik får du en veltilpasset sønn!

Gjest =tentacle=
Skrevet
La oss si et par ble skilt for et par år siden og treffes ofte fordi det er delt omsorg og samvær med barnet. Det er et bånd mellom ex-paret (gjennom barnet) og der er en kjærlighet elle lojalitet som kanskje alltid vil være der.

Livet forandrer seg. Nå vet ikke jeg om det var du eller din eks som tok initiativ til bruddet, men det ser ut til at bruddet er endelig. Selv om dere alltid vil ha et bånd fordi dere er foreldre til det samme barnet, betyr det forhåpentligvis ikke at dere ikke er i stand til å skape nye, sterkere bånd til en annen partner. Går det bra mellom de to, skal de kanskje om noen år bli en familie som inkluderer småsøsken til gutten. Det blir det kanskje på din side også etterhvert. Mange følelser kommer opp, og å takle det er vel ikke å ikke ha vonde følelser og skuffelser over ting som er forbi som en ikke er rede til å gi slipp på. Det du må tenke på er hva som slipper gjennom til spesielt sønnen din. Ryker dette forholdet, vil det komme nye damer i eksens og sønnens liv. Unngå å personifisere henne som fienden, og vis sønnen din at han har lov til å føle hva han vil om forandringene som skjer hos pappa. Det er mye gutten skal tilpasse seg, og det er mye lettere for ham å gjøre det når de voksne rundt ham er rause og lar ham få finne ut av ting selv. Noen ganger er dessverre en forelder som ønsker å motarbeide at eksen går videre og barnet får flere å være glad i, årsak til lojalitetskonflikter hos barnet og vanskelige familieforhold i nyfamilien. Det går ut over barnet. Det går ikke an å forbeholde barnets følelser og gleder og sorger for seg selv, heller ikke i opprinnelige familier. De blir større og søker mer mot andre.

Gjest Gjest_Live_*
Skrevet

Du bør lese tråden under familie og barn som handler om at kjærestens eks ikke vil vike plassen. Da får du oppleve hvordan det er å sitte på andre siden.

Gjest lykkelig eks-frue i.i.
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å takle det for å være ærlig, men jeg tror det skal gå bra. Jeg overlevde den damen han hadde da han forsvant ut av mitt liv (utro med nye damen). Men her var ikke barna involvert heldigvis.

Men jeg ser at han ikke takler at jeg nå har fått ny kjæreste. Etter at jeg fikk kjæreste har det vært sabotasje av samvær, kun sure miner og meldinger. Han er tydeligvis ikke klar for at jeg går videre, selv om det var han som avsluttet.

Og barna takler foreldrenes nye kjærester :) Det er det minste problemet nesten ;) Vær ærlig om du får problemer, finn noen å snakke med. Ønsk damen velkommen som en ekstra omsorgsperson i livet til sønnen, bygg opp gode relasjoner til beste for alle parter. - Om det går selvfølgelig ;)

Skrevet

Hvilke valg eksen gjør etter at det er slutt er jo hans valg - man har ikke noe med det lenger. Det man skal samarbeide om er at barna har det trygt og godt. En ny partner kan være en ny stabil voksenperson for barna. Mine barn er veldig glad i min nye. Det som betyr noe for barna er at det ikke blir masse bråk og styr mellom foreldrene. La sønnen sin slippe det - det er han som betaler prisen for din sårede stolthet.

Skrevet

Kom igjen da folkens.

Er det virkelig ikke flere som har noe fornuftig å si om dette emnet. Det forundrer meg at så mange er inne bare for å lese, men skriver ikke hva de selv mener. Du må bidra selv også hvis vi skal få gode tråder her. Stå på, og la oss lære av hverandres erfaringer.

Gjest StockDama
Skrevet

man kan ikke forvente at exen skal leve i sølibat resten av livet heller...

Skrevet

Du bør svelge din egen stolthet over at ekteskapet ikke fungerte og unne din eks-mann å gå videre i livet.

Uansett hvor surt du syns det er at mannen din har funnet seg en ny dame, må du aldri la barnet ditt skjønne at du er misfornøyd.

Du bør være glad for at mannen din går videre og finner seg en ny dame å dele livet sitt med, og du bør gjøre alt du kan for å gjøre situasjonen så lett som mulig for deres felles barn og din eks-manns nye partner.

Det er jo absolutt i din interesse at ditt/deres barn får et godt forhold til farens kjæreste, og det er jo det aller viktigste: Ikke dine følelser, men deres felles barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...