Gå til innhold

Sparetips

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hva koster mest, leie duker eller kjøpe på nille, ikea o.l.?

Kommer jo an på hvor mye du skal betalei leie da?

Men har sett noen leiepriser på duker hos f.eks rent a tent. Da tror jeg faktisk du kan kjøpe duker til samme prisen eller bittelitt mer. Du burde sjekke duker på sparkjøp der har de ofte rimelige slike ting.

http://www.sparkjop.no/default.asp?ItemGroup=HusHjemDuker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVa med å ta en liten opptelling blant familie og venner, dvs har dere mennesker som er spesilet flinke til ting som dere kan be om litt hjelp?

Jeg var superheldig siden min svigerinne er frisør og ordnet håret og sminken gratis, jeg er blomsterdekoratør slik at jeg ordnet alle blomstene selv. Mamma er flink med mat og vi lagde koldtbord, Jeg dro til sverige med mamma og svigermor, og de i den nærmeste familien som var i utlandet kjøpte med alkohol for oss. Skåler til blomster, og lysestaker kjøpte jeg på Ikea. Vi er veldig glade i loppemarkeder og hadde noen runder der vi kjøpte sølvplettfat og liknende( ble kjempefint. ) Vi lagde invitasjoner og kirkeprogram selv, og printet de ut på jobben til mannen min. Vi kranglet om fotograf og jeg tapte på det punktet og det er jeg kjempeglad for i dag. vi avtalte at min svigerinne skulle ta bildene med vårt kamera som er veldig bra, og det endte opp med blitzregn siden alle gjesten gjerne ville delta... Min far var etter min mening genial siden han tok med seg kortleser og pc slik at alle som ville kunne laste over bildene på den, vi fikk alle 1400 bildene dagen etter, og det var mange fantastisk flotte bilder.Jeg var redd for at det ikke ville bli bra nok, men tror faktisk de ble bedre enn de ville blitt hos en fotograf siden vi kjente alle som tok bilder og ikke hadde mulighet til å tenke over at vi ble tatt bilder av. Bryllupsnatten hadde min svigerfar ordnet i bryllupsgave og bryllupsreisen fikk vi penger til i gave. Glemte å si at jeg sydde kjolen selv.

Man trenger selvsagt ikke å spare på alt, vi endte opp med å kjøpe damaskduker og servietter, fant ut at det ikke var så fryktelig dyrt og det ser plutselig mer ekslusivt ut. Dere bør også sjekke ut lokaler som ikke nødvendigvis brukes som selskapslokaler til vanlig, de er gjerne rimeligere. Hvis dere skal ha middag kan dere jo bestille hovedretten og lage foretten og desserten selv. Det aller meste kan gjøres både dyrt og billig. Tror man som sagt bør ta en liten runde og høre med familie og venner før man bestiller alt. Jeg har flere ganger laget brudebuketter for famile og venner, og jeg tror de fleste i slike yrker gjør slike ting for folk de kjenner så det er jo bare å spørre...

Skrevet
Synes det faktisk ser litt rart ut når folk egentlig ikke eier nåla i veggen og bor og lever stusselig og foreldrene betaler det flotte bryllupet for dem. Står liksom ikke i samsvar med slik de er til vanlig. Vi prøver å få til et fint bryllup som vi kan stå for og være stolte av at vi har ordnet!

Jeg synes og det er rart. Da kan vell heller foreldrene hjelpe mer til i hverdagen. Både jeg og min kjære har foreldre som har råd til og betale omså hele bryllupet, men det ville aldri falt meg inn og spurt etter penger. Og derfor venter vi heller til 2010. Kan jo hende de betaler noe når det nærmer seg, men det får bli opp til dem.

• 3 måneder senere...
Skrevet
Masse flotte kjoler på finn.no :)

Be gjestene ta med en rett hver til koldtbord/ buffet - i stedet for gave

tingeling

Vurderer veldig å gjøre det!

Men det er grunner både for og i mot....

Noen tanker om dette?

Det første som slår meg "er det frekt?" Men på en annen side: Jeg vet at familien ville bli skuffet om de ikke ble invitert.... Og hvis vi ikke skal låne penger (noe som er svært ufornuftig), så er kanskje en slik løsning den eneste muligheten. Hva er frekkest: Utelate familie eller be om en tjeneste?

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Er det noen som har noen gode sparetips fram mot bryllupet?

Vi kommer til å ha dårlig inntekt fram mot bryllupet og lurer på hvordan vi skal klare å spare nok. Et bryllupet koster jo ganske mye :tristbla:

Dropp 3 retters og ha en kraftig hovedrett i stede i tillegg til frukt/kringle før maten og stort kakebord senere, da sparer dere både på mat, alkohol og servitører. Og alle slipper å kjede seg under den laaange middagen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...