Gjest Vampyra Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Jeg kjøpte wonderland madrasser for 6-7 år siden og merker at jeg sover veldig dårlig for tiden. Jeg har egentlig ikke tenkt at det har noe med madrassen å gjøre tidligere, men da jeg kom på at den er såpass gammel begynte jeg få fundere på om det er årsaken? Hvor lenge kan man regne med at en madrass varer?
Skravla Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Jeg kjøpte wonderland madrasser for 6-7 år siden og merker at jeg sover veldig dårlig for tiden. Jeg har egentlig ikke tenkt at det har noe med madrassen å gjøre tidligere, men da jeg kom på at den er såpass gammel begynte jeg få fundere på om det er årsaken? Hvor lenge kan man regne med at en madrass varer? Jeg vet ikke hvor lenge madrassene skal vare, men min er eldre enn 6-7 år. Jeg har imidlertid byttet overmadrass og det har forbedret søvnkvaliteten.
Lily Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Jeg hadde trodd de skulle vare i minst ti år? Vi kjøpte forøvrig vår for fem og et halvt år siden, og det er lenge siden det ble søkk i den. Har vurdert å klage, forventer litt mer av en madrass til 17000...
Gjest itla Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Jeg tror det varierer fra merke til merke hva man regner som "forventet levetid", men de store produsentene har stort sett mellom 10 og 20 års garanti, så da synes jeg ihvertfall de bør kunne vare 10 år. Vi har nylig byttet overmadrass på vår 3,5 år gamle madrass, og det hjalp veldig på søvnkvaliteten (vi kjøpte riktignok en bedre overmadrass enn vi hadde fra før). Verdt et forsøk før man bytter ut hele sulamitten, ihvertfall?
ToveM Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 En overmadrass bør vel skiftes hvert 4-5 år har jeg hørt, en seng bør vel kunne vare lengre. Ville i alle fall startet med overmadrassen og prøvd om det virker
Gjest Vampyra Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Kanskje jeg skal vurdere en ny overmadrass i allefall.. Jeg har vendbare madrasser, men vi ligger begge to på den faste siden, og grunnen til at jeg sover dårlig nå er fordi det føles for mykt... finnes det litt harde overmadrasser kanskje?
kamela Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Kanskje jeg skal vurdere en ny overmadrass i allefall.. Jeg har vendbare madrasser, men vi ligger begge to på den faste siden, og grunnen til at jeg sover dårlig nå er fordi det føles for mykt... finnes det litt harde overmadrasser kanskje? Forsøk å snu den likevel, kanskje den myke siden er mer behagelig siden den ikke er sliten.
hjertesukka Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Det finnes harde overmadrasser,ja, for det har jeg. Greier ikke myke senger,spesielt ikke når man skal snu seg.
Gjest Vampyra Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Forsøk å snu den likevel, kanskje den myke siden er mer behagelig siden den ikke er sliten. Ja det skal vi prøve!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Hva med å snu fotenden opp? altså bare rotere madrassen ikke snu? Vet ikke om det hjelper så mye, men litt kanskje?
Gjest Gjest_77rose_* Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Da vi kjøpte vår seng (kun madrasser) fikk vi beskjed om å rotere overmadrassen ved hvert skift og snu den. Men også madrassene under skulle vendes med fotenden opp ca 2 ganger i året. Men også vår madrasser er nedligget og det etter ca 3 år. føler jeg ligger helt på skeiva, med skråning inn mot midten. Er det flere som har det slik? Mannen min er en god del tyngre enn meg og vi har en felles overmadrass kan dette ha noe med saken å gjøre, at jeg sklir mot midten?
Gjest Vampyra Skrevet 5. august 2007 #12 Skrevet 5. august 2007 Hva med å snu fotenden opp? altså bare rotere madrassen ikke snu? Vet ikke om det hjelper så mye, men litt kanskje? Det har jeg gjort en del ganger, men synes ikke det hjelper særlig. Hovedtyngden blir jo omtrent på midten likevel fordi jeg ligger ikke helt oppi veggen med hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå