Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Del Skrevet 5. august 2007 Hva kan jeg gjøre? Bor ikke i nærheten av trenignssenter og jobber i stillesittende arbeid (mye foran PC). 3 ganger i uken løper jeg i 30 minutter (moderat tempo). Kosthold er bra og variert - og ca. 4 måltider pr. dag. Vekten står bom stille...Min idealvekt var tidligere for noen år siden 59 kg. Noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 5. august 2007 #2 Del Skrevet 5. august 2007 Treningsøktene du har nå er ikke lenger en utfordring for kroppen og forbrenningen. Du bør øke intensiteten i treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #3 Del Skrevet 5. august 2007 Treningsøktene du har nå er ikke lenger en utfordring for kroppen og forbrenningen. Du bør øke intensiteten i treningen. Takker Jeg vil forsøke på det - å løpe fortere og bli mer sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 5. august 2007 #4 Del Skrevet 5. august 2007 Intensitet er nødvendig i treningen. Det neste du kan tenke på er variasjon. La en av turene bli en intervall trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ts Skrevet 5. august 2007 #5 Del Skrevet 5. august 2007 Yes - må forsøke disse tipsene. Man må høre det fra andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 5. august 2007 #6 Del Skrevet 5. august 2007 Variasjon. Endre treningsrutinene dine. Øk intensiteten. Hvis du hverken går opp eller ned i vekt tyder det på at du har et energiforbruk som er ca like stort som inntaket. For å gå ned i vekt må du redusere inntaket litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 6. august 2007 #7 Del Skrevet 6. august 2007 Du bør løpe lenger enn du gjør nå. Hvis du løper fortere, kommer du lenger på den samme tiden du bruker på å trene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 6. august 2007 #8 Del Skrevet 6. august 2007 Prøv følgende: Øk lengden på treningsøkten til 40-45 minutter. Ha en økt der du har en lengre økt men med en ryggsekk på ryggen med litt bøker i. Hele økten trenger ikke være løping, men rask gange, gjerne oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #9 Del Skrevet 6. august 2007 Synes det høres ut som en fin vekt, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. august 2007 #10 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) I tillegg til joggingen bør du også legge inn noen styrkeøvelser 2 ganger i uka. Sit-ups, armhevinger, ryggøvelser (ligg på magen og løft opp overkroppen fra golvet 3x10 ganger, gjør det samme med beina og/eller stå på alle fire, løft motsatt arm og bein. Har du for dårlig balanse til å gjøre dette når du står på alle fire legg deg ned på magen og gjør det samme) og knebøy (hold deg gjerne fast i en stolrygg når du bøyer deg ned, du kan også bruke en variant som er noe tyngre ved at du holder en halvlitersflaske fyllt med vann i hver hånd mens du bøyer deg. Utfall kan trenes på samme måte med halvlitersflasker for å få litt ekstra vekt på.) Man trenger ikke treningssenter for å trene styrke. Muskler forbrenner mer fett, og legger du på deg muskler er sjansen for at du har kvittet deg med mer fett enn du har lagt på deg muskler stor. Forsøk også å være flink til å være aktiv i hverdagen. Gå trapper i stedet for å ta heisen, gå til butikken når du skal handle mat, gå/sykle når du skal steder det er overkommelig å gå/sykle til. I tillegg sier du veldig lite om hva du faktisk spiser. Selv om du mener du spiser variert og sunt kan det godt hende at du har mye å vinne på å bytte ut enkelte produkter med mindre kaloririke produkter. Bruk lite ferdigprodukter og farseprodukter. Kyllingkjøttdeig og karbonadedeig er bedre enn kjøttdeig, rent kjøtt og fisk er selvsagt best. Spiser du mye raske karbohydrater? Bytt dem ut med tregere, osv. Edit: skrivefeil. Endret 6. august 2007 av *Enigma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 6. august 2007 #11 Del Skrevet 6. august 2007 Det du spiser kan godt være sunt, men for mye. Kan du skrive opp hva du spiser her ( i så nøyaktige mengder som mulig)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #12 Del Skrevet 6. august 2007 Ok... I dag spiste jeg to havrebrødskiver med lett-smør, cottage cheese og lett-servelat til frokost. Dernest havregrøt til lunch og mellommåltid før middag ble to brødskiver med samme som over. Middag i dag ble 2,5 brødskiver med lett-smør, fetaost, lett-gulost og lett mysost. Av og til hender det nemlig at det blir slike dager når en ikke gidder å lage middag eller orker å legge mer effort i lunchen...og har stillesittende jobb foran PC hvor det av til blir overtid eller langkjørign og møter. Ellers pleier det å være slik: Frokost: To brødskiver eller havrepuffs med yoghurt og rosiner. Mellommåltid: en frukt eller brødskive (eller ferdigpose havregrøt) Lunch: salat med egg og kylling/el. to brødskiver/el. havregrøt/el. hjemmelaget pizza/el. omelett og fetaost Middag: Hjemmelaget pizza/el. laks og pasta/el. omeletter med grønnsaker/ wokede grønnsaker og kylling/ tomatbønner, lett-ost og grønnsaker i form/ kyllingtacos/fiskeboller og hvit saus + poteter/, osv. Ofte har jeg matyoghurt eller rene tomatsauser (kun tomater og krydder) til fremfor sauser. Av og til blir det et par nøtter eller smågodt men det er maks en gang i måneden. "Kjeder meg ofte" uten mat og må ha pastiller...IFA og Lãkerol. Light-brus er et must (pepsi light m.m.) Shoot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. august 2007 #13 Del Skrevet 6. august 2007 Du nevner en del pizza og det kan virke som om du får i deg en del ost. Er det slik at du spiser ost til veldig mange måltider hver dag? I så fall kan du sikkert prøve å kutte litt ned på det. Ellers virker det jo ikke som om du spiser så ille i forhold til hva du spiser, men hvor mye spiser du til middag? Jeg ville forsøkt å spise litt mindre til middag, kuttet ned på pizza og latt det kun være helgemat. Ha en spisedag i uka der du kan unne deg pizza eller taco, og la resten av middagene være sunne. Spiser du pizza til lunsj ville jeg tatt en mye lettere middag, f.eks omelett eller salat. Tror også jeg ville lagt inn et lite, lett kveldsmåltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 6. august 2007 #14 Del Skrevet 6. august 2007 Ja, spiser en del ost (fetaost, lett-gulost, lett-mysost): hva skal en ellers ha på brødet og hva skal en ellers rive og drysse over spaghetti/annen pasta? Og i omeletter er det ost... Jeg bør kutte ned på osten! Kanskje erstatte en del av den med cottage cheese med pepper eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 6. august 2007 #15 Del Skrevet 6. august 2007 Det er greit å ha litt fokus på hva man spiser, MEN.. la nå ikke dette bli et spørsmål om bare det. Min oppfordring er å legge litt mere innsats i treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 6. august 2007 #16 Del Skrevet 6. august 2007 Ja, spiser en del ost (fetaost, lett-gulost, lett-mysost): hva skal en ellers ha på brødet og hva skal en ellers rive og drysse over spaghetti/annen pasta? Og i omeletter er det ost... Jeg bør kutte ned på osten! Kanskje erstatte en del av den med cottage cheese med pepper eller noe. For å svare deg litt på akkurat dette, man MÅ ikke ha ost i omelett, og på brødet kan man ha kjøttpålegg eller fisk. Varier litt. Men det aller, aller viktigste for deg er å ha litt fokus på mengden du spiser og selve treningen. Variasjon er viktig når det gjelder trening også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 7. august 2007 #17 Del Skrevet 7. august 2007 Gå inn på vektklubben til Grete Roede, meld deg inn, og skriv dagsrapport over alt du spiser i noen dager. Deretter regner du ut hva du trenger hver dag (utemom trening), finn et annet sted der du kan beregne hva du forbrenner på treningsøktene dine (Tor Iform og slike sider har det). Så regner du over hvor mye du tar inn e forhold til det som går ut. Vekttap er egntlig bare matetmatikk. Skal man utføre disse regnestykkene på lettest mulig måte er VGs vektklubb perfekt. Koster litt, men kan være verdt det for å gå ned bare 6-7 kg også, spesielt siden man kan bruke siden til å stabilisere seg. Selv bruker jeg Fitday, men det er mer styr enn jeg vil anbefale for de uten skrekklig høy motivasjon, fordelen foran vektklubben er at det er gratis (men du må legge inn alle norske matvarer selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 7. august 2007 #18 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg tror også mer variasjon i kostholdet kan være en ting å tenke på. Og hva skal man ha på skiven istedenfor ost? Egg Skinke Leverpostei Syltetøy Makrell i tomat Sursild Røykelaks Det er et par ting som er umulig å lage godt og magert: Pizza, tacos og lasagne (dette sett i forhold til andre magrere middager. En middag bør være ca 300-400 kalorier, pizza blir fort det dobbelte). Ha mer grønnsaker - topp brødet med rødbeter, tomat, agurk. Det er viktig å legge til at ost KAN være en viktig proteinkilde (protein trenger man for å bygge muskler når man trener, større muskler gir oss høyere forbrenning og på sikt dermed en varig slank kropp). Men siden du har ost i nesten alle måltider og sammenhenger så kan det være lurt å bytte det ut med annet. Du spiser lite/ingen fisk? Fete fiskeslag som sild, makrell, laks og ørrett er veldig godt for blodomløpet/hjertet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #19 Del Skrevet 7. august 2007 Du spiser lite/ingen fisk? Fete fiskeslag som sild, makrell, laks og ørrett er veldig godt for blodomløpet/hjertet. Joo...røkelaks i pasta med matyoghurt og grønnsaker. Jeg prøver å ha røkelaks i lunch eller middag et par ganger i uken. Jeg har sluttet med makrell i tomat og peppermakrell fordi det er litt kvalmt, tåler liksom ikke lukten. Det er hardt å gå ned 6-10 kg, synes jeg. Ikek for det...det er hardt å gå ned 1-2-3-4 og 5 kg også...vekten går kanskje et par hundre gram ned så svinger det opp igjen. Dustevekt. Dustekropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 7. august 2007 #20 Del Skrevet 7. august 2007 Joo...røkelaks i pasta med matyoghurt og grønnsaker. Jeg prøver å ha røkelaks i lunch eller middag et par ganger i uken. Jeg har sluttet med makrell i tomat og peppermakrell fordi det er litt kvalmt, tåler liksom ikke lukten. Det er hardt å gå ned 6-10 kg, synes jeg. Ikek for det...det er hardt å gå ned 1-2-3-4 og 5 kg også...vekten går kanskje et par hundre gram ned så svinger det opp igjen. Dustevekt. Dustekropp. Det er ingen som har sagt noe om at det er enkelt å gå ned i vekt, man er faktisk nødt til å gjøre en innsats for å gå ned. Du har jo ganske mye å vinne på å legge om kostholdet ditt også, og du har fått ganske mange gode og konkrete råd, spesielt i forbindelse med pizza/lasagne/taco- og osteforbruket ditt. Det er dessverre sånn at man kan ikke nødvendigvis spise akkurat det man vil til enhver tid hvis man vil holde vekta. Tror ingen hadde reagert hvis vi hadde bedt deg la være å spise sjokolade hver dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå