Gå til innhold

Hva svarer dere i telefonen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Sier stort sett bare hallo, eller noen ganger det er xxxx. På mobilen kommer det helt an på hvem som ringer hva jeg svarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

På jobb tar jeg på meg den mørke buldrestemmen og sier bare etternavnet, alternativt noe helt annet hvis det er en interntelefon.

I heimen varierer det mellom "Hei, det er ***" eller for eksempel "Lykkeboden værsågod" eller "Krisesenteret" eller kanskje "Ikke faen"... - alt etter om jeg kjenner igjen nummeret på displayet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Før jeg giftet meg(det er bare få uker siden) Sa jeg alltid "hei det er....."

Nå prøver jeg å si xxx(mitt nye etternavn) versågod, eller familien xxxx

Jeg sier nok dette mest fordi jeg synes det er litt "stas" dessuten synes alle som kjenner meg at det er litt gøy/koselig siden vi er helt nygift.

Men om en stund er jeg nok over denne lille barnslige gleden og går tilbake til "hei det er..." :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visst det er fra skjult nummer sier jeg bare hallo men vanligvis sier jeg hei det er ***.

På jobb sier jeg hele navnet midt og navnet på firmaet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I perioder med mye henting og levering av barn blir det gjerne "Hedmark taxi vær så god, hvor kan jeg kjøre deg?"

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna
Har de fleste her nummerviser?? :o

har ikke sånn jeg:)

Jeg har heller ikke nummerviser :o

Ringer det her sier jeg (tror jeg *ler*) ..."Ja hallo?". Vil ikke bruke navnet mitt. Fikk en del plagsomme telefoner en tid tilbake ...på alle døgnets tider - så jeg skulle gjerne hatt en nummerviser .....da kan man svare litt hyggeligere også når det ringer noen man kjenner ... :wink:

på jobben sier jeg "(navnet på stedet jeg jobber) du snakker med(navnet mitt)".... gjelder å holde tunga rett i munnen noen ganger ..så man ikke sier feil *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg sier bare "Hallo" jeg, der har du meg lissom :) Ser på det som helt normalt jeg. Er ikke naturlig for meg å si, "Hei, det er Maria...Nope :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også å si hei det er xxx når noen ringer,men er det ukjent nummer sier jeg hallo.

Jeg har hatt nummervisning i mange år og synes det er greit å se hvem som ringer.Har jeg ikke lyst til å ta telefonen lar jeg det gå på svareren.

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Vi har nummer viser, så jeg ser alltid etter hvem som ringer. Men som oftest så sier vi bare hallo.

Men ser jeg at det er foreldrene mine, bruker jeg å finne på ett eller annet sprøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier enten "Ja... hallo" eller "etternavnet vårt", og hvis jeg ser hvem som ringer og det er noen kjente så sier jeg "Baker Hansen" eller "Lensmannen" he he, har fått noen morsomme episoder med det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker alltid å se hvem som ringer før jeg svarer. Er det ukjent nummer sier jeg bare "hallo", men er det bekjente sier jeg navnet mitt eller jeg finner på noe - "vinmonopolet", "lensmannen" eller kanskje "ligningskontoret". Kommer helt an på hvem som er i andre enden. På jobben svarer jeg: "(firmaets navn) du snakker med (fornavnet mitt)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at de som ringer meg på mobilen vet hvem de skal ha tak i så jeg sier bare "hallo". Når jeg er hjemme sier jeg fornavnet mitt for jeg og søster har så lik stemme at alle tar feil (selv familie og nære venner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme pleier jeg vanligvis å bare si "hallo". På mobilen varierer det med hvem som ringer; som oftest "hei xxx(navnet på den som ringer)".

Svarer jeg samboers mobil (når han f.eks. har glemt å ta den med seg) sier jeg "hei, det er xxxs telefon".

Da jeg bodde hjemme sa jeg ofte fornavnet mitt fordi det var mange som tok feil av meg og mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Embla s

Da jeg bodde hjemme hos mine foreldre (og når jeg er på besøk hos de) sier jeg etternavnet vårt. På hjemme telefonen sier jeg kun "hallo". Jeg tar det som en selvfølge at vedkommende som ringer presangterer seg først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er jeg høflig og svarer med navn.

Men hvis jeg ser hvem som ringer og det er noen jeg kjenner, blir det som regel noe sånt:- "Det er lensmannskontoret i Kinsarvik, sedelighetsavdelingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...