Gå til innhold

Klestørk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvis dere har en klestørk hengende til tørk ute og den blir våt. Vasker dere tøyet på nytt eller venter til det er tørt?

Bare lurer jeg.

:regn:

Videoannonse
Annonse
Gjest Lady M
Skrevet
Hei.

Hvis dere har en klestørk hengende til tørk ute og den blir våt. Vasker dere tøyet på nytt eller venter til det er tørt?

Bare lurer jeg.

:regn:

Her hos oss er lufta så ren at en liten regnskvett gjør ingenting.

Tvert om, klærne blir glatte og "nystrøkne" av fuktigheten.

Men det har hendt at hvitvasken er blitt hengende over noen regnskurer, og da har den vært litt gulaktig etterpå. Da måtte jeg vaske den på nytt, ja.

Skrevet

Her er lufta så støvete så jeg henger ikke klær ut til tørk. Men det kommer veldig an på hvor du bor da.

Skrevet

Vasker den aldri på nytt igjen, med mindre alt hadde blåst ned på bakken.

Skrevet

Jeg henger ikke ut tøyet nettopp pga av sur nedbør, trafikkstøv og falming av solen. Jeg tørker i stua om vinteren=( Og på vaskerommet om sommeren=)

Skrevet

Jeg hiver klærne i tørketrommelen hvis de har vært utsatt for en skur ellers henger jeg det til tørk inne.

Gjest Madden
Skrevet

Bor såpass landlig til at det eneste som kan få meg til å vaske klærne på nytt når de har hengt til tørk ute er hvis noen av bøndene har vært ute med møkkaspreder'n! :ler:

Klær som bare har blitt våte av regn blir hengt opp til tørk inne! :)

Gjest synseren
Skrevet

Har aldri opplevd at det har begynt å regne mens klærne henger ute til tørk. Men hvis det skjer, tar jeg de bare inn, og lar de tørke der. Tror ikke det blir nevnverdig skittent av regnværet.

Skrevet

Vasker de ikke på nytt nei, det er helt unødvendig her.

Skrevet
Har aldri opplevd at det har begynt å regne mens klærne henger ute til tørk.

Jøss - så flott!

Jeg har endel erfaring med regn og klestørk, og lar dem bare henge til de er tørre igjen (om det ikke skal regne i evigheter, eller der er et plagg jeg trenger)

Skrevet

Har klestørkeplassen min under tak (dvs, under verandaen, og det er kledd med plast under verandagulvet slik at det ikke drypper ned) så om klærene blir "våte igjen" så er det av den høye luftfuktigheten/tåke ikke direkte en regnskyll som treffer dem. Derfor lar jeg dem glatt henge ute til de er tørre igjen. (eller mer aktuelt, henger dem til tørk inne. Ettersom det gjerne regner mange dager i strekk)

Tror ikke jeg ville vasket dem på nytt av en regnskyll heller, med mindre det var hvitvasken da.

Skrevet

Jeg er alltid hjemme når klærne henger ute, så da rekker jeg stort sett å redde dem om det begynner å regne (og henger dem da inne). Her de hengt ute i regn kjører jeg dem på skylling i maskinen.

Skrevet

Nja, hvor kommer vannet i vaskemaskinen fra, mon tro?

Er det ikke bare praktisk med en regnskyll? Det blir nesten som et ekstra skylleprogram det, og sengetøy har godt av å få litt sol på seg. UVstrålene fra sola er en av de beste bakteriedreperne som finns.

Men skal regndråpene bane seg vei gjennom en tjukk skodde av industrirøyk, svevestøv og storbyeksos, da ville de nok bli preget av dette når de gikk inn for landing : )

Skrevet
Bor såpass landlig til at det eneste som kan få meg til å vaske klærne på nytt når de har hengt til tørk ute er hvis noen av bøndene har vært ute med møkkaspreder'n! :ler:

Klær som bare har blitt våte av regn blir hengt opp til tørk inne! :)

Signerer.

Skrevet (endret)
Er det ikke bare praktisk med en regnskyll? Det blir nesten som et ekstra skylleprogram det

Det spørs vel kanskje hvor man bor? ;)

Endret av Opa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...