Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et stort dilemma her

saken er jeg skal ta med ungene å flytte 5 timerkjøretur bort fra samboeren for å gå skole. siste tiden har vært mye opp å ned. han vet han er glad i meg men ikke hva han vil.

han sier hele tiden at vi får se hva som skjer men han vet ikke om han håper på at det blir slutt eller omvendt.. dette er svært fustrerende...

han er ei vennine som han liker sier han. de har jevnlig kontakt. hun er ikke interessert i han har jeg hørt fra en av hennes venniner.

men samboeren min vet ikke hva han føler får henne..

har sagt at ( liker det ikke men) han får ta en pause fra kontakten hennes da å fra meg så får han se hav han vil. han likte ikke dette forslagt, svarte liksom ikke...

hva skal jeg gjøre? gi han et utimatium? eller få han til å se hva han går glipp av når vi flytter?

uff ,,,vanskelig dette. hjernen min sier drit i han å hjerte sier overbevis han at hverdagen kommer etterhvert med ei ny dame også...

jeg vil ikke være andre valget...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen??

noen må jo kunne ha noe på hjerte når de ser det her...

hjelp!

Skrevet

Synes du skal ta et eget valg og ikke vente på at han skal avgjøre din skjebne.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg hadde tatt ungene og flyttet..Og ikke kontaktet han mer, bare når det gjaldt ungene. Han tar nok kontakt han ,om det er deg han vil ha. Jeg ville uansett ikke ha vært noe andre valg for mannen min

Skrevet

jeg har ikke tenkt å gi han muligheten til å teste ut hva han vil. det blir IKKE aktuelt.

burde jeg gi han tid å tenke eller?

er så usikker på hva jeg skal gjøre.. jeg vil at vi skal kontakte familievernkonroret å bare snakke med en tredje person.. men når han ikke vet hva han vil er det noen vits da?

Gjest Mysticgirl
Skrevet
jeg har ikke tenkt å gi han muligheten til å teste ut hva han vil. det blir IKKE aktuelt.

burde jeg gi han tid å tenke eller?

er så usikker på hva jeg skal gjøre.. jeg vil at vi skal kontakte familievernkonroret å bare snakke med en tredje person.. men når han ikke vet hva han vil er det noen vits da?

Nei hvis du vil vente på han så er det jo opp til deg, men jeg ville ikek ha ventet på en som var usikker på hva han følte for meg. Skal du vente til han har bestemt seg?

Hva om du venter i flere måneder, også viser det seg at han ikke vil ha deg?

Nei lev livet ditt du og vær fri !

Skrevet

skal ikke vente i flere månder allså. ,men vi vil jo se hvordan det blir når vi får hverandre på avstand..

alt hadde blitt så mye enklere vis det ikke hadde væert for barne..

er det noen som har vært oppe i lingnende situasjon..

Gjest =tentacle=
Skrevet
han sier hele tiden at vi får se hva som skjer men han vet ikke om han håper på at det blir slutt eller omvendt.. dette er svært fustrerende...

Skjønner jeg godt. Dette handler om livsvalg, han får det til å høres ut som det er noe som "skjer" uten at han har noen innflytelse på det. En slik holdning er ikke mye sunn. Noe ultimatum nå tror jeg er liten vits, han vektlegger jo ikke sine valg uansett. Kanskje bestemmer han seg lettere når dere har dratt til ditt studiested.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Er det samboeren din som er far til barna? I så fall ville jeg strukket meg ganske langt, og gitt ham klar beskjed at siden dere har barn sammen, bør han også strekke seg for barnas del.

Dersom barna ikke er hans, ville jeg bare flyttet og tatt det som det kommer, slik det ser ut til at du egentlig har bestemt deg for allerede.

Skrevet

helt enig han har sikkelig passiv holdning å virker som at han ikke bryr seg hva som skjer...

jeg har den oppfatningen at man må gjøre alt før man gir opp ikke bare vente på at følelsene skal forsvinne.. heller gjøre noe for å bygge de opp igjen.

ja det er han som er far til barna. han er liksom ikke villi til å gjøre noe for barnas skyld han har faktisk sagt at mine foreldre gikk fra hverandre å det gjorde ikke meg noe og at vi kan sikkert finne noen andre som vi får det like bra med..

for en holdning sier nå jeg bare.....

Gjest Blondie65
Skrevet
helt enig han har sikkelig passiv holdning å virker som at han ikke bryr seg hva som skjer...

jeg har den oppfatningen at man må gjøre alt før man gir opp ikke bare vente på at følelsene skal forsvinne.. heller gjøre noe for å bygge de opp igjen.

ja det er han som er far til barna. han er liksom ikke villi til å gjøre noe for barnas skyld han har faktisk sagt at mine foreldre gikk fra hverandre å det gjorde ikke meg noe og at vi kan sikkert finne noen andre som vi får det like bra med..

for en holdning sier nå jeg bare.....

Bestill time på famileivernkontoret - der må dere jo uansett når dere har barn sammen. Bruk som argument at det skal lages samværsavtale. Så får du jo se om han gidder å stille opp og hva slags argumenter han bruker om samlivet og fremtiden der.

Jeg personlig synes ikke du skal sitte å høre på om han vet eller ikke vet om han har følelser for en annen eller lignende. Hvis han ikke er i stand til å ta et valg så betyr det at han tror at han kan velge begge deler. Så ballen er egentlig på din banehalvdel og det er ditt intiativ.

Skrevet

uff, ja

vi har vært til megling da om samvær men han har gått med på å bestille time oss familivernkontoret.

jeg er ogsa veldig redd for at han trur at han kan sjekke ut forholdene med den nye vennina før han bestemmer seg.

men sa til han at vis han er usikker på alt så burde han i respekt til meg kutte ut kontakten med henne for å klare å tennke rasjonelt så vi får se.

men blir han å åpne seg opp på familivernkontoret da tru..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...