Gå til innhold

Oslo legevakt

Fremhevede innlegg

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg lurte på om det er noen her inne som jobber på Oslo legevakt? Eller noen som har erfaringer med det?

Ei venninne av meg var der i helgen og opplevde mye rart/bissart. De ventet i over 3 timer, så folk sette skudd, masse blod, gjengkrangler og folk som trang hjelp som bare forsvant.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg ble litt interessert i hvordan det er å jobbe der/være der. Kanskje er det noen her som vil dele sine erfaringer? Var min venninnes opplevelse en helt vanlig natt på Oslo legevakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurte på om det er noen her inne som jobber på Oslo legevakt? Eller noen som har erfaringer med det?

Ei venninne av meg var der i helgen og opplevde mye rart/bissart. De ventet i over 3 timer, så folk sette skudd, masse blod, gjengkrangler og folk som trang hjelp som bare forsvant.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg ble litt interessert i hvordan det er å jobbe der/være der. Kanskje er det noen her som vil dele sine erfaringer? Var min venninnes opplevelse en helt vanlig natt på Oslo legevakt?

Nå jobber ikke jeg der, men har vært innom en til to ganger. Satt og ventet rundt tre timer ja. Var ikke akkurat dødssyk, så jeg syntes det var greit å vente sånn at de kunne ta inn de det hastet mer med først.

La ikke merke til at folk satte sprøyter der, men det overrasker meg ikke. Legevakta ligger jo i "det" området så det er nok en del narkomane innom.

Det jeg derimot la merke til, og reagerte på, var ei dame som virket veldig dårlig, men som fikk beskjed om å sitte og vente. Jeg satt rett ovenfor. Hun så ut som om hun virkelig kjempet med tårene, og etterhvert begynte hun å gråte. Ingen av sykepleierne/legene som jobbet der tok notis av det, og jeg tror hun satt der nesten like lenge som meg...

Skrevet

Jeg har vært på legevakta to ganger for min egen del, og en gang med en venn, og så ikkeno kjipt. Men det kan selvsagt være et ganske grumsete sted innimellom.

Skrevet

Har vært der en gang med meg selv.. og to ganger med syk datter. Alle gangene var det kjapp og fin behandling. Den ene gangen datteren min var syk var midt på natten - la merke til at securitas alle gangene var til stede. Så en narkoman som kom innom - han ble pent snakket til og leid utigjen. Aldri sett noe muffens der.

Skrevet

Har vært på legevakten mange ganger, både med meg selv, ungene, familie og venner.

Tidligere kunne man oppleve at det var mange narkomane som satt og ventet samme sted, slosskamper etc. Men for noen år siden ble legevakten bygget om, og driften der lagt om.

I dag sitter det to sikkerhetsvakter ute i resepsjonen. De har eget venteværelse for barn. De har eget venteværelse for andre som trenger skjerming.

Dessverre er det slik at ventetiden kan bli lang, særlig i helgene og på natten. De mest akutte tilfellene tas først, og de gjør så godt de kan de som sitter med første pasientmottak.

Men, alt kan bli bedre og ingenting er perfekt.

Skrevet

Den ene gangen jeg var på Oslo Legevakt, satt jeg og ventet i ca 15 min. Da seilte jeg forbi ganske mange som satt i kø. (Siden jeg hadde veldig høy feber og hadde frostrier mens jeg satt og snakket med sykepleier.) De er tydeligvis ganske flinke til å skille mellom nødhjelp og "folk som kan vente litt", men det er jo kjipt å hele tiden bli dumpet ned på lista fordi det kommer folk som er dårligere enn deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...