Gjest Gjest_*Heidi*_* Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Jeg har fått tilbud om å kjøpe en ubrukt kirby støvsuger til 2000 kr og dette er vell veldig billig, for jeg tror de ligger på rundt 15 000-20 000! noen som har og er fornøyd/misfornøyd?
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Jeg har fått tilbud om å kjøpe en ubrukt kirby støvsuger til 2000 kr og dette er vell veldig billig, for jeg tror de ligger på rundt 15 000-20 000! noen som har og er fornøyd/misfornøyd?
Apple- Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Himmel! Hva er det som er så spesielt med denne støvsugeren siden den er så dyr?
emi Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 (endret) *rydde* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Bodillen Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Vi kjøpte Kirby på 90-tallet en gang... Ga 12.000. Den er bra, ingen tvil om det, men den er tung og upraktisk, i hvert fall når man bor over to etasjer. En annen ulempe er at den ikke tåler å få småstein i systemet sitt, for da går vifta til helvete. Og småstein drar man jo med seg mer enn nok av inn i entreen... Pga dette egner den seg jo heller ikke til å støvsuge i bilen. Aner ikke hvor mange ganger vifta på vår har gått. Da bråker den som et lite helvete. Men jeg ville faktisk ikke hatt et eneste teppe i huset uten Kirby'en vår. Den er helt suveren på tepper. Dessuten fulgte det med tepperenser, og den renser så det suser, den! Nå skal vi få sentralstøvsuger, og pga husstøvallergi i familien har vi ikke lenger tepper, så nå åker Kirby'en ut.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Vi har kirby. Er kjempefornøyd med den. Det eneste at jeg ikke er sånn kjempeglad i selve munnstykket på den. Men jeg ELSKER teppebankeren. Den hadde jeg nok ikke klart meg uten nå. Skjønner hvorfor den er så dyr og. Vi får service på den gratis, det er ikke en del du ikke kan få skiftet ut. Den lever for evig. Den holder på støvet så den er veldig bra for inneklimaet. osv osv. Vår er vel rundt ti år gammel og fungerer like godt etter to husopp-pussinger med masse rart i slangene. Har enda ikke gått i stykker... Nå bygger vi hus, da skal jeg ha sentralstøvsuger i tillegg for å slippe å bære den opp og ned trapper for den er tung. Men den er veldig grei å flytte på når den er i bruk..
Gjest Gjest_Noname_* Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Kirby er søppel! Typisk dørsalg-søppel. Sjekk testene hos forbrukerrådet! Du får en mye mye bedre støvsuger av et kjent merke til en brøkdel av prisen. For ikke å snakke om forskjell i lydnivå!
jenta82 Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Huff de støvsugerne liker jeg ikke. Jobbet for en del år siden som tlf salg på dette tullet og jeg reagerte slik på måten de drev det at jeg rett og slett bare sluttet på dagen. De bare ser i tlf katalogen og ringer tilfeldige folk, skikkelig ulovlig. Så mange vi ringte til hadde jo registrert seg mot alt tlfsalg. Husker ennå hva man skulle si "jeg ønsker å tilby deg et gratis tepperens uten noen utgifter". Men alle vet jo kordan de selgerne er. Huff nei den støvsugeren bør dere holde dere langt unna!
Christal Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Det er mange som ble "lurt" til å kjøpe slike støvsugere - retter sagt, mange husmødre som tømte budsjettet sitt på slike monster støvsugere. Stor, upraktisk og bråker syns jeg .. Ville heller ha satset på en mindre støvsuger, vel så god til 2000,- som du skulle kjøpe denne monstermaskinen for..
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Hvorfor skal du kjøpe den? Du får da bedre til samme pris på butikken. At den kostet 20.000...ja et produkt som prisen ble satt skyhøy. det er ingenting med denne støvsugeren som tilsier at den er verd 20.000 kr.
mysan Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 (endret) Kirby er søppel! Typisk dørsalg-søppel. Sjekk testene hos forbrukerrådet! Du får en mye mye bedre støvsuger av et kjent merke til en brøkdel av prisen. For ikke å snakke om forskjell i lydnivå! Er den i det hele tatt testet hos forbrukerrådet? Jeg har en Kirby, og den har vært god som gull. Jeg har aldri, verken før eller senere hatt en som suger så bra. Den er tung, og den bråker som et helvete, men den er helt suveren. Jeg kjøpte den pga astmaen til eldstemann, og den suger madrassen så du kjenner det tvers igjennom. Hvorfor skal du kjøpe den? Du får da bedre til samme pris på butikken. At den kostet 20.000...ja et produkt som prisen ble satt skyhøy. det er ingenting med denne støvsugeren som tilsier at den er verd 20.000 kr. Den er i hvert fall verdt 2000. Nå har jeg sentralstøvsuger fordi det fulgte med i huset da jeg flyttet inn, men den tar ikke møbler og madrasser på langt nær så godt som Kirbyen. Jeg har også en Filter Queen som jeg overtok av min mor som ble lei den. Den er ikke like god som Kirby, men funker utmerket som luftrenser. Jeg ville gått for den Kirby'n til 2000. Ingen tvil her. Her fant jeg en amerikansk test av Kirby mot et annet nytt merke der borte. Sistnevnte selges over disk, Kirby selges som kjent kun via representanter for selskapet. I statene går visstnok Kirby'n for å være den beste, selv om den her hjemme blir sett skjevt på på grunn av måten den selges, og prisen. Testen er foretatt av et firma som kan støvsugere. Jeg er sikker på at om man leter finner man flere tester der borte, mot andre merker også, men det var altså denne testen mot en nykommer jeg fant her og nå. Endret 23. september 2008 av mysan
Furstina Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 För mig som har det ganska trångt är det oaktuellet att ha en så pass stor maskin hemma. Ljudnivån skulle också göra att min man skulle vägra använda den. Det är också värt att notrera att man i amerikanska hem har gulvteppen till mycket mycket större grad än vad vi har i norden. Det är i vissa delar av USA sett som "fattigt" att inte ha gulvteppe utan kala golv. Den är riktigt bra på att göra rent mattor och madrasser. Kommer du att använda den på sådant sätt? Jag höll på att köpa en av en kompis som började som Kirbysäljare men insåg hur mycket pengar det var - och att jag kunde får många Electrolux med allergifiler och låg ljudnivå för samma pris. Han demonstrerade hur man kunde dammsuga gardiner och tavellister med den - men jag tvättar mina gardiner, och dammar med trasa. Jag använder inte dammsugaren till sånt... men ja, för 2000 kr kan det vara värt det.
Gjest Gjest_Svein_* Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 2000,- kjøp den fort, kjempemaskin på tepper, renser tepper helt ok. som vanlig støvsuger blir det mye styr og skifte til slange etc. men og betale 15000 - 20000,- er hinsides mye penger. det er maskin nr. 2 jeg har og er fornøyd - aldri kjøpt en ny en da siden det er så mange som er til salgs :-)
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #14 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har fått tilbud om å kjøpe en ubrukt kirby støvsuger til 2000 kr og dette er vell veldig billig, for jeg tror de ligger på rundt 15 000-20 000! noen som har og er fornøyd/misfornøyd? Du får en billigere på elkjøp som er mye bedre. Du vet, det er en grunn til at du får den billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå