Gå til innhold

Creative zen micro og windows vista

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg ny laptop, med windows vista. Tenkte å legge over alle sangene mine fra min zen micro, men fant fort ut at windows vista ikke finner mp3-spilleren. Har lest en del på creative.no nå, og har forstått at jeg må oppdatere mp3-spilleren min til vista, på min gamle windows xp. Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal gjøre dette. Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en cd med drivere til spilleren? Installer disse. Hvis du ikke har det, last de ned fra Creative sine sider. Velg de som hører til XP (ser ikke ut til at de har drivere for Vista enda). Mulig du får spørsmål om du VIRKELIG vil installere XP-drivere på Vista'en din, og det vil du. (Hvis det ikke funker, avinstaller dem.) Creative sine programmer pleier å være ganske greie, de sier fra om du skal ha satt i spilleren eller ikke, og "nå må du plugge til" og sånn.

Hvis det ikke funker, så må du kanskje oppgradere firmwaren på spileren din. Firmware er operativsystemet til "dingser" (som mp3-spillere og mobiltelefoner).

Du må laste ned det som heter Firmware til din spiller. Lad opp spilleren før du starter.

Koble spilleren din til pc'en.

Dobbelklikk på fila med firmware.

Velg språk.

Klikk på knappen Update / oppdater og følg instruksjonene.

Ser ut til at fila du skal hente ned er ZenMicroPDE_PCFW_LB_1_11_01.exe.

Lykke til!

Skrevet

Du må IKKE installere XP-driverne på Vista - det vil ikke fungere. Maskinen vil ikke kjenne igjen spilleren.

Det er som du sier - du må plugge inn mp3-spilleren i en maskin med XP. Dersom du ikke får opp spilleren må du laste ned XP-driverne. Etter at du har gjort det må du oppgradere firmware på spilleren din. Alt du trenger finner du på creative sine sider.

Vær oppmerksom på at når du oppgraderer firmware på spilleren, så slettes alt du har på den. Det kan derfor være lurt å flytte disse over på maskinen først.

Ellers vil jeg anbefale forumet på creative sine sider - der finner du masse folk med samme problem som deg, og da også løsninger på problemene.

• 1 år senere...
Gjest Golden Girl
Skrevet

*mine innlegg*

Dette må jeg lese/gjøre en dag jeg er mindre sliten i hodet skjønner jeg.. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...