Gå til innhold

Hva svarer dere i telefonen?

Anbefalte innlegg

Gjest Janna
Skrevet

Når jeg tar telefonen, sier jeg som regel "Hei, det er (mitt fornavn)!"

Jeg tror nok det finnes mange kulere ting å si, :ler: men hittil har jeg ikke funnet en frase som passer bedre for meg.

Har vurdert å utvide til å si hele navnet mitt, ikke bare fornavnet. :P

Hva sier dere når dere tar telefonen?

NESTEN flaut å si det, men jeg har tenkt på dette en stund.

Og hva liker du å høre når du ringer til noen? Jeg synes folk som sier bare "Hei!" når de tar telefonen godt kunne gitt seg til kjenne litt mer. :lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hei, det er Livets datter"

Neida, jeg sier bare "Det er......"

Skrevet

Hjemme sier jeg HALLO! Har opplevd noen snåle oppringninger og har brent meg litt på å si navnet mitt (ikke noe alvorlig). Dessuten kan jeg si at jeg ikke er hjemme hvis det ringer en eller annen innpåsliten selger.

På jobb sier jeg firmanavnet og fornavnet mitt.

Skrevet

Gjør som Lea; sier bare "Hallo" på hjemmetlf. Sa etternavnet før, men siden det er ganske langt så har jeg slutta med det. På jobb sier jeg firmanavnet og så navnet mitt.

Julie.

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine, pleide jeg å si etternavnet vårt. Men nå har jeg bare mobiltelefon, så da sier jeg bare hallo. Regner med at de som ringer vet hvem de ringer til...

Skrevet

På kontoret sier jeg vanligvis navnet mitt... mens hjemme sier jeg bare "Hei(hvis jeg vet hvem det er)" og "Hallo" hvis det er en ukjent person...

Gjest Gjesta
Skrevet

"Hallo, det er "Kverula"!" sier jeg når noen ringer, både på hjemmetlf'n og mobilen. Hender jeg dropper navnet mitt hvis jeg ser det er mamma eller noen av de nærmeste som ringer på mobilen...Før sa jeg bare "Hallo", men følte etterhvert at jeg syns det var OK når folk sa navnet sitt når jeg ringte dem, så da starta jeg med dette selv! :wink:

Skrevet

Heiiiiii! D er chimp........( eh! navnet mitt da....)

Skrevet

Jeg sier bare "hallo".

Siden jeg ser hvem det er som ringer, sier jeg av og til "heia" når det er venninner som ringer.

Skrevet

Jeg sier "care"!

Det værste jeg møter når jeg ringer til noen er: "hallooooooooo".

Det er faktisk noe som heter telefonkultur....eller skikk og bruk om du vil......

Skrevet

Hei, det er andre enden værsegod.

Skrevet

Om det er fra et ukjent nr, så sier jeg som regel bare hallo. Om jeg ser det er folk jeg kjenner, så blir det ofte "horehuset". Og da vil de fleste ha seg ei hore!!! :hoho:

Skrevet
Det værste jeg møter når jeg ringer til noen er: "hallooooooooo".

Det er faktisk noe som heter telefonkultur....eller skikk og bruk om du vil......

Ja, det er det.

Men når man opplever at den samme personen (som man ikke kjenner) ringer hele natta og bruker navnet ditt i hver eneste setning, så har man ikke mye lyst til å si annet en HALLO.

Dette har skjedd meg flere ganger og jeg fant til slutt ut at det var best å ikke si noe navn i det hele tatt.

Forøvrig har vi ISDN nå , så jeg ser hvem som ringer.

Da sier jeg "Hei xxxx" når jeg kjenner igjen nummeret eller tuller litt og sier navnet på diverse politistasjoner eller psykriatiske klinikker.

Når det står Anonym, så synes jeg ikke at folk fortjener annet enn Hallo uansett.

Skrevet

På hjemmetlf sier jeg "hallo det er...."

På moben sier jeg bare hallo elle h ei(ser jo hvem som ringer..)

:D

Skrevet

Privat svarer jeg bare "Hallo", på jobben svarer jeg med fornavnet mitt.

Gjest gurimalla
Skrevet

Enig med Lea, de som er anonyme får bare Hallo.

De som ringer til meg, får presentere seg først.

Skrevet

Ja, det er det.

Men når man opplever at den samme personen (som man ikke kjenner) ringer hele natta og bruker navnet ditt i hver eneste setning, så har man ikke mye lyst til å si annet en HALLO.

Dette har skjedd meg flere ganger og jeg fant til slutt ut at det var best å ikke si noe navn i det hele tatt.

Jo jo, men det blir jo litt spesielt. Trodde vi skulle svare på generellt grunnlag. :-?

Skrevet

Jeg sier Hei xxxx, eller Hei det er Skusla når moben ringer

Og Hallo på hustlf. FORDI en kjent katalog som blir gitt ut her i Norge har skrevet feil telefonnr på FORSIDEN AV KATALOGEN SIN, NEMMELIG VÅRT SÅ JEG TAR I MOT EN DEL BESTILLINGER...... PÅ FAEN, FORDI DETTE SKJER HEEEEEEEEEEEELE TIDA.... :ler: :evil:

Syntes ikke det er noe særlig å si navnet mitt når jeg ikke vet hvem som ringer.........

Skrevet

Skusla! Kan jo bli bra timebetaling av d da.... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...