Gå til innhold

noen som har ikea hagemøbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Spørsmålet mitt er hvilket treverk ikea bruker i disse hagemøbler. Er det hardwood? Jeg lurer nemlig på om det er mulig å ha de stående ute hele året. Jeg skjønner at det ikke er anbefalt i alle fall, men er det noen av dere som har erfaring med dette?

Er det mulig å ha de stående ute dersom man er flink til å behandle treverket noen ganger årlig? Og dekker det til om vinteren?

På forhånd takk!

Ps. er ikke krise om det på sikt ødelegger treverket da det ikke er en kjempeinvestering jeg har planer om å beholde i mer enn ca 5 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hardwood er en samlebetegnelse på flere tropiske treslag og ikke en egen tresort. IKEA oppgir at de bruker akasie i sine hagemøbler. Jeg har noen som har stått utendørs i flere år uten å ha vært verken behandlet eller tildekken og selv om de nå er grå, viser de ingen tegn til å råtne. Oljer du det en gang i året og dekker dem til om vinteren ser jeg ingen grunn til at de ikke skulle holde i mange år, dog ikke så lenge som teak.

Skrevet

Takk for svar, var vel eg noe slikt jeg trodde. De forventningsstyrer en vel når de sier at møblene ikke kan stå ute.

Nå finnes vel ikke utemøblene inne på ikea.no lenger eller på varehusene. Men man får vel et bord, ca 150 langt, til litt over 1000-lappen? Står mellom å kjøpe teakbord nå på salg eller vente til neste år og kjøpe på ikea. Får fine teakbord til rundt 2000 kr nå i den str.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...