Gå til innhold

Ikke bli sinte da...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Takk for fin diskusjonsgruppe, veldig kjekk å slå opp i når jeg har spørsmål i forbindelse med planleggingen av sommerens store fest.

Men samtidig må jeg får si at jeg blir nesten litt skremt av noen her inne hvor det ser ut til at bryllupet har gått de rett i hodet! Flott med jenter som gleder seg til bryllupet og alt det der , det er ikke det jeg mener. Men her er det folk som giftet seg i august i fjor og noen enda lengre siden og ennå nesten er daglig er inne og poster innlegg og diskuterer alt mellom himmel og jord i forbindelse med bryllup. Move on med livet deres!

Diskuterte dette med en venninne av meg som også skal gifte seg i år og er her inne av og til, og hun mente det er mange ressurssvake jenter her inne med rosa drømmer og hvor det viktigste i livet er den dagen da den stygge andungen skal bli en vakker brud. Er nok litt uenig her for jeg ser at det også er mange andre oppegående jenter med utdanning eller jobber etc. her og som ikke har latt ting gå helt i hodet på de.

Bare noen som jeg har tenkt på i det siste...

Vel, bare noen tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo greit med noen som har giftet seg, og som kan komme med sine "erfaringer", tips og råd til oss da.... :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må si at jeg er litt enig med deg her altså. Er inne her og kikker av og til for å få noen tips, men blir helt skremt av hvor mye folk tenker på av pirk og småting her altså... Og en ting er de som gifta seg i fjor (er litt glad det er sånne her da, for det er kanskje de som sitter med mest erfaring :wink: ), men blir mer kremt av de som skal gifte seg om TO ÅR og sånt, og som planlegger hvilken farge de skal ha på serviettene og sånt! Greit å kose seg med planlegging altså, men hadde jeg holdt på sånn så lang tid i forveien tror jeg kjæresten min hadde blitt så skremt at han hadde rømt for lenge siden!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men her er det folk som giftet seg i august i fjor og noen enda lengre siden og ennå nesten er daglig er inne og poster innlegg og diskuterer alt mellom himmel og jord i forbindelse med bryllup. Move on med livet deres!

Jeg har fått så mange kommentarer fra brukere her inne den tiden jeg har vært her (både positive og negative), at jeg blir alt annet enn sint over et sånt innlegg.

Men jeg vil bare prøve å forklare hvorfor jeg fortsatt er her inne. Ja, jeg giftet meg i fjor, og ja jeg synes det er morsomt å fortsatt delta inne på bryllup. Grunnen til det er at jeg selv synes det var kjedelig at det bare var nye brukere her inne da jeg skulle gifte meg og jeg savnet virkelig flere brukere som kunne dele sine erfaringer i forbindelse med sine bryllup. Og siden vi tross alt brukte mye tid på planleggingen av vår dag, synes jeg det er hyggelig å kunne kanskje hjelpe noen med både ideer og tips. På den måten kan man spare ganske mye arbeid i forhold til å undersøke alt selv.

Ellers må jeg legge til at jeg var virkelig aktiv her tidligere, nå slenger jeg bare innom 2 dager i uka. Og sånn som i dag som jeg har lite å gjøre på jobb, så blir det nok ekstra mange innlegg…

Må også si at noe av det jeg synes er så hyggelig med KG og bryllup, er den stemningen og de forventningene i alle innleggene her. Kanskje ikke så rart man synes det er hyggelig å delta litt? Forøvrig føler jeg at jeg i grunn har kommet videre i livet etter bryllupet da, men det er et hyggelig minne man skal ta vare på også. (En annen grunn til at jeg fortsatt er aktiv her er at lager brudeutstyr og selger, uten at dette er reklame for meg selv, og det er flott for meg å få både ideer og tips til det gjennom KG.)

---

Er ellers litt enig med de over her at det å planlegge flere år i forveien av bryllupet blir kanskje hakket værre synes jeg. En ting er å følge med her inne for å snappe opp tips, men skal man sette i gang med all detaljplanleggingen i så god tid, tror jeg man plutselig kommer til et metningspunkt etter en stund. Dessuten er det jo lett å se i ettertid hvor lite disse detaljene alle henger seg opp i betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde kjæresten min vært så ivrig to år før, tror jeg at JEG hadde rømt! :lol: Nei altså, jeg menere ikke å være slem mot noen, og ta det ikke personlig lillen, men jeg mener nå at det er litt villt å detaljplanlegge så lenge i forveien jeg da... Hørte f.eks. om noen som hadde bestilt bryllupskaka 1,5 år i forveien! :o Hva er vitsen med det da? Tror ikke bakeren ofrer den bestillingen så mange tanker før det er kort tid igjen før den skal bakes (håper jeg, ellers blir det en gammel kake! :wink: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, kanskje det virker som om noen går veldig opp i planleggingen her på denne siden. Og så? Det er ikke sikkert det reflekterer livet deres slik det er i virkeligheten...Jeg har lest brudeblader i årevis (10 år kanskje?), rett og slett fordi jeg synes det er kos. Og etter at jeg oppdaget dette forumet, har jeg ofte vært innom her, selv om jeg ikke har postet innlegg så ofte. Men jeg synes det er koselig at folk planlegger/bidrar med råd. Det betyr ikke at de ikke har andre tanker i hodet ellers...

Dette er nå engang et bryllupsforum. Jeg har sagt det før og sier det igjen: er ikke nettopp dette stedet for å ta litt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nå engang et bryllupsforum. Jeg har sagt det før og sier det igjen: er ikke nettopp dette stedet for å ta litt av?

Veldig godt sagt! Jeg er så enig så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i utgangspunketet satt dato i mai i år, men har utsatt det i et år. Så og si alt var planlagt til den første datoen, og nå er alt flyttet. Så jeg har faktisk det meste klart allerede av den grunn.

Men det er faktisk slik at jeg blir lei all planleggingen innimellom. Det kan bli for mye av det gode. Nå når det meste er på plass allerede, så slapper jeg mer av og tenker ikke så altfor mye på det. Er aktiv på forumet her, men synest etterhvert at mange innlegg blir uinterresante fordi alt blir så detaljert. Må alle detaljer være så perfekte egentlig? Jeg prøver nå å konsentrere meg om det som jeg føler er viktigst.

Men hver enkelt må selvsagt gjøre som de vil, og planlegge i vei hvis de synest det er kjempegøy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Jeg tok ikke noe personlig jeg :D (men så detaljplanlegger jeg heller ikke...selv om jeg kan være litt vel ivrig enkelte ganger da :wink: )

Og så er det godt mulig at jeg blir lei i perioder, siden jeg skal være her så lenge! Og HVIS jeg skulle være så heldig å bli gravid i denne ventetiden, tar nok tankene rundt det over for en stund...

I tillegg synes jeg det er kjempefint at dere som har giftet dere fortsatt er her :D Det hjelper en hel del :D (for det er mye jeg ikke vet :wink: )

Og hvordan kan man IKKE bli glad i kg's forum? Det er jo så fint her! Skjønner godt at folk blir her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte, slik jeg gjorde nå, "vis nye innlegg" funksjonen på KG. I og med at bryllupssidene er de med mest aktivitet på får jeg da opp mange bryllupstråder, og av og til er det noe som engasjerer, på samme måte som hvis noen ber om tips til et feriested jeg var for to år siden el.l.

Går aldri direkte inn på bryllupssidene lenger, så interessert er jeg ikke, men bryllupet mitt vil nok lenge være en viktig bit av livet mitt. Håper i hvert fall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg koste meg med bryllupet i to år før det, og koser meg fortsatt med det 8 mndr etter! Er alikevel høyst oppegående; har utdannelse , jobb, og tar mg av barna mine.

At det forgår mye detaljstyring her er vel ikke så rart? Dt er jo akkurat her man kan diskutere sånt!?!

Den som ikke er intr i burgunder servietter, flytelys fra Toten og kakepynt fra California (jada, vi hadde alt det der! :lol: ), kan jo bare hoppe over disse trådene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Æ er enig med forfatter av hovedinnlegget.

Det virker ikke som om at d viktigste er d at man skal giftes med den mann man elsker, men kjolen, festen, bandet , borddekorasjonene, maten og ikke mindst de gaver som de forventer å mottage.

Må innrømme jeg hånler av de som til og med tar seg opp lån for å ha råd til festen. :hoho:

Lurer litt på om d ikke er en konkurranse venninner seg imellom om å ha d gildeste brylluppet med de gjeveste og mest prominente gjestene som gir de flotteste presangene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christinamor

JEg var også MYE her inne før vi giftet oss i 2001, og jeg syns det var så koselig å diskutere med andre, få tips etc. Likevel har jeg tenkt tanken i ettertid, at det viktige den dagen er faktisk at man gifter seg med den man elsker, og ikke hvorvidt serviettene er grønne eller hvite, eller om man har så og så mange kaker....

Da dagen først kom for min del, ensest jeg ikke pynten i kirken, musikken ut hørte jeg knapt, champagnen glemte vi til bildene pluss en hel del andre ting jeg hadde planlagt, og som ikke ble noe av....

Selvsagt vil man at dagen skal bli så flott som mulig, men det som gjør festen er gjestene og ikke bordpynten eller bandet. Selvfølgelig vil man jo ha det pent rundt seg på dagen, men ikke la DET bli det viktige.

Nå er jeg innom innimellom, men mest for å se om JEG kan bidra med noe selv....

Og jeg må si meg enig om at det ER tidlig å begynne planleggingen to år før. En ting er å bestille kirke og lokaler, dersom det er populære datoer og steder, men detaljene....ærlig talt, er det ikke kos å ha noe å planlegge og jobbe med de siste månedene og? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.ærlig talt' date=' er det ikke kos å ha noe å planlegge og jobbe med de siste månedene og? :wink:[/quote']

For meg ER dette de siste månedene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg har begynt å se på og vurdere priser, er at jeg MÅ vite litt om hvor mye dette skal koste, for vi må legge av penger allerede...

Greit å vite hva man går til, og hvor mye som skal legges av hver mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

de som synes bryllupet er sååå viktig for få lov til det..

og så får vi mer avbalanserte glede oss over å være det..

grei løsning eller?

jeg skal ha et kjempelite og enkelt bryllup.. og ikke før om over to år..!

men jeg er her på kvinneguiden.. (begynte i andre forum lenge før jeg hadde bryllupsplaner) og hadde også da råd og meninger om det kommende bruder skrev her inne

nå som jeg har byllupsplaner selv, så kikker jeg jo innom her en del.. selv om jeg ikke har begynt "aktiv" planlegging ennå, så er det kjekt å få med seg tips og ideer som jeg føler er relevante.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg må desverre si meg enig med endel av dere her inne.. Når jeg leser innlegg av dere som har 1,5 år +++ igjen til bryllupsdagen, så virker det så utrolig hysterisk. Det er jo særlig 2 av dere her som har tatt HELT av! Jeg synes det virker så utrolig teit, å drive å planlegge slike ting i fler foldige år i forveien. Ikke fordi bryllupet er teit, men rett og slett fordi mange av dere her inne oppfører dere som dere skulle vært 10 år. La nå kjærligheten få lov til å blomstre og la det være hovedfokuset rundt bryllupet! IKKE kjoler, blomster, servietter osv osv!! Ikke så lang tid i forveien! Beklager, men jeg blir litt irritert jeg.. Har dere ikke andre ting å tenke på enn noe som skal skje 1,5 år fram i tid???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hyggelig at det både er gamle og nye bruder her jeg, og selvom jeg synes det er tidlig å starte planleggingen 2 år før, synes jeg det er hyggelig at de er her inne og deltar allikevel. Det kan være smart å plukke opp tips her uten å nødvendigvis planlegge alle detaljer ennå.

Men vi må også huske på at dette er et bryllups-forum. Alle innleggene omfatter bryllup på en eller annen måte, og det blir for meg da litt rart å synes at noen her inne kanskje er for opptatt av bryllup. Det er jo nettopp det dette forumet er til. Her er alle interessert i å høre om hverandres planer og tips, og man prater jo aldri så mye om bryllup utenfor dette forumet. Forumet og innleggene er jo absolutt ikke representativt for hva man ellers prater om med venner o.l.

Vil samtidig takke alle brukere her inne jeg, for både gamle og nye tips! Synes det er kjempeflott med alle som er her jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo særlig 2 av dere her som har tatt HELT av!

Lurer på hvem du snakker om jeg...

Eller tør du ikke stå for det du sier...?

Er så lei av gjester som kritiserer hele tiden...

Tenk om en eller annen kunne si noe hyggelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...