Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mangodrue
Skrevet

Min mann og jeg har endelig fått den sønnen vi har arbeidet så hardt med å lage... Men min mann vil kalle ham Heathcliff!

Jeg avskyr og forakter det navnet, men han står på sitt. Vi kjefter og skjeller hverandre ut. Det har gått så langt at jeg ikke orker å sove i samme rom som ham. Jeg gråter meg i søvn om nettene. Dels for den skjebne som møter vår kjære sønn med det fæle navnet, dels for de tingene min mann kaller meg.

Må jeg gi meg? Jeg ønsker så sterkt å kalle ham Vegard.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Jonna_*
Skrevet

Heathcliff, som i romanen Stormfulle Høyder?

Det er et ...litt... uvanlig navnevalg. Hvorfor er han så opphengt i en 160 år gammel engelsk roman?

Skrevet

Det må vel gå an å få til et kompromiss?

Skrevet

Foreslå at mannen kan ha det som sitt kjælenavn på gutten, og forsøk å argumenter for at det er greiere for barnet med et litt mer "normalt" navn. Ingen grunn til å legge opp til at han skal bli ertet for navnet sitt.

Gjest Gjest_Heather_*
Skrevet

Kompromiss?

Som Heatard? Tror ikke det, nei...

Skrevet

Nei, at begge gir seg når den andre ikke liker forslaget. Så finner dere et dere begge (og gutten) kan leve med.

Skrevet

Kall ham Laurence, etter sir Laurence Olivier som spilte Heathcliff :rødme:

Skrevet

Jeg luftet "Oliver" for gubben, og han sa ja!

Takk!

Skrevet
Jeg luftet "Oliver" for gubben, og han sa ja!

Takk!

:ler: Var ikke det som var meningen da, men glad for å kunne hjelpe ;)

Skrevet

det får så være. Jeg liker Laurence enda mindre enn Hathcliff. Men Oliver er pent. (selv om skuespilleren het Olivier til etternavn.

Skrevet
Min mann og jeg har endelig fått den sønnen vi har arbeidet så hardt med å lage... Men min mann vil kalle ham Heathcliff!

Jeg avskyr og forakter det navnet, men han står på sitt. Vi kjefter og skjeller hverandre ut. Det har gått så langt at jeg ikke orker å sove i samme rom som ham. Jeg gråter meg i søvn om nettene. Dels for den skjebne som møter vår kjære sønn med det fæle navnet, dels for de tingene min mann kaller meg.

Må jeg gi meg? Jeg ønsker så sterkt å kalle ham Vegard.

Kall ham Bønna sier nå jeg.

Skrevet

Et par jeg kjenner endte opp med å skrive navne de kranglet om på lapper og trekke et. Det var ihvertfall en løsning som vriket for dem, selv om resten av familien var totalt uenige i det navnet de trakk.

Skrevet

Håper denne tråden blir en klassiker :hoho:

Lykke til med soppen ; )

Gjest Bottolf
Skrevet

Han heter vel ikke Bottolf?

Jeg kjenner ham i så fall.

Gjest gjest_sir_laurence_fan
Skrevet
Håper denne tråden blir en klassiker :hoho:

Jeg også, og jeg håper i hvert fall det ikke er en tulletråd. For det er første gang jeg har gitt navn til et barn. Enda jeg egentlig ikke likte navnet Oliver :ler: men blir stolt likevel hvis jeg har bidratt til at en unge i 2007 blir oppkalt etter selveste sir Laurence :tommel:

En liten "Hamlet" ville vel være ønsketenkning fra min side?

Skrevet

Foreslår kompromisset Tom-Gøran eller Lars-Morgan.

Skrevet

Jeg ler fortsatt! :fnise::popcorn: Er saa glad jeg kom over denne traaden!

Skrevet

Dere kom i alle fall frem til et nydelig navn til slutt!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...