Gjest Tex Skrevet 21. mars 2003 #21 Del Skrevet 21. mars 2003 Og forresten tror jeg mine omgivelser er glad for at jeg kan få " tømt " meg her inne.... Mamma er like opptatt av dette som jeg , men vennindene mine synes fremdeles at det er andre ting som er viktige her i livet..... Og det synes jo selvsagt jeg også, men jeg har alltid elsket brylluper så dette forumet er midt i blinken for meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 21. mars 2003 #22 Del Skrevet 21. mars 2003 Nå skal ikke jeg "hause opp" stemningen her, men jeg må si meg enig med begge parter i denne saken. Hadde en av mine venninner eller forloveden min eller noen andre i min omgangskrets vært så opptatt av bryllup så lang tid i forveien, tror jeg jag hadde blitt gal! Jeg har en venninne som skal gifte seg i august 2004, og hun har begynt å se på kjoler, skrevet invitasjoner osv.. For meg blir dette så sært og søkt! MEN det er en stor forskjell i det å øse ting ut her på KG, og å gjøre det men venner eller familie!!! Jeg har ingenting med hva dere 2004- og 2005 bruder gjør. Dette forumet er jo for å diskutere bryllup og ting rundt det!! Spørsmålene er jo de samme og svarene kan vi alle sammen dra nytte av!! Spiller vel ingen rolle om det er en 2003, 2004 eller 2005 brud som stiller spørsmålene? Men, jeg synes kanskje dere skal begrense dere i handlinger enda! Tenk så kjedelig hvis alt er ferdig mange, mange måneder før selve dagen! Og, ikke minst (og, jeg vet at dere ikke kommer til å tro meg nå!) TENK SÅ LEI DERE KOMMER TIL Å BLI ETTERHVERT!! Tro meg, Det kommer til å skje! Å leve flere år i bryllupsrus, er ikke sunt tror jeg.. Alle får en liten "lei"periode, kanskje særlig når man har planlagt så langt i forveien.. Iallefall; LYKKE TIL MED PLANLEGGINGEN ALLE SAMMEN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 21. mars 2003 #23 Del Skrevet 21. mars 2003 Min erfaring er at langt de fleste tar helt av under planlegging av bryllup; ifra til at d var: Vi skal gifte oss, ble d Jeg skal gifte meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. mars 2003 #24 Del Skrevet 22. mars 2003 Vi begynte å planlegge ca 13 mnd før bryllupet, og det er jeg glad for idag. Hadde jeg visst hvilke store, uventa, økonomiske utgifter som skulle komme i februar hadde jeg starta 2 år før tror jeg. Nå har vi hatt tid til å forandre på det meste, og se andre muligheter, fordi vi skal holde bryllup for like mange gjester på halve budsjettet. :x Likevel er jeg nok enig med de som mener det er litt "hysteri" her også. Vi har ca 5 mnd igjen, men har enda ikke funnet servietter eller andre pyntedetaljer......Uansett, la nå folk planlegge som de vil. Om det virker litt hysterisk og ivrig i starten kommer de før eller senere til å ta en pause fra hele planleggingen - tro meg. Jeg ble iallefall drittlei hele opplegget i noen måneder. Lykke til alle sammen, om du skal gifte deg i 2003, 2004, 2005 eller 2006 for den del. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 23. mars 2003 #25 Del Skrevet 23. mars 2003 D var ikke d at jeg hadde noe problem m at folk giftet seg nei.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emin Skrevet 23. mars 2003 #26 Del Skrevet 23. mars 2003 VI har enda nesten 2 år igjen til bryllupet, og jeg har så smått begynt å tenke på hvordan kjolen skal se ut. Den skal nemlig syes selv, og da bør jeg kanskje snart begynne å tegne den. Jeg snuser litt rundt her også, men ikke noe annet enn det. Har så god tid atte. Ellers så bør vi kanskje begynne å spare penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 23. mars 2003 #27 Del Skrevet 23. mars 2003 Nå har jeg lest fort gjennom innleggene her og jeg må si jeg er litt forbauset. Slik jeg tolker det skal ikke de som er 2005 bruder få lov til å være her inne. Siden det er flere som mener det er hysteri å snakke om brylllupsplaner 2 år før i tid. Selv har jeg planer om det, men jeg har langt fra begynt å planlegge. Jeg syns det er mer aktuelt for meg å være her inne og spørre og grave om ting. Høre fra andre bruder eller tilkommende bruder om deres erfaringer. Er derfor jeg er her inne hvertfall. Trodde også dette var et forum hvor man nettopp kunne komme med spørsmål og slikt om såkalte detaljer om kaker, kirker, kjoler eller annet som hører bryllup til. Blir ikke provosert av at noen klager her inne. Men skjønner ikke hvorfor dere er her inne da hvis dere ikke takler at folk velger å diskutere brude-detaljene sine. Jeg er også enig i at vi 2005 bruder, tenker da mest på meg selv, burde passe meg. Da jeg vet at jeg etterhvert kan bli litt lei, hvis jeg blir for engasjert og livlig med denne koselige bryllups-planleggingen. Så til nå har jeg kun tenkt på og snakket om brudekjoler og tilbehør her inne. Men har langt fra bestemt meg eller kjøpt noe. Men jeg syns det må være lov å lufte tankene sine om dette. Skjønner godt de vordene brudene er opptatt av småting som kaker og servietter. For mange er jo dette faktisk den viktigste begivenheten i ens liv. Klart en da vil at alt skal være "perfekt". Vi har alle forskjellig syn på vårt bryllup. Noen vil slippe dill dallet og ha det enkelt og greit. Mens andre er helt motsatte, vil gjøre noe stort og spesielt ut av det. Skjønte ikke helt det første innlegget hva udannelse og slikt har med dette å gjøre. Kall meg gjerne uintelligent. Men kan ikke se at det har noe med saken å gjøre. Vi skal i såfall ikke snakke høyt om hvem sin intelligens det er snakk om da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 26. mars 2003 #28 Del Skrevet 26. mars 2003 Først vil jeg si at her inne diskuteres det mye servietter osv. fordi forumet legger opp til det. Hvis jeg vil diskutere forholdet til samboeren min mer spesielt går jeg faktisk inn på gruppa hvor forhold diskuteres. Ang. å planlegge lenge og så bli lei, må jeg si at jeg var veldig aktiv her inne da jeg først begynte, og det er jeg kjempe glad for selv om det nå enda er 5 mnd til vi skal gifte oss. Dette fordi jeg nå har "jobbet" meg gjennom den "masete fasen" og har fått mange nyttige tips, slik at jeg kan lene meg tilbake og bare kose meg med forberedelsene. Og ja - det viktigste er å få gifte meg med personen jeg elsker. Uten tvil! Men jeg håper jeg også kan få med stor fest og stas sammen med familie og venner, de to tingene utelukker ikke hverdandre vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2003 #29 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg synes det er bare fint å tenke gjennom saker og ting god tid i forveien. Det blir hektisk nok når tiden nærmer seg, og har man planlagt godt, slipper man å slite seg ut fullstendig de siste ukene. Og når man er sliten, har man det IKKE morsomt. Bare kos dere jenter! Begynn i god tid og ta etpar saker hver måned, så har dere oversikt! Surpompene kan finne seg noen andre sider å kverulere på. Hilsen Måltrosten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 27. mars 2003 #30 Del Skrevet 27. mars 2003 Vi satte datoen et halvår i forveien - og giftet oss på en uvanlig tid på året, derfor fikk vi ikke noe problemer med å finne en dyktig fotograf, den kirken vi ville ha etc. Men jeg er veldig glad for at vi ikke satte datoen lenger i forveien. Det var mer enn nok tid, og forventningene var høye nok. Tenk dere hverdagen, jenter - hvor fort én dag går. Hvor fort det er middagstid - leggetid - og helg igjen - og plutselig mandag - og hun du skull ha ringt sist uke har det plutselig gått tre uker - tiden flyr avgårde - ikke sant? Jeg kan love dere - bryllupsdagen går mer enn dobbelt så fort! Og jeg tror de fleste får en nedtur etter en storslagen bryllupsfeiring. Vips - så er det over! Og sånn var for oss etter et halvår med planlegging, og rett på bryllupsreise - hvordan er det da når man har gått og fyrt seg opp i et år - to år - tre år? Hvis noen har lyst til å diskutere fargen på servietter tre år på forskudd, så la dem det. Men jeg anbefaler at man venter en god stund - så lenge kirke og lokale er booket, for hva skal man gjøre siste tiden? Annet enn å stresse med alt man tror man har glemt... eller man får nye gode ideér som man ikke får brukt, for måten man skulle gjøre det eller det på ble gjort for et år siden... Dette er bare et vennlig råd. Og ja, jeg giftet meg for mer enn et år siden. Hvorfor er jeg her? Jeg er på KG ganske mye, og jeg er på bryllup av og ti, for å være gammel tante som fortsatt mener at jeg har noe å komme ed. Og min fremste misjon er å få stressete bruder til å slappe av og nyte dagen. Det blir bryllup, skjønner dere, selv om serviettene er svarte, og det er en treåring som griner i kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2003 #31 Del Skrevet 28. mars 2003 Hvem skulle vi fått alle de gode rådene fra om ikke noen erfarne bruder var her inne?? Jeg blir og litt paff over detaljnivået på planleggingen her inne, men det er helt topp at man kan diskutere alt her inne. Og vi har et liv utenfor, der bryllupsnakket begrenses til et minimum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. mars 2003 #32 Del Skrevet 28. mars 2003 Flott at det er er gifte folk her også. De har jo erfaringen. Jeg skal ikke gifte med før i 2005. Men jeg snuser her inne. Synes det er gøy å se litt på kjoler og slikt. Og det er ikke så usannsynlig lang tid i forveien for å tenke på kirke og lokale. Noen steder har faktisk en del ventetid. Og når vi nå har bestem datoen, vil jeg gjerne beholde den datoen, og få den kirken og de lokalene jeg vil til da. noe mer detaljert enn kirke og lokale har jeg ikke tenkt. Og sett på kjoler. Det er jo kos. Men for all del, ikke tro at jeg ikke har noe annet liv utenfor her. Det er jo det som er så fint. Det er jo nettopp her jeg kan plapre om alle bryllupstankene mine. Jeg gleder meg Men tar det også med ro, utenfor her er det minimalt med bryllup, vil jo ikke bli lei heller. Og av praktiske årsaker må vi også tenke på ting så tidlig. Penger må nemlig spares. Her skal ikke noe lån tas opp nei. OG siden jeg fortsatt er student, er det ikke mye penger fra meg foreløpig. Her inne får man en idé av hva ting koster, og det er kjekt å vite når man sparer til det. Så dere som har så fryktelig i mye mot oss 2005-bruder, la være å lese ting fra oss da. Og regner med det inkluderer dette innlegget, så beklager sløsinga med din dyrebare tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 11. juli 2003 #33 Del Skrevet 11. juli 2003 Sakset fra en annen tråd: Er også forbauset over å se att det fortsatt er noen her inne ett år etter att de ble gift! Hvorfor det? Er det ikke hyggelig at det er litt mangfold her inne på Bryllup da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 11. juli 2003 #34 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg synes det er hyggelig at det både er gamle og nye bruder her jeg Brud er ikke noe man er før og etter bryllupet. Man er brud en dag, den dagen man gifter seg. Jeg er enig med hovedinnlegget. Det kan virke litt patetisk å være her i flere år etter at man har stått brud. Jeg syntes det er hyggelig med referat fra bryllupet. Og blir man god venn med noen, så har i allefall jeg utvekslet mail adresse. Vi gifter oss 9.august. Så lover jeg å komme med referat. Men etter det er jeg ikke lenger brud.. Og siden jeg har et aktivt liv, med en nydelig datter, en kjekk kjæreste, en hektisk jobb, venner og øvrig familie så kommer jeg nok ikke til å ferdes på "bryllup" mer. Var masse på barnimagen, da jeg var gravid. Og så på dinbaby de første månedene av snuppelures liv. Men så vokser du det av deg. Man går videre i livet. Må si at denne siden er super, da jeg ikke har andre venninder som skal gifte seg. Her er mange i samme "modus" og vi er gale alle mann! Klart alle får lov å være her. Men for de som er her lenge etter at de er gift, så gjør jeg meg mine tanker om hva slags liv de har. (Eller ikke har). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #35 Del Skrevet 11. juli 2003 jeg er helt enig med Felix. Dette er første gang jeg er aktiv her selv. Skal gifte meg i april 2004 og syns det er fint og lese om hvordan andre vordnende bruder har det. MEN, blir litt skremt av jenter som har vært gift ett år allerede og som er de mest aktive brukerne her inne!!!! Som en sier, att hun er innom en to ganger i uken, men av 190 sider med kanskje 20 temaer pr side ser det faktisk ut som om hun har vært innom nesten alle temaer, og da blir jeg skremt. Syns det er mer givende og høre om hva/hvordan jenter som er forlovet AKKURATT NÅ har det en jenter som allerde har giftet seg. Det er mye som forandrer seg, så er mer intneressert i dagens trender enn fjorårets. Det virker faktisk som om det er flere som er gift her inne, enn vordende bruder, og da kan man snart kalle siden for noe helt annet...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 11. juli 2003 #36 Del Skrevet 11. juli 2003 Brud er ikke noe man er før og etter bryllupet. Man er brud en dag, den dagen man gifter seg. Poenget er at når man enten skal være brud eller har vært brud, så har man en del erfaringer på området og har uansett en del tips å komme med. Personlig savnet jeg veldig at det var flere brukere som allerede var gift her inne da vi planla vårt bryllup. Jeg synes det var altfor få som kom med sine erfaringer og dermed bestemte jeg meg for at jeg vil dele mine erfaringer. Har også fått massevis av tilbakemeldinger om at disse har vært nyttige, og det gjør at man får lyst til å hjelpe til så godt man kan! Men for de som er her lenge etter at de er gift' date=' så gjør jeg meg mine tanker om hva slags liv de har. (Eller ikke har).[/quote'] Ja, det er godt vi er forskjellige! Men om folk tror at man er akkurat den samme i den vide verden som her inne på KG, ja da bør de nok tenke seg om både en og to ganger. Det er heldigvis mulig å kombinere KG med et liv ved siden av! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 11. juli 2003 #37 Del Skrevet 11. juli 2003 Som en sier, att hun er innom en to ganger i uken, men av 190 sider med kanskje 20 temaer pr side ser det faktisk ut som om hun har vært innom nesten alle temaer, og da blir jeg skremt. Ja, og det kan kanskje ha en sammheng med at det er stille på jobb og sommeren er for tur? Kan fortelle at jeg faktisk ikke er så aktiv her lenger, og jeg svarer kun på de trådene der jeg føler at jeg har noe å bidra med... Men du ser jo tydelig en ting...på sommeren når folk har lite å gjøre på jobb, da blir de ekstra mye her (uansett om man skal stå brud eller har vært brud). Det virker faktisk som om det er flere som er gift her inne, enn vordende bruder, og da kan man snart kalle siden for noe helt annet...... Da tror jeg du bør ta en opptelling. :blunke: Det er (desverre) ikke så mange igjen av de som har giftet seg tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #38 Del Skrevet 11. juli 2003 jeg er singel, barnløs, bor på hyble osv likevel synes jeg det er hyggelig å stikke innom både bryllussidene, gravid og barne sidene, hus og hjem sidene osv når jeg er innom KG, så leser jeg alle tråder jeg synes ser interessante ut, uansett hvilket forum de står i for å ta bryllupsforumet spesielt; selv om jeg selv verken har giftet meg eller har noen planer om det, så er det gøy å lese om andres planer (kikkermentalitet?) og jeg tror da jeg kan ha gode råd å gi vedrørende ulike detaljer (og helheten) uavhengig av at jeg ikke har gjort det selv. jeg har da likevel tanker om hva som er stilfult, morsomt, passende, praktisk osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 11. juli 2003 #39 Del Skrevet 11. juli 2003 Men om folk tror at man er akkurat den samme i den vide verden som her inne på KG' date=' ja da bør de nok tenke seg om både en og to ganger. [/quote'] Du legger jo ut bilder og internettadresser. Du er jo på alle måter deg selv, og så absloutt ikke anonym. Hvem er du ellers da, i den vide verden?!? Det hyggelig hvis du føler at du hjelper, men hva mener din mann om at du betegner deg fortsatt som brud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 11. juli 2003 #40 Del Skrevet 11. juli 2003 Du legger jo ut bilder og internettadresser. Du er jo på alle måter deg selv, og så absloutt ikke anonym. Hvem er du ellers da, i den vide verden?!? Selvom det er bryllupssnakk her inne, så snakker vi jo ikke akkurat om det hjemme i det daglige da. Det er minimalt. Derfor kan man ikke si at selvom jeg snakker mye om bryllup her inne, så snakker jeg like mye om det hjemme! Det var det jeg ville få frem. At folk legger ut bilder synes jeg er hyggelig uansett. Det hyggelig hvis du føler at du hjelper' date=' men hva mener din mann om at du betegner deg fortsatt som brud?[/quote'] Okei, den setningen var litt uheldig. Jeg karakteriserer meg selv ikke som brud lenger, men jeg har vært brud en gang og det er ikke noe som forsvinner med årene. Jeg er en gift kvinne som fortsatt liker å tenke tilbake på bryllupet vårt, men vi har absolutt mye mer enn denne dagen å være opptatt av! Hyggelig er det uansett å mimre og hyggelig er det å være inne på Bryllup med den gode stemningen. Den dagen jeg føler at jeg ikke lenger kan bidra med noe, har jeg neppe noe mer her å gjøre. Men så lenge brukere forteller meg at de har fått mange gode tips fra meg og stadig ber meg om hjelp, er jeg ikke totalt unyttig her inne... Men dette er en diskusjon som vil komme opp jevnlig hvert eneste år uansett. Noen mener de som allerede er gift ikke har noe å gjøre på et slikt forum, mens andre mener det er nyttige. De samme diskusjonene var oppe da vi planla vårt bryllup og de samme diskusjonene vil komme neste år omkring nye brukere (årets bruder/brudepar). Og det er absolutt ikke slik at jeg kun bruker Bryllup her på KG. jeg er aktiv ellers også, men da med et annet nick... KG er et hyggelig sted å være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå