Gjest Lady M Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Hva om det hadde vært noe som heter det? Et kurs på noen uker hvor menn lærer enkelt husstell, vedlikehold og hagearbeid. Tro om noen menn hadde meldt seg på det kurset? Derfor spør jeg alle menn her på KG, hadde du begynt på et slikt kurs om det var gratis og på kun noen uker? Hadde også vært interessant å høre hvorfor eller evt hvorfor ikke.
Gjest Mysticgirl Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Hva om det hadde vært noe som heter det? Et kurs på noen uker hvor menn lærer enkelt husstell, vedlikehold og hagearbeid. Tro om noen menn hadde meldt seg på det kurset? Derfor spør jeg alle menn her på KG, hadde du begynt på et slikt kurs om det var gratis og på kun noen uker? Hadde også vært interessant å høre hvorfor eller evt hvorfor ikke. Huff la nå menn være menn..
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Hva om det hadde vært noe som heter det? Et kurs på noen uker hvor menn lærer enkelt husstell, vedlikehold og hagearbeid. Tro om noen menn hadde meldt seg på det kurset? Derfor spør jeg alle menn her på KG, hadde du begynt på et slikt kurs om det var gratis og på kun noen uker? Hadde også vært interessant å høre hvorfor eller evt hvorfor ikke. Jeg vet mannen kunne tenkt seg "kokekurs for menn", men "husfarskole", det hadde han ikke gått på!
Kosemose Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 (endret) T Endret 6. april 2008 av Kosemose
Supraspinatus Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Huff la nå menn være menn.. Litt off-topic, men en mann som kan grunnleggende husarbeid, kan lage mat og deltar i husarbeidet er ikke mann? men hvis han er mann, så er han en lat drittsekk. måtte bare ha et lite oppgjør med dobbeltmoralen
Gjest Lady M Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Litt off-topic, men en mann som kan grunnleggende husarbeid, kan lage mat og deltar i husarbeidet er ikke mann? men hvis han er mann, så er han en lat drittsekk. måtte bare ha et lite oppgjør med dobbeltmoralen Ja, det reagerte jeg også på. En mann som steller hus er ikke en ekte mann, liksom! Hjelpe meg for en innstilling! Ikke rart menn trekker seg vekk fra husarbeidet hvis det er gjengs oppfatning blant kvinner at mannen ikke er en ekte mann hvis han kan husarbeid.
*Mina* Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Er glad jeg har funnet meg en mann som ikke behøver dette, og jeg hadde vært litt skremt om han hadde behov for noe slikt. Men det finnes sikkert de som hadde meldt seg på, spesielt de som er vant til at mor gjør alt. Og når de først flytter hjemmefra, overtar samboer der mor slapp.
Orthia Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Like uaktuelt for min mann som husmorskole er det for meg...
*Mina* Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Litt off-topic, men en mann som kan grunnleggende husarbeid, kan lage mat og deltar i husarbeidet er ikke mann? men hvis han er mann, så er han en lat drittsekk. måtte bare ha et lite oppgjør med dobbeltmoralen Og jeg mener det motsatte, altså en mann som ikke kan det grunnleggende er ikke en mann i mine øyne.
Gjest Gjest_Solsikke_* Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Og jeg mener det motsatte, altså en mann som ikke kan det grunnleggende er ikke en mann i mine øyne. Helt enig. En mann som ikke kan ta til seg hvilken som helst lærdom, mer eller mindre og bruke lærdommen der det er nødvendig i et voksent normalt liv, er ikke et ekte mannfolk. (Dette gjelder forresten kvinner også). En mann som sutrer over husarbeid og prøver å snike seg unna, er definitivt ikke et ekte mannfolk!
Supraspinatus Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 (endret) Er ikke sikkert man trenger man trenger noe kurs for å stelle i huset. Hvis den ene i samboerskapet kan det, så må jo det gå an å lære bort. Matlaging er slettes ikke noe alle kan, uansett hvor bortskjemt de har vært eller ikke. Dette gjelder for menn som kvinner. Flere selskaper som arrangerer matlagingskurs. Holdninger er noe av det vanskeligste å lære, men det ikke umulig. Slutt å skyld på mødrene til disse mennene som er så fæle, hvis det er dere som tar over for mor, så har dere også skyld. Endret 5. august 2007 av Supraspinatus
wondergirl Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 De trenger ikke kurs, de trenger et spark bak!
Gjest =tentacle= Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 Huff la nå menn være menn.. De mennene som ikke deltar i et felles hjem, skal du få ha i fred for meg
hjertesukka Skrevet 6. august 2007 #14 Skrevet 6. august 2007 Matlaging er slettes ikke noe alle kan, uansett hvor bortskjemt de har vært eller ikke. Dette gjelder for menn som kvinner. Enig i at det å lage mat er en egenskap som man kan lære seg, og bør lære seg. - En mann som kan lage mat er veldig attraktiv,syns nå jeg - men da må han kunne litt mer enn å klippe en toropose. Så ja til flere kokkekurs/matlagingskurs for menn!- og kvinner.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2007 #15 Skrevet 6. august 2007 Jeg foreslår at kvinnen reiser bort uanmeldt på en 6 ukers husmorferie. Da lar hun alle barna være hjemme til far så får han seg nok ett "kurs" i husstell om enn ufrivillig...
Gjest =tentacle= Skrevet 6. august 2007 #16 Skrevet 6. august 2007 Jeg foreslår at kvinnen reiser bort uanmeldt på en 6 ukers husmorferie. Da lar hun alle barna være hjemme til far så får han seg nok ett "kurs" i husstell om enn ufrivillig... Tilpasning kan da også være å finne sine favoritt-Fjordlandretter og støvsuge litt når mor annonserer sin hjemkomst etter 6 uker... :kaffe:
Gjest Pax Skrevet 6. august 2007 #17 Skrevet 6. august 2007 Huff la nå menn være menn.. Hø? :klø: Jeg vil ikke ha en mann som mener at jeg bør ta alt/mesteparten av husarbeidet. Det er sexy med menn som gjør husarbeid.
Gjest Gjest_Bambi_* Skrevet 6. august 2007 #18 Skrevet 6. august 2007 Mamma pleide å påstå at "det tar en mann mindre enn 30 sekunder å bli vant til å bli vartet opp for".
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. august 2007 #19 Skrevet 6. august 2007 Det var da fælt som dere tok på vei for min lille spøk om å la menn være menn Selvsagt skal menn få gjøre husarbeid de også! Men av og til så kan denne likestillingen gå for langt mener jeg..
Gjest =tentacle= Skrevet 6. august 2007 #20 Skrevet 6. august 2007 Det var da fælt som dere tok på vei for min lille spøk om å la menn være menn Selvsagt skal menn få gjøre husarbeid de også! Men av og til så kan denne likestillingen gå for langt mener jeg.. Likestilling kan ikke gå lenger enn til likt, ellers er det per def å fjerne seg fra likestilling. Er du imot at menn har samme ansvar for hjemmet de bor i som kvinnen har?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå