Gjest Elize Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Er det noen som har noen gode sparetips fram mot bryllupet? Vi kommer til å ha dårlig inntekt fram mot bryllupet og lurer på hvordan vi skal klare å spare nok. Et bryllupet koster jo ganske mye
Frey Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Hvis du søker litt på forbrukerforumet finner du flere tråder om hvordan spare Men sånn kort: * lag ukesmenyer og handle en gang i uka, kjøp inn ekstra av tilbudsvarer og frys ned * sjekk om det er noe å spare på å endre mobilabb, forsikring, strømleverandør osv (sjekk anbudstorget.no) * sett opp autotrekk til egen konto, overfør også alt som evt står igjen på lønnskonto inn på denne dagen før ny lønning * drikk vann istedenfor brus, saft, øl (må unne seg litt en gang i blant da, må leve også) * spis middag hos foreldre osv så ofte som mulig * bruk beina eller sykkelen istedenfor bil/buss hvis mulig
Gjest Elize Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Mange flotte tips du hadde. Vi prøver og spare en god del av lønningene våre. Men vi vil ikke spare så vi ikke kan jøre noe som helst. Min mening er at bryllupet tross alt bare er en dag i livet og selv om man velger billig løsninge, så kan det bli en nydelig dag.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 1. Ikke ta av i antall gjester. Antall koster! 2. Ha festen i et lokale der dere kan servere egeninnkjøpt alkohol (alkoholprisene nær tredobles før de serveres på restauranter ol) 3. Velge en selskapskjole i steden for en "bryllupskjole". Du kan finne mange flotte hvite kjoler. Se også gjere etter kjole på ferie. 4. Bruk vanlige biler som transport til og fra ting. Spesielle biler koster gjerne mye å leie og gir forholdsvis lite. 5. Få en venn/familiemedlem til å ta bilder av dere i tillegg til evt profesjonell fotograf. Bruker dere bilder som ikke er tatt av fotograf til f.eks takkekort kan dere spare mye. Og gjeren få et mer personlig/orginalt bilde. 6. Velg "vanlige hvite pensko" som brudesko. Disse koster gjerne mindre enn de som selges som "brudesko" og kan lettere gjennbrukes til pensko om sommeren senere. 7. Kjøp ikke egne smykker kun til denne dagen. Bruk noe har fra før eller lån fra venner eller familie. 8. Lag invitasjoner, kirkeprogram osv selv. De kan bli veldig fine på det viset. Og det er svært få som evt legger merke til de ekstra kronene som legges i slike detaljer. 9. Kjøp duker, servietter, lys ol på nille, ikea eller lignende. Det var det jeg kom på i første omgang.. Kommer tilbake med mer senere..
pellegrino Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Dersom dere skal dekorere med blomster, er det en god ide å kontakte et gartneri i god tid for bestilling av disse. Bestill annen sortering, det er bra nok! I min søsters bryllup sist helg bestilte vi to bøtter med roser. Det ble 200 stk, og fargene var lyse (hvite, rosa, champagne osv), og blomstene varierte i størrelsen etter hvordan vi ville ha dem. De var kjempefine, og kostet 1000 kroner. Grønt fant vi i skogen og i hagen Små vaser til oppsatsene kjøpte vi på ikea. Det samme gjorde vi med vaser. Store skåler til velkomstdrinken fant vi på fretex til en slikk og ingenting. Det samme gjorde vi med alle kakefatene vi trengte. Disse kunne vi nok ha lånt hos naboer o.l., men vi var redd for å ødelegge noe så det turte vi ikke. Venner og familie bakte kaker som vennetjenester. Utrolig mye penger å spare på det! Jeg plukkte bringebær i hagen til en nabo. og disse var kjempepopulære sammen med kakene på kakebordet. De lå i en skål for seg selv. Utforsk tilbud på hobbyforretninger, og kjøp litt etter litt. Da merkes ikke kostnadene. Full kvote på hver utenlandstur Undersøk i nærmiljøet/kommunen/kolonihager hvilke selskapslokaler som finnes. Mange kan sikkert lånes gratis, eller leies for veldig lite penger. Finn ut om disse også har serviser, bestikk, kjøkken osv.
Maja_83 Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 I tillegg til det som er nevnt ovenfor så sparer vi 8000 kroner bare på å bestille kjolen direkte fra leverandør i USA istedet for å kjøpe akkurat samme hos brudesalong i Oslo. Det er ganske mye vi kan bruke de 8000 kronene på i stedet for å si det sånn Tiaraen kjøpte jeg via ebay for 200 kroner, og hos salong koster den 1100kr...
tingeling Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Masse flotte kjoler på finn.no Be gjestene ta med en rett hver til koldtbord/ buffet - i stedet for gave tingeling
Gjest Elize Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Søskenbarnet mitt skal tegne kjolen for meg Så håper det blir bra. Skal se om jeg får sydd kjolen i alta. Så utrolig mange fine sparetips dere har ang bryllupet. Men har dere noen tips på hvordan spare i hverdagen frem mot bryllupet?
Gjest Elize Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Masse flotte kjoler på finn.no Be gjestene ta med en rett hver til koldtbord/ buffet - i stedet for gave tingeling Vi skal ikke ha koldtbord. Vi ska ha "skikkelig" middag. Jeg vil bli servert på min bryllupsdag, ikke forsyne meg selv, det gjør jeg hjemme.
Gjest Elize Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Hva koster mest, leie duker eller kjøpe på nille, ikea o.l.?
Gjest Elize Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Tusen takk :icon_smile: Mange flotte tråder.
Gjest snartBrud:) Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 I tillegg til det som er nevnt ovenfor så sparer vi 8000 kroner bare på å bestille kjolen direkte fra leverandør i USA istedet for å kjøpe akkurat samme hos brudesalong i Oslo. Det er ganske mye vi kan bruke de 8000 kronene på i stedet for å si det sånn Tiaraen kjøpte jeg via ebay for 200 kroner, og hos salong koster den 1100kr... Mange gode tips du hadde!! Kan jeg spørre;hvilken nettside/leverandør i USA kjøpte du kjolen hos? Har tenkt på det samme selv nemlig..er jo så mye nydelig der ute!! Men kan ha uflax da,særlig på ebay..men er jo mange andre da! Og noen som kan anbefale en hyggelig dyktig frisør i Maorstua-Frogner-området?...også har vi så lyst på fin gammel bil til den store dagen,men det meste koster jo 2-3000 pr.time!!! Noen gode tips der ute? Smil fra Gifteklar!!!
Maja_83 Skrevet 9. august 2007 #15 Skrevet 9. august 2007 Mange gode tips du hadde!! Kan jeg spørre;hvilken nettside/leverandør i USA kjøpte du kjolen hos? Har tenkt på det samme selv nemlig..er jo så mye nydelig der ute!! Jeg fant faktisk en leverandør gjennom ebay og kjolen sys nå og blir levert om et par måneder. Er så langt veldig fornøyd
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #16 Skrevet 9. august 2007 Vi skal ikke ha koldtbord. Vi ska ha "skikkelig" middag. Jeg vil bli servert på min bryllupsdag, ikke forsyne meg selv, det gjør jeg hjemme. Hos oss lager svigers spekemat til forrett (apspargesen kjøpes) Kjøper hoveretten fra catering Pappa stiller med jordbær Fotograf vennine tar bildene = billig Kjøper alkohol på stedet, men pga av dette har de leie som et grendahus og serveringspersonalet er inkludert i leieprisen, de har også alt av servise osv, så ender opp billigere enn et grendahus uansett Blomstene plantet vi i sommer, håper det blir bra avling Kjolen er handlet i utlandet og kommer dermed på ca brukt norsk pris Kaker står på ønskelisten Forloveren er makeup artis Helt enkle invitasjoner, grønt omslag med hvitt ark inni, enkle bordkort - grønn pap med hvitt data lapp med navn DJ i stede for band Noe av de vi gjør for å holde utgiftene nede
Frøken eple Skrevet 9. august 2007 #17 Skrevet 9. august 2007 Er det noen som har noen gode sparetips fram mot bryllupet? Vi kommer til å ha dårlig inntekt fram mot bryllupet og lurer på hvordan vi skal klare å spare nok. Et bryllupet koster jo ganske mye Fram mot bryllupet eller i selve bryllupet? I tiden før kan man f.eks la vær å kjøpe mat i kantina på jobb/skole, prøve å ringe mindre, f.eks I bryllupet finnes det jo mye man kan gjøre selv i stedet for å leie folk. Få småsøsken av venner til å servere, la vær å tilbringe natten på hotell, ikke ha fri bar, lån servise og bord/stoler... etc.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2007 #18 Skrevet 9. august 2007 Jeg fant faktisk en leverandør gjennom ebay og kjolen sys nå og blir levert om et par måneder. Er så langt veldig fornøyd Maja_83, hvilken leverandør er dette? *veldig interessert*
Maja_83 Skrevet 9. august 2007 #19 Skrevet 9. august 2007 Jeg har hatt kontakt med Joyce hos Buy Direct Bridals, veldig profesjonell og holder meg underrettet hele veien, + de er hakket billigere enn the bridal shop f.eks.
pinkybride Skrevet 10. august 2007 #20 Skrevet 10. august 2007 Vi skal kjøpe kjole og smoking til mannen i utlandet. Samme med ringene. Ordner alt av blomster og pynt selv bortsett fra brudebukett. Kjøper tiara, slør, kaketopp osv fra utlandet/e-bay. Bestiller inbydelse fra utlandet. Får en kompis til å filme og sender filmen til redigering i utlandet. Delegerer noen i familien til å lage kaker bortsett fra bryllupskake. Sover kanskje på vanlig fint hotelrom. Ordner ikke med transport fra kirke til selskapslokale, det kan gjestene ordne selv. sparer litt på sånne ting, synes det er litt "sjulte" ting å spare inn på. Vi har også en sparebøsse (STOR)som vi putter penger på omtrent hver dag. Alt av småpenger vi måtte ha og en hundrelapp eller to når vi har dette tilgjengelig. Prøver å putte mellom 1000-1500 hver mnd hvertfall.Plus hvis vi får penger av noen. Blir en del på 1 år. Så prøver jeg og jobbe noen ekstravakter på jobben og sparer hvertfall halvparten av dette. Vi betaler mesteparten av bryllupet selv med unntak av littegrann hjelp fra mine foreldre. Vet om noen som deler regningen i 3 og betaler 1/3 selv og resten deler foreldrene. Så heldige er ikke vi, og tar ikke det som en selvfølge heller. Synes det faktisk ser litt rart ut når folk egentlig ikke eier nåla i veggen og bor og lever stusselig og foreldrene betaler det flotte bryllupet for dem. Står liksom ikke i samsvar med slik de er til vanlig. Vi prøver å få til et fint bryllup som vi kan stå for og være stolte av at vi har ordnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå