Ephemera Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Ønsker bare å høre deres erfaringer Vi skal reise til Sverige og bo på hotell noen dager. Jenta vår på 6 måneder drikker kun MME og spiser i tillegg grøt. Hvordan er det lurt å organisere dette? Ta med MME-pulver, grøtpulver, vannkoker, sterilisator....? Eller ta med ferdig NAN-blanding og kjøpe flaskevarmer for å varme opp flaskene? Vi trenger vel strengt tatt ikke sterilisator, men jeg synes det kan være greit siden vi vel må belage oss på å vaske flaskene i servanten på badet... Til grøten har vi kjøpt dyptallerkener i papp og vi tar med et lass skjeer som vi vasker etter hvert (mener å vite at engangsskjeer kan være litt skarpe i kantene?). Dette er ikke noe stort problem, men det hadde vært fint om noen hadde tips
ToveM Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Ville tatt med mme/grøt pulver og vannkoker. Vannet i Sverige er vel like bra som her, burde ikke være nødvendig med sterilisator?? Sjekk med hotellet, ofte er det vannkoker på rommene
Grooo Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Hør med hotellet, dere får helt sikkert låne en vannkoker om det ikke allerede er på rommet.
Orthia Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Hadde tatt ferdigblandet NAN og evt vannkoker. NAN varmer du i vannbad på rommet eller på cafe/restaurant. Hvis du skal gi grøt på rommet, bruker du vannkokeren. Gir du grøt på cafe/restaurant, får du kokt vann der. Flaskene trengs strengt tatt ikke å steriliseres når babyen er så stor. Du kan jo ta med noen få flasker som du vasker etterhvert, og noen ekstra flaskesmokker som legges i nykokt vann etter vask.
jolie Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Har du allerede en vannkoker, så kan du jo juksekoke flaskene med å helle litt kokt i/over dem.
prinsessa Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Hvis du spør får du helt sikkert vasket flaskene på kjøkkenet til hotellet. Ellers vil jeg anbefale deg og ha med en ståltermos hvis du ikke allerede har. Da har du ca halve flasken med kaldt vann når du går ut og heller over vannet på termosen så det blir riktig temperatur. Jeg syns denne måten er veldig grei og blande på så jeg hadde nok tatt med MME-pulver. Et lite tips til; hvis du skal ut og vet at babyen skal ha mat innen ca 3 timer tar du bare en flaske som du fyller med kokende vann og pakker inn i et håndkle - vannet vil da være varmt nok til babyen iallefall i 3 timer. MME-pulver måler du opp tar i en liten beholder ved siden av og heller over. På apoteket har jeg kjøpt slike rød og hvite beholderer som egentlig er til salver. De fungerer utmerket til og ha både MME og grøtpulver i. Mener jeg betalte 55,- for 3 stk.
Samba Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Vannkoker er vel helt vanlig på hotellrom, er det ikke? Vi var på hotellferie med minsten på 6 måneder i sommer. Vi kokte vann til grøt på rommet, men oftest spiste vi ute. (Også han) Da ga vi enten mat fra glass, eller fikk kokt vann på restauranten/kafeen. Det går nok så bra så!
Ephemera Skrevet 6. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2007 Takk for masse fine svar! Vi har ståltermos. Den bruker vi her hjemme også. Der har vi ferdig termperert vann som er klart til bruk. Og ja - ved nærmere ettertanke så pleier det vel å være vannkoker på hotellrommene. Men det er mulig vi putter vannkokeren vår inn i bilen for sikkerhets skyld. Jeg tror vi går for en kombinasjon - sånn som vi gjør her hjemme. Tar med NAN-pulver og bruker når vi skal gi mat inne på hotellrommet - og ferdigblandet NAN som vi får varmet opp på cafè/restaurant. Når det gjelder grøten hørtes det smart ut med de beholderene for å porsjonere opp pulveret. Så det skal vi se etter! Ellers ligger hotellet veldig sentralt, så det skal ikke bli noe problem å stikke opp på hotellrommet og lage mat heller. Middagsglass har vi ikke begynt med ennå, men siden prinsessa er 6 måneder idag, så er det vel tid for å prøve det også
Samba Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Beholdere til grøt/mme får man på matvarebutikken. Avent har en grei beholder med tre rom. Koster ca 70 kroner tror jeg.
Vedvik86 Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Vi var på hotell ferie i Sverige med lillegutt i Juli... Han får MM, men også endel MME.. Vi hadde med vannkoker (var ikke det på rommet på hotellet vi var hvertfall).... Vi var bare 3 netter så vi slapp å vaske flaskene mens vi var der, men regner med vi hadde fått hjelp til det.. Vi har en Avent mikrobølgeovn-sterilisator og en mikro har de jo på de fleste hoteller... Lykke til og god tur...
Donpedro Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Vi har med pulver og gjør som vanlig når vi er hjemme. På tur har vi ferdig posjonert pulver i glass for urinprøve. Har med Imsdalvann på flaske for å slippe å koke, og vasker flaskene i glodvarmt vann (og derette kaldt), og steriliserer når vi kommer hjem. Har lært opp (dvs han har lært seg selv, siden han er litt utålmodig når han er sulten...) gutten vår til å drikke romtemperert melk og grøt, så oppvarming er ikke noe problemm.
prinsessa Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 De beholderene jeg snakker om må du forresten spørre etter, de har de ikke framme på apoteket. Har også brukt uringlass før men de er for små til grøtpulveret.
Donpedro Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 De beholderene jeg snakker om må du forresten spørre etter, de har de ikke framme på apoteket. Har også brukt uringlass før men de er for små til grøtpulveret. Selges i de fleste matbutikker her jeg bor, henger sammen med smokker og slikt. Vi tar bare med hele grøtpakken, vi.
Minni-Mus Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Vi var også på hotellferie i sverige i sommer når snuppa var 6 mnd. Maten var null problem. Vannkoker hadde de på rommet, og det var faktisk micro i gangen utenfor rommet.... grøtpulveret hadde jeg ferdig dosert i sånne avent begre (for oppbevaring av melk) da helte jeg bare vannet oppi der og rørte rundt, da hadde man jo "fat" til henne også i samme slengen, veldig lettvindt. Vi var mye ute å fartet og kunne ikke bare dra til hotellrommet eller hadde ikke tilgang til oppvarming osv gjennom dagen. Jeg kokte opp vann på morgenen og fyllte på flaskene, så hadde jeg oppi pulveret når hun skulle drikke melken. Den hadde blitt kald, men hun spiser og drikker kald melk og grøt, så det er jo veldig lettvindt da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå