Gå til innhold

Fuktighetskrem..

Anbefalte innlegg

Gjest Fuktighetskrem
Skrevet

Jeg har en fet underhud og ekstremt tørr overhud. Sist jeg var hos hudpleier sa hun at hun nesten ville grine fordi overhuden min var så tørr til å være så ung. Men jeg er 31 år da.

Jeg har slitt med kviser, rød og irritert siden puberteten og oktober i fjor ble jeg satt på roaccutane for å få bukt med kvisene. Det har gitt bra resultater, men huden virker litt fet igjen, tiltross tørr hud.

Jeg gikk bare tilfeldig innom en hudpleiesalong og den hudpleieren sa at de produktene jeg brukte var for tunge for min hud, men har fått beskjed fra hudpleier tidligere som har analysert huden min at den kremen skal jeg bruke. En fra Matis! Hun anbefalte meg en krem for fet hud fra guinot og jeg gikk på å kjøpte den. Huden føles så utrolig stram! Så nå bruker jeg en annen krem fra Matis.. En som gir masse fuktighet, men huden føles nå tyve min etter rens stram.. Men blir etterhvert fetere... Kan det være riktig?

Må jeg tiltross for min talgproduksjon bruke den kremen for tørr hud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på kremer for tørr hud. Noen inneholder oljer ol. og passer for de som har for lite fett i huden, andre inneholder fuktbindende ingrediensr som skal hindre dehydrering. Antar at du trenger sistnevnte.

Hadde litt hud som deg og fikk som tips å bruke produkter som er tilpasset normal hud for å få den til å stabilisere seg, pluss være nøye på å bruke milde renseprodukter. Dette har fungert veldig bra. (Bruker produkter fra dermalogica og pevonia)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...