Gå til innhold

En bussjåfør i fra Bergen....?


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

For første gang i mitt lange liv har jeg truffet en hyggelig bussjåfør i Bergen.

Jeg klarer fortsatt ikke helt å tro det er sant...

hilsen Sexy Sadie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he icon_wink.gif

Det er sjelden en busssjåfør her jeg bor, som smiler og er blid. Virker som noen av dem er lei av ungdommer og de gamle rutene sine? Eller hva er det med myten om at bussjåfør er så triste og sure?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som de sier i sangen:

"En bussjåfør, en bussjåfør, det er en mann med godt humør. Har han ikke godt humør er det ingen bussjåfør. En bussjåfør, en bussjåfør er en mann med godt humør"

med dette mener jeg, en bussjåfør bør ha godt humør hvis han skal være bussjåfør, ikke sant? Synes det er en del sure sjåfører her i landetfy_fy.gif

, men oxo mange muntre.Hehe.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadie... nå inspirerte du meg til å "begå" følgende limerick:

En bussjåfør ifra Bergen

forsøkte å nå fram til fergen

Han sa "Hei" litt surt

Men kjørte som smurt

Så nå har jeg slutta å terge'n!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

*flirer*

Omtrendt alle bussjofører i bergen er hyggelig,det er bare vi Bergensere som kan bli litt missforstått av folk som kommer fra andre byer som ikke er nærliggende Bergen.....icon_smile.gif

Hilsen en hyggelig Bergenser.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste bussjåfører her i Bergen er veldig hyggelige - kjekt å få et smilende "god morgen" fra mange av sjåførene. (kanskje det er mitt trøtte mårratryne som får de til å smile, hvem vet icon_wink.gif )

Hilsen fra innflytter i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pludre vet alt om bussjåfør-lønninger i Bergen. Hun er nemlig en av dem!

Du finner henne ofte på bryllupssidene eller på chatten ved 22.00 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg er en bussjåfør fra Bergen ! Og jeg er hyggelig, det sier i hvertfall mine faste passasjerer !! icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Og jeg vet hva måndedslønnen er. Den er 18 179 brutto, dette er topplønn med fagbrev !!

Og EN ting skal jeg si dere, det er slett ikke lett alltid å opprettholde et godt humør !! Det er vi sjåfører som får alle klagene, det er vi sjåfører som får høre alle bekymringene til folk, og det tar på.

Man er ikke bare sjåfør, men på en måte psykolog også, du skal svare når folk spør om noe, og mange kommer med hele livshistorien sin icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Folk forventer jo at sjåføren er hyggelig og blid, og alltid med et smil på lur, men vi har dårlige dager vi også, akkurat som andre folk icon_eek.gif

Hvis dere lurer på mer er det bare å spørre !!

Hilsen fra Pludre, en bussjåfør med godt humør !!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅH! icon_smile.gif Pludre, du er sikkert en veldig flink sjåfør!

Du skulle vert her i kommunen du da!

Jeg vet at klager og lignende kommer i trynet på mange sjåfører. Men det er noen som er sure HELE tiden.

Men det er faktisk to stykk som sier "god morgen" og det er kjempe hyggelig!!!

Tar bussen hver dag.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg har møtt deg, Pludre?

Er nemlig fast bussbruker i Bergen, og kan bare skrive under på det som sies her: De fleste bussjåførene i byen vår er veldig blide og hyggelige. Så lurer litt på hva SexySadie mener med "endelig truffet..."!!

Og du, Pludre, ikke bry deg om dem som klager. Alle oppegående passasjerer vet at det ikke er sjåførene som er den rette klageinstans! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du har kanskje møtt meg du da !! Jeg kjører på de fleste linjene, men hvor reiser du ?? Mellom hvilke bydeler ?? icon_smile.gif">icon_biggrin.gif

Dere må bare fortelle mere, det er så artig å høre deres mening også !! icon_smile.gificon_smile.gif

Klem fra Pludre, en bussjåfør med godt humør !!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen !!

Kom med deres meninger om bussjåfører da, da er det lettere for meg å vite hva jeg kan gjøre bedre !! icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Pludre icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussjåførene i Stavanger er også stort sett hyggelige og smilende. Men noen av de stresser fælt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Pludre! Jeg har to slektninger som er bussjåfører i Bergen! Mary Therese og Gunnar. Kjenner du noen som heter det? De er gift med hverandre.

Jeg synes bussjåfører i Oslo stort sett sitter i sin egen verden, men noen er kjempesøte da icon_biggrin.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Vinga !

Visst kjenner jeg Mary Therese og Gunnar, ganske godt faktisk, vi jobber i samme bedriften !! Kjempekoselige begge to !! icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Hilsen Pludre icon_biggrin.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pludre!

Jeg tar alle busser som går forbi Danmarksplass! For jeg jobber i sentrum. Men nå er jo sommeren kommet til Bergen, så da sykler eller spaserer jeg, hvis jeg har kommet meg opp i rett tid.....

Har venner i Åsane og tar derfor ofte 90-bussen. Den livligste sjåføren har jeg nok møtt på den linjen. Hilser og snakker med alle, og roper høyt ha en god/ strålende/ glimrende dag, når vi går av. Du ler når du går ut, for du blir så godt humør.

Hils kollegene dine!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Åh, så gøy da Pludre!

Hils dem fra søskenbarnet til Mary som bor i Oslo! (=meg)

Ja jeg vet, de er kjempekoselige begge to icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vinga !

Det skal jeg gjøre vet du icon_biggrin.gif

Jeg sitter hjemme og klør etter å kjøre buss, men det er ennå 2 mnd igjen av mammapermisjonen min !

Gleder meg til å treffe passasjerene mine igjen og ikke minst kollegaene mine icon_biggrin.gif

Kjekt å se at mange av dere setter pris på oss og jobben vi gjør icon_smile.gificon_smile.gif

Pludre12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...