Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Nye-bikkja har fårr skikkelig klumper ved de bakerste pattene, så jeg lurte på om det er melkekjertler, pga. innbilt svangerskap? Gameleieren var innom og synes det så ut som hun hadde det, men jeg synes det er litt rart siden det er bare ved de bakerste Hun har jo litt hengepupper etter hun hadde valper, men de henger så mye mer bak der enn ved de andre, også er det så store klumper. Hun har ikke melk, og oppfører seg helt som normalt. Har ikke vært så mye borti bikkjer med innb. svangerskap, har jo hatt venner med bikkjer med det, og gamlebikkja, men da var jeg så lita at det var liksom ikke mitt ansvar. Er litt bekymra for lille-mor :rødme:
Hu i Svingen Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Det kan være jursvulster, og i så fall bør de fjernes. Dyrlegebesøk, snarest...
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Det kan være jursvulster, og i så fall bør de fjernes. Dyrlegebesøk, snarest... Kommer dem så fort da? Var ikke der i går... Huff, nå blei jeg bekymra
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Var inne og kjente litt på henne igjen. Syntes det kjentes ut som det var på begge sider i stad, men nå er jeg ganske sikker på at det bare er på den ene sida. Er ikke hardt heller, myk og knudrete, liksom...
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Snakka med gamle-eieren hennes nå, og hun pleier visst å få sånn når hun har hatt løpetid Så kryser fingre for at det bare er hormoner på bærtur...
Hu i Svingen Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Svulster er ganske harde, så det kan muligens være bare kjertler (selv om de gjerne er harde hvis de har melk i seg), men da pleier det å være likt på begge sider. Hvor gammel er tispa? Når hadde hun løpetid sist?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Svulster er ganske harde, så det kan muligens være bare kjertler (selv om de gjerne er harde hvis de har melk i seg), men da pleier det å være likt på begge sider. Hvor gammel er tispa? Når hadde hun løpetid sist? Hun var ferdig med siste løpetid for 3-4 uker siden, og er 3 år gammel. Har visst pleid å sette igang melkeproduksjonen etter løpetida siden hun hadde valper i fjor.
Hu i Svingen Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 OK. Da er det muligens det som skjer nå. Det er litt tidlig for melk etter 3-4 uker, men kan være det som er på gang. Følg litt med i hvert fall, hvis du er usikker på hva det er er det bedre å dra til veterinær en gang for mye enn en for lite... Kjenn på henne et par ganger om dagen for å sjekke om det endrer seg. Er litt på vakt på dette selv, siden min tispe har blitt operert for svulster to ganger. Svulster er ganske vanlig, men din er nok litt ung for det enda.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Ja, jeg er veldig sånn som går en gang for mye enn en gang for lite Kjenner begge vetrinærene og alle søstrene som jobber hos de vi bruker Alle sammen blir glade når dem ser Zita da, hu er så grei å ha med å gjøre. Ikke alle som ligger på rygg og koser mens man tar skrapeprøve på magen hennes, eller sitter å gir labb mens hun får sprøyte Er det ikke sånn at sjansen for svulster minsker en del når hu har hatt valper også? :klø: Eller tenker jeg på noe annet nå?
Hu i Svingen Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 Jo det er riktig (faren for livmorbetennelse minsker i hvert fall, det er jo sammenheng mellom disse tingene), men det utelukker det jo ikke.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Jo det er riktig (faren for livmorbetennelse minsker i hvert fall, det er jo sammenheng mellom disse tingene), men det utelukker det jo ikke. Neida, skjønner det Tenkte bare jeg skulle spørre, nå som jeg hadde deg her Synes kanskje hun er litt klumpete på de nærmeste pattene og... Litt usikker, for jeg er sååå flink til å krisemaksimere... Får se åssen det går. Hun er hvertfall kjempeglad for å få så mye kos på magen
Hu i Svingen Skrevet 4. august 2007 #12 Skrevet 4. august 2007 Det beste er kanskje å se det an til tre måneder etter løpetid, og hvis det er klumper der da BØR du få det sjekket. Så lenge hun er full av hormoner som nå er det uansett vanskelig å vite hva som er hva. Bare følg med, men det er sikkert OK.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 Satser på det foreløpig Har jo vært mye som har skjedd for a i det siste og, hun flytta til oss som hun aldri har møtt før 2 dager før løpetida begynte. Kom fra hjemmet hun har vært i siden hun dro fra mammaen sin. Der bodde hun sammen med 8 andre hunder og her bor hun med en til. Så er nok mye rart som forgår inni der...
-frøya- Skrevet 5. august 2007 #14 Skrevet 5. august 2007 OK. Da er det muligens det som skjer nå. Det er litt tidlig for melk etter 3-4 uker, men kan være det som er på gang. Hunden min fikk innbilt svangerskap etter hver løpetid,og hun produserte melk etter 1-2 uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå