Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med deg Junebug, da jeg var i 20-årene hadde jeg heller ikke truffet den mannen jeg har nå og som jeg ønsker meg barn sammen med. Og det var som sagt helt uaktuelt å forsøke å lage barn liksom for å "ha gjort det", sånn i tilfelle det ikke går senere. Da får det - hvis vi er så uheldige nå at det ikke funker, heller være.

Jeg synes forøvrig også at veldig mye av kritikken som kommer frem i media går direkte på jentene. Det ser ut som om diverse leger og journalister ikke helt husker at man må være to for å lage barn, og etter hva jeg kan erindre (det er jo tross alt ikke sååå lenge siden.. :lol: ), så er ikke gutter i midten av 20-årene sånn generelt særlig hypp på å få barn. Det oppleves som urettferdig at alt ansvaret legges på oss så lenge det skal to til for å danse en tango. Og det er ikke alle som synes det er helt ok og bli alenemor for eksempel (noe som for meg alltid har vært noe av det værste som kunne skje meg. Jeg forstår jo at de færreste planlegger å bli akkurat det, men er man ung nok - og barnefaren ikke minst er akkurat det samme, så er den sjangsen stor for at det etterhvert blir realiteten. Og det har jeg alltid vært redd for. Sånn er jeg bare. Og derfor har jeg ikke hatt lyst før nå). Men jeg håper jo allikevel at vi skal få det til nå da... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det ser ut som om diverse leger og journalister ikke helt husker at man må være to for å lage barn, og etter hva jeg kan erindre (det er jo tross alt ikke sååå lenge siden.. :lol: ), så er ikke gutter i midten av 20-årene sånn generelt særlig hypp på å få barn.

Jeg er SÅÅÅÅ enig!! Jeg har fortsatt tilgode å lese en artikkel om guttene som skal ha i pose og sekk, få seg utdannelse, hus og karriere - istedenfor å bli foreldre med sine kjærester/koner i tyveårene!! Det hadde vært artikkelen sin det :lol:

Skrevet

Jeg er SÅÅÅÅ enig!! Jeg har fortsatt tilgode å lese en artikkel om guttene som skal ha i pose og sekk, få seg utdannelse, hus og karriere - istedenfor å bli foreldre med sine kjærester/koner i tyveårene!! Det hadde vært artikkelen sin det :lol:

Gjest Titter innom
Skrevet

Kjære Gjest (som startet denne tråden)!

Dette var leit å høre!

Er du sikker på at dette ikke er noe som kan ordnes?

Har legen sagt at det ikke er noe å gjøre med det?

Har han/hun sjekket hvorfor du er kommet i overgangsalderen?

Hormon-forstyrrelser som kan rettes på?

Hypofysen?

Jeg har desverre ingen kunnskaper om dette, men snakker av egen erfaring!

Jeg kom i "overgangsalderen" som 27-åring.

Etter div. undersøkelser viste det seg at jeg hadde hormonforstyrrelser, p.g.a. en sykdom i hypofysen. Dette ble stabilisert ved hjelp av tabletter (som jeg må ta i mange år fremover).

Om jeg ønsker det, kan jeg nå få barn igjen (og jeg kommer til å få en ny overgangsalder når "den tid kommer").

Som sagt, jeg vet ikke hvordan det er med deg, ville bare (om mulig) gi deg nytt håp!!

Kanskje du bør snakke med din lege igjen, event. bli sendt til spesialist?

Ønsker deg LYKKE TIL!!!

Stor klem fra

"Titter innom"

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville DEFINITIVT fått en "second opinion" fra en annen lege. Ikke for å gi deg falske forhåpninger, men oppsøk en spesialist i alle fall!!!!!!!!!!!!!

Føler veldig med deg *trøsteklem*

Klem fra (ikke innlogget)

Taurus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...