Supraspinatus Skrevet 13. august 2007 #41 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) MANGE proteinpulver for bodybuildere og Herbalife, Nutrilett og andre proteinpulverkurer er basert på buljong. Hvordan kan det ha seg da gitt? Kjøttbuljong inneholder protein. Jeg er enig i at det selvsagt ikke er store mengden det er snakk om. Det blir imidlertid uendelig mye mer protein i en suppe kokt på buljong enn en suppe kokt på vann. Proteinpulver er stortsett basert på proteiner fra melk. De vanlige typene proteinpulver pleier å bestå av en blanding mellom myse og kasein. Det er forsvinnende lite proteiner i buljong, til og med kjøttbuljong. I og med en buljongterning er veldig liten i en stor suppe. Så tror jeg ikke det noen vesentlig større mengde proteiner i suppe med buljong enn uten. Men det betyr ikke at suppe ikke kan inneholde proteiner. Det er mange grønnsaker som inneholder protein. I tillegg kan man putte kjøtt, fisk, og meieri-produkter i. Ferdigsuppe har en lei tendens til å inneholde mye salt. Endret 13. august 2007 av Supraspinatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. august 2007 #42 Del Skrevet 13. august 2007 MANGE proteinpulver for bodybuildere og Herbalife, Nutrilett og andre proteinpulverkurer er basert på buljong. Hvordan kan det ha seg da gitt? Kjøttbuljong inneholder protein. Jeg er enig i at det selvsagt ikke er store mengden det er snakk om. Det blir imidlertid uendelig mye mer protein i en suppe kokt på buljong enn en suppe kokt på vann. Næringsinnhold i buljong Hvor i alle dager har du fått dette fra? Vil gjerne ha kilden din på at proteinpulver er basert på buljong... Tilsetter du buljong så tilsetter du i hovedsak fett og salt, ikke uendelig mye mer protein enn bare vann. Egg og kjøtt er gode proteinkilder, det samme er nøtter, men nøtter inneholder også en del fett. Riktignok sunt fett, men man bør jo ikke spise for mye av det. Når det gjelder grønnsaker er erter og kikerter, bønner, bønnespirer, hvitløk, asparges og spinat ok proteinkilder. (De to sistnevnte spesielt fordi de er lave på karbohydrater og inneholder en del protein). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 13. august 2007 #43 Del Skrevet 13. august 2007 Man kan vel spise så mye man vil av tomatsuppe basert på hermetiske knuste tomater, gulrøtter og paprika (event. andre grønnsaker og et egg)? Til middag har jeg bl.a. pastarør, paprika, tomat, stangselleri, matyoghurt, blomkål, 4 oliven og...baconterninger. Hvor ille er det? Greit i forhold til vekttap hvis jeg løper 3 gng. i uken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2007 #44 Del Skrevet 13. august 2007 kødder du? slik jeg leser tabellen, er det 0,4 g protein pr 100 g buljong. hvem i alle dager satser på en slik proteikilde da? hvor mye tror du en buljongterning veier, 20-30 g? til sammenligning er det 26 g protein pr 100 gr tunfisk. proteinpulverkurene er TILSATT protein. ingen skam å ta feil, vettu! 4 gram protein pr 10 gram vare er fremdeles UENDELIG mye mer protein enn det er i vann der det er 0 gram protein pr 100 gram. Det er faktisk bare det jeg har sagt. Når det gjelder Herbalife og annet tok jeg feil. Jeg leste litt for kjapt i en link jeg hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2007 #45 Del Skrevet 13. august 2007 Man kan vel spise så mye man vil av tomatsuppe basert på hermetiske knuste tomater, gulrøtter og paprika (event. andre grønnsaker og et egg)? Til middag har jeg bl.a. pastarør, paprika, tomat, stangselleri, matyoghurt, blomkål, 4 oliven og...baconterninger. Hvor ille er det? Greit i forhold til vekttap hvis jeg løper 3 gng. i uken? Nå har vi diskutert proteiner her over en hel side. I alle disse måltidene dine mangler det proteiner eller det er proteinkilder som er store fettkilder eller det er for lite proteiner. Når du trener så trenger du proteiner for å bygge opp igjen musklene. Du tenker kun lavkalori. Ikke så mye sammensetning og du forteller fremdeles svært lite om mengdene du spiser. Er pastarørene fullkorn? Hvor mye pastarør? Baconterninger er protein ja, men også MASSE fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2007 #46 Del Skrevet 13. august 2007 Nå har vi diskutert proteiner her over en hel side. I alle disse måltidene dine mangler det proteiner eller det er proteinkilder som er store fettkilder eller det er for lite proteiner. Når du trener så trenger du proteiner for å bygge opp igjen musklene. Du tenker kun lavkalori. Ikke så mye sammensetning og du forteller fremdeles svært lite om mengdene du spiser. Er pastarørene fullkorn? Hvor mye pastarør? Baconterninger er protein ja, men også MASSE fett. Ja, det var strengt. Nei, det var vanlige pastarør...ikke stor porsjon ca. litt over en kvart middagstallerken. Man kan vel ha baconterninger av og til selv om man slanker seg - eller tar jeg feil? Skal man liksom aldri kunne ha det da? Protein og protein...av og til spiser jeg røkelaks på speltbrødskivene og av og til har jeg ren laksefilet til middag (ovnsbakt i folie, etc.) Men er ikke dette bra proteinkilder da? : egg, fetaost, tomatbønner? Kyllingkjøttdeig? Rene skinkestrimler? Det har jeg av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2007 #47 Del Skrevet 13. august 2007 Det var bare det at det var servelat til frokost og nå bacon. Tidligere snakket du om pizza og tacos. Selvsagt går det meste AV OG TIL. Karbohydratene (= pastaen) bør ikke være mer enn en tredjedel av middagsmåltidet ditt. Jeg prøver å gjøre middagene slik: 1/3 eller mer grønnsaker (kokt, stekt eller rå) 1/3 kjøtt, fisk eller annen protein 1/3 eller mindre karbohydrater (og da aller helst i form av grønne og ukokte grønnsaker) Jeg har selvsagt saus (karbo hovedsaklig) til maten jeg også. Men dressing, smør på skiven og pølse er ikke en del av mitt daglige kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 13. august 2007 #48 Del Skrevet 13. august 2007 kødder du? slik jeg leser tabellen, er det 0,4 g protein pr 100 g buljong. hvem i alle dager satser på en slik proteikilde da? hvor mye tror du en buljongterning veier, 20-30 g? til sammenligning er det 26 g protein pr 100 gr tunfisk. proteinpulverkurene er TILSATT protein. ingen skam å ta feil, vettu! 4 gram protein pr 10 gram vare er fremdeles UENDELIG mye mer protein enn det er i vann der det er 0 gram protein pr 100 gram. Det er faktisk bare det jeg har sagt. Når det gjelder Herbalife og annet tok jeg feil. Jeg leste litt for kjapt i en link jeg hadde. Du har enten regnet feil eller glemt en null her. Gjest skriver at det er 0,4 g protein i 100 g buljong. 0,4 g/10= 0,04 g. Det er altså 0,04 g protein i 10 g. Jeg vil si det ikke er så langt ifra ingenting sammenlignet med mye annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2007 #49 Del Skrevet 13. august 2007 Du har enten regnet feil eller glemt en null her. Gjest skriver at det er 0,4 g protein i 100 g buljong. 0,4 g/10= 0,04 g. Det er altså 0,04 g protein i 10 g. Jeg vil si det ikke er så langt ifra ingenting sammenlignet med mye annet. Oki. Jeg tok feil - men uansett er litt protein mer enn ingen protein ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 13. august 2007 #50 Del Skrevet 13. august 2007 Oki. Jeg tok feil - men uansett er litt protein mer enn ingen protein ... Joda, men bare ørlite bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2007 #51 Del Skrevet 13. august 2007 Joda, men bare ørlite bedre. Peace? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 13. august 2007 #52 Del Skrevet 13. august 2007 Peace? :D Fredsflagg for anledningen, ikke ironiflagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_frk.fryd_* Skrevet 13. august 2007 #53 Del Skrevet 13. august 2007 Kom deg opp om morgenen, kanskje en liten halvtime før du pleier. spis en god frokost for å få igang forbrenningen. Jeg har alltid vert kraftig og trente da jeg var yngre, men etter jeg begynte å jobbe så sluttet jeg å trene, har en fysisk jobb så jeg er i bevegelse mengder av dagen. Jeg ville komme meg ned i vekt og hadde lest at den største fienden var brød, så jeg tok enkelt og greit å kasta brødet og kjøpte knekkebrød i stede og skal si det gjorde susen. Vel regn ikke med at det skjer noe med det samme, det er noe som du merker resultat av en stund etter at du har gått på det, men det er et langvarigt resultat. Ellers så ha jeg nå begynt så vidt å trene pilates. dette er en kjempe god trening for folk med dårlig kondis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 13. august 2007 #54 Del Skrevet 13. august 2007 Kom deg opp om morgenen, kanskje en liten halvtime før du pleier. spis en god frokost for å få igang forbrenningen. Sett at du ikke spiser frokost, så er dette ikke så dumt. Hvis du allerede spiser frokost til vanlig, så er det ingen grunn til å stå opp tidligere bare for å stå opp. Forbrenningen blir ikke bedre av at du er trøtt, snarere tvert i mot. Du kan forøvrig stå opp tidligere for å trene. Mange sverger til en 40-60min gåtur før frokost, men etter et pittelite måltid (feks en liten proteinshake og litt tran/linfrø-olje). Umettet fett har vist seg å ha en positiv effekt på forbrenningen. umettet fett finner du feks i fet fisk, nøtter, frø, og ulike planteoljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 13. august 2007 #55 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg spiser veldig sjelden pizza og tacos da...og hvis jeg gjør det er det hjemmelaget pizza og tacos med kyllingkjøttdeig uten de fete skjellene og bare med grønt og matyoghurt + tacossaus uten sukker. Jeg spiser mye knekkebrød og av og til grovt speltbrød. Som pålegg er det lett smør, lett mysost, lett servelat, fetaost, lett-Synnøve hvitost, røkelaks og/eller egg. I dag ble det dessert: oppskårede biter fra 3 nektariner og 2 ss yoghurt med kanel. Løping er det annenhver dag. Håper jeg klarer å løpe utover hele høsten og ikke går lei av det pga mørke eller tretthet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå