Gå til innhold

Hvor lenge vokser katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en katt på ca 1 år.

Er den ferdig med å vokse, eller kan den bli større enn den er i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjelettet vokser til katten er 10-12 mndr. Etter det vokser den bare i bredden. Men det kan ta lang tid før den er ferdig utviklet i kroppen og ansiktet. Jeg har en rase som ikke er ferdig før katten er ca 5 år.

Skrevet

Vanligvis til de er to år, men store/kraftige raser, som feks skogkatt, maine coon osv kan vokse enda noen år i bredden.

Skrevet

Dette er en vanlig "huskatt" eller hva vi skal kalle det.. er i allefall ikke noe rasekatt. Moren til katten er ganske liten. hvordan faren er vet jeg ikke.. mens katten min ser ut til å bli ganske stor.

Så siden den bare er et år så kan den kanskje bli litt kraftigere i løpet av det neste året da?

Skrevet

Hvordan moren er trenger ikke å ha så mye å si, spesielt dersom du har en hannkatt. Ser den ut til å bli stor så vil den nok ihvertfall vokse til den er to år.

Gjest Gjest_Magica fra Tryll_*
Skrevet

Jeg har en ganske stor katterase, kalt Ragdoll.

Det er en sent-voksende rase, og er ikke ferdigutviklet før i 3-4 års alderen. Dette er vel likt for både Maine Coon og Norsk skogkatt, regner jeg med.

• 9 år senere...
Gjest 89-modell
Skrevet
Den Monday, August 06, 2007 at 15.35, Gjest Gjest_Magica fra Tryll_* skrev:

Jeg har en ganske stor katterase, kalt Ragdoll.

Det er en sent-voksende rase, og er ikke ferdigutviklet før i 3-4 års alderen. Dette er vel likt for både Maine Coon og Norsk skogkatt, regner jeg med.

Hun har jo ikke mco eller norsk skogskatt da...

Skrevet
1 time siden, 89-modell skrev:

Hun har jo ikke mco eller norsk skogskatt da...

Den er i alle fall utvokst nå, da tråden er fra 2007

• Liker 5
Skrevet

Hankatter er muligens ferdig utvokst rundt 1-årsalderen men de er ikke ferdig utviklet før de er 3-4 år i forhold til muskler i allefall. Huskatten min var en spinkel sak på 4 kg da han var året men da han var 4 var han et muskuløst beist på 7 kg uten å overflødig fett på kroppen. Dyrlegen ble overrasket over den høye vekta i forhold til den fysisk gode formen katta var i.

Anonymkode: 01b5c...0ea

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

De vokser til de er døde, altså opptil 25 år

Anonymkode: a9ed9...043

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker kattepuser!;)

Anonymkode: 799e5...5d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...