orakel Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Hvem skal egentlig ha corsage? Jeg mener å ha sett flere varianter. I noen bryllup har brudeparets fedre, samt brødre og mannlige forlovere blomst. Andre ganger er det kun brudgom og hans forlover. Hva er egentlig det mest vanlige? Vi hadde uansett tenkt at fedre og forlovere også skulle få tilbud om blomst.
Frey Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 (endret) Vi har bestilt knapphullsblomster til min kjære, hans forlover, hans far og min far. Ingen skal ha corsage, min forlover får heller en blomst i håret (etter eget ønske). Edit: det som er vanlig her er vel at brudgom, brudgommens forlover og brudens far har knapphullsblomst. Alt annet er valgfritt. Endret 5. august 2007 av Frey
*Emma* Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Det er vel ganske vanlig at begge fedrene + mann og hans forlover har. Vi var så få at om alle disse skulle fåttville kun 2 menn vært uten blomst...derfor hadde kun min mann og vår sønn knapphullsblomst hos oss.
Branna Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Hos oss skal brudgommen, hans forlover og min far ha knapphullsblomst, ingen skal ha corsage.
water1 Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Er ikke knapphulsblomst og corsage det samme?
orakel Skrevet 5. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2007 Tradisjonelt er vel knapphullsblomst eller boutonniere som det heter til herrer og corsage til damer. Damer kan ha blomst på brystet eller rundt håndleddet.
Gjest Frysepulver Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Det aller vanligste i vår butikk er bruden far, brudgommen og evt. hans forlover. Jeg synes brudgommens far også bør få en, ellers er jo han den eneste nære uten
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Hos skal brudgom, brudgommens forlover, brudgommens far, brudens far og begge brudesvennene ha
water1 Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Hos oss skal brudgommens forlover, brudens far og brudgommens far ha brystbukett. Brudgommen skal ikka ha, da han har uniform.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå