Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt frisør/sminke til bryllupsdagen, men hvor lenge før er det vanlig å ha prøvetimen? Og hva gjør de? Legger de full sminke og setter opp håret, eller er det bare forslag de kommer med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde prøvetimen min 2 mnd før bryllup (hvis jeg ikke husker helt feil). På denne timen ordnet hun håret mitt slik vi hadde blitt enige om under en vanlig klippetime ennå tidligere. Hun brukte litt spray for å få det til å ligge riktig, men ordnet det ikke noe nøye slik som hun gjorde på selve dagen. Når det gjaldt sminke, sa jeg at det ikke var nødvendig å prøvesminke meg under prøvetimen.

Hva man velger å bruke denne prøvetimen til varierer jo litt fra frisør til frisør og hva du som brud også vil. Kjenner man godt til frisøren trenger man kanskje ikke en prøvetime der man gjør så mye, mens er ikke frisørens ens faste kan det kanskje være greit å ha en litt grundigere prøvetime.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke hvordan dette fungerer, men jeg mener vel at det er kjekt å ha funnet ut om frisøren "duger"? Må man i så fall betale for en prøvetime, dersom man overhodet ikke er fornøyd????

Skrevet
Vet ikke hvordan dette fungerer' date=' men jeg mener vel at det er kjekt å ha funnet ut om frisøren "duger"? Må man i så fall betale for en prøvetime, dersom man overhodet ikke er fornøyd????[/quote']

Jeg vil tro du må betale uansett ja (om frisøren har en slik ordning at prøvetimen koster noe), men er man veldig misfornøyd vil jeg påstå at man kan kreve en ny time. Men det lureste er nok å ha hatt en vanlig klippetime hos frisøren på et tidligere tidspunkt slik at man finner ut om man snakker sammen og forstår hverandre. Jeg byttet nemlig frisør før vårt bryllup p.g.a. at hun jeg opprinnelig hadde time hos absolutt ikke hørte på meg eller forstod hva jeg mente.

Skrevet

Gifter meg 28. juni. Da jeg bestile frisør, spurte de når det kunne passe med prøvetime. Jeg sa at jeg iallefall var tilgjengelig mesteparten av juni, og det var supert mente de. Så jeg skal ringe dem i mai en gang for å høre når de har satt meg opp.

Tror det vurderer veldig hva de gjør på denne timen. Jeg syns ikke det er så viktig at de setter opp håret - de skal jo uansett ikke bruke 2 timer, så det blir jo ikke som på bryllupsdagen! Mens jeg, som bruker lite/ingenting sminke til daglig, gjerne vil bli sminket, for å bli enig med dem om hvor mye og sånt... (Tror nok de er åpne for dine ønsker også!)

Skrevet

Jeg skal gifte meg 26.april og har prøvetime hos frisøren 4.april, altså 3 uker før den store dagen. Jeg skal ha med bilde av meg selv i kjolen, slør og tiara. Avtalen er at vi da striper etterveksten og former bryn, finner ut hvordan vi skal sette opp håret mitt og prøver litt sminke. Jeg kan også ta med egen sminke om jeg vil. Uansett blir prøvetimen aldri som på selve bryllupsdagen, men meningen er at både jeg og frisøren skal bli trygg på at vi blir fornøyde og enige når dagen kommer.

Puff :D

Skrevet

Jeg gifter med den 10. mai, og skal ha prøvetime hos frisøren rundt påsketider (ca. en måned før). Da vil frisøren prøve ut flere alternativer for å se hva som fungerer best. Når det gjelder sminke kan det være greit å snakke med frisøren om farger på prøvetimen, og finne en farge til leppestift - denne må du nemlig kjøpe selv slik at du kan friske opp fargen i løpet av dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...