Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest avognym
Skrevet

Jeg er en gutt i midten av 20 årene som har begynnt å miste en god del hår. Nå synes jeg det virker som eller det ER flatt og pistrete. Ser ut til at det ikke blir mulig å lage en OK sveis når manken svinner hen.

Er det noen som har hørt om, eller kjenner noen som vet om noe som kan hjelpe. Det finnes et preparat på apotek, men det har bivrikninger av den typen man helst ikke vil ha i min alder.

Tilstanden begynner å bli temmelig kjip nå.

:cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er ganske begrenset hva du kan gjøre. Klipp det kort. Samboeren begynte å miste håret før han ble 20 år. I dag er han 30 og er selvfølgelig ganske tynn i håret men det er stilig. Du kan trøste det med at dette gjelder alle gutter før eller siden.

PS.: Årsaken til at menn mister håret i krona og får viker er at de det gjelder har overproduksjon av mannlige kjønnshormoner. - altså du er mer mann enn de som har hele manken inntakt. :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Arcon-Tisane eller Gaia Hair & Skingain kan hjelpe. Begge fås i helsekostforretninger, så stikk innom en og spør om råd. Info om produktene kan du lese på følgende sider: Arcon-Tisane og Hair & Skingain

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er en gutt i midten av 20 årene som har begynnt å miste en god del hår. Nå synes jeg det virker som eller det ER flatt og pistrete. Ser ut til at det ikke blir mulig å lage en OK sveis når manken svinner hen.

Er det noen som har hørt om, eller kjenner noen som vet om noe som kan hjelpe. Det finnes et preparat på apotek, men det har bivrikninger av den typen man helst ikke vil ha i min alder.

Tilstanden begynner å bli temmelig kjip nå.

:cry:

Hei avognym

Fant denne her på foraet for en stund siden. Jeg har lest og prøvd å sette meg godt inn i hva dette dreier seg om for jeg har selv behov for å gjøre noe med mengden hår på hodet. Har nå bestemt meg for å bestille en kur da dokumentasjonen er svært bra og at det i Tyskland hvor det produseres er et av de mest anerkjente medikamentene mot hårtap og selges på over 20 000 apoteker bare der;

hilsen searcher

" Hei Brum, det er flott at man finner seg til rette med den man er, det er absolutt det beste.

Men jeg har etterhvert satt meg godt inn i hva som skjer ved hårtap, og det som er sikkert er at forandring av kosthold, inntak av vitaminer eller mineraler ikke er tilstrekkelig til å få tapt hår tilkbake.

Det er riktig at hårtap skyldes hormonelle forhold, men håret faller nok ikke ut fordi man har for mye mannlig kjønnshormon. Årsaken er at hårfolliklene er overfølsomme for et biprodukt av det mannlige kjønnshormonet, testosteron, nemlig DHT ( dihydrotestosteron).

DHT gjør at hårsekkene skrumper inn og tilslutt ikke er i stand til å produsere hår.

Thymuskin som er blitt nevnt over her ( har brukt/bruker det selv) fungere slik at hårfolliklene blir "innkapslet" slik at DHT ikke lengre virker negativt på hårproduksjonen.

Det som kliniske tester har vist er også at en av årsakene til at hårfolliklene ikke tåler DHT skyldes en unormal immunforsvarsreaksjon i hårcellene. Thymuskin som baserer seg bl.a på thymuskjertelen som vi alle har og som er en viktig del av vårt immunforsvar normaliserer denne immunforsvarsreaksjonen i hårcellene. På denne måten kan håret produseres uhindret av DHT.

De fleste kliniske testene som er gjort med denne kuren er utført ved kjente universitetssykehus og alt er dukumentert og statistisk signifikant. Det må du ha i mente når du vurderer slike produkter.

timoteia"

Skrevet

Klipp håret helt kort du. Det er faktisk veldig stilig på menn syns jeg. :wink: Og det ser mye bedre ut enn om du tviholder på det lille håret du har.

Skrevet

Skjønner at det er lett å bare si du skal klippe deg kort, men jeg tror faktisk det er det beste for deg. Og for oss alle etterhvert..

Litt stilfullt kledd og kort kort sveis, er bare kult!

Vikende hårfeste som ikke tåler sterkt lys fordi man ser igjennom håret og en litt usikker væremåte på grunn av det, er ikke så kult.

Glem produktene. Det blir som 3D TV. Mange vil si de har oppfunnet det, men det eneste de har klart er å lage illusjoner som i et spesielt lys eller ved effekter ligner. 3D TV er IKKE oppfunnet!

Vi er heller ikke der enda hvor hår virkelig vokser ut tykt hvor det tidligere ikke var hår. Vi er heller ikke der hvor de virkelig kan stoppe hårtap. De som sier det motsatte driver med reklame. Sorry.

Så med andre ord du er ikke alene!!

Klipp det veldig kort, rett opp ryggen og bruk mer tid på garderobe, kropp og personlighet fremfor håret.

Jeg vet iallefall at jeg hadde gjort det.

Du er mann! Det er ikke noe du kan få gjort med det. Det er vanlig!

Skrevet

Jeg så et innslag på en tv en gang. Det var en mann som sovnet på en gjødselpose en gang.. Også plutselig kom håret tilbake...

...men fra spøk til revolver..

Ikke ta det så tungt! Det er bare hår. Hvis du ikke vil få transplantert hår er det ikke så mye å gjøre med det. hvis det derimot ikke er en sykdom som gjør at du mister hår da..?

Gjest constantionos
Skrevet

Det er flott at det signaliseres at man skal godta hårtapet man har. Men hvordan forholde seg til det blir veldig individuellt. Jeg er gutt men som alle vet signaliserer reklame og trender at utseende og appearance stadig betyr mer for gutter også. Desverre blir vi alle påvirket av sånt.

Selv valgte jeg å gjøre noe med at jeg begynnte å få håravfall. Men å risikere både liv og lemmer var ikke aktuellt for meg. Å bruke hormonelle preparater som puttes i kroppen er for risky og derfor har jeg testet thymuskin. Denne har stoppet hårtapet mitt ivertfall og den vil jeg fortsette med.

Hvorfor skal man ikke gjøre noe når det er enkelt og risikofritt ? Tross alt er det en ganske stor forandring på ens selvbilde det er snakk om.

constantionos

Skrevet

Hva er thymuskin?

Min kjære begynner også å bli tynn i håret, og han prøvde Hair & Skin gain tablettene i ca. et halvt års tid, men etterhvert tror jeg han gikk lei av å vente på den store forandringen (siden disse skal brukes i minimum et halvt år før man merker effekten); så han sluttet. Det gjør ikke så mye, for jeg elsker han jo like mye for det, med eller uten hår. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei cupkace

Thymuskin er det eneste ikke hormonelle preparatet for å forebygge hårtap og igangsette ny hårvekst og som har omfattende klinisk uavhengig dokumentasjon.

Thymuskin skal ikke spises men påføres enkelt i hodebunnen. Har selv erfaring og det er forsåvidt i praksis like enkelt som å vaske håret.

Fordelen er jo at det er ufarlig.

Du kan finne mer info på www.thymuskin.no

constantionos

Gjest anonymia
Skrevet

constantionos

Du bruker thymuskin mot hårtap, hvilke resultater har du oppnådd og hvor lang tid har du brukt det ? Hvor mye hårtap hadde du da du begynnte med dette ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...