Gå til innhold

Hvor mye huslån og gjeld har dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Husmor
Skrevet

Jeg synes det er så utrolig dyrt å bygge eller kjøpe hus. Vi har gjeld på nesten tre millioner. Er det vanlig?

Heldigvis er vi unge og har gode jobber begge to. Men jeg skjelver litt i buksene når jeg tenker på hvor mange penger det er!

Videoannonse
Annonse
Gjest lissi32
Skrevet

Vi har kjøpt oss hus på 3,4 mill, og kun samboern min har kapital. Jeg er på attføring og skjelver i buksene jeg å:O(

Men om et par mnd skal vi leie ut i kjelleren, og få inn 9-10000 der, så da blir det en lettere hverdag:O)

Skrevet

Vi lånte 1 mill. og har nå igjen i underkant av 900.000.- Pluss at vi har noen smålån som er på rundt 200.000,- tilsammen.

Gjest Husmor
Skrevet

Vi har også en utleiedel som ikke er gjort ferdig. Virkelig vanskelig å få tak i handverkere!

Skrevet (endret)

..

Endret av MrsP
Skrevet

Jeg synes alltid slike tråder er så spennende å se i. Kan dere ikke med det samme slenge på hvor mye dere betaler i mnd. og om dere vil, hva samlet inntekt er. Å ha et lån på 3,4 er sikkert ikke mye hvis begge tjener 1 mill i året, derimot hvis begge har en inntekt på 300 000 så skjønner jeg at man skjelver i buksene.

Skrevet

Huslån og billån i ett samlet = 2,5 mill

Studielån = ca. 150 000

Betaler i mnd: 1000,- på studielån og 13000,- på bil- huslånet.

Det deler jeg med min mann, og jeg betaler 6000,- i mnd. Dvs. 7000,- i mnd. med studielånet.

Han tjener omtrent 360.000 i året, jeg 300 000,-

( Grr... Hater lån... :fnise: )

Gjest Husmor
Skrevet

Fatter ikke at jeg finner trøst i å høre om all gjelda deres, men det var likevel godt å høre at vi ikke er de eneste.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har huslån, studielån og billån på til sammen 2,5 mill. Ja, det er ikke hyggelig, men en nødvendighet. Når jeg tenker på den millionen vi sløste bort rett ut i lufta ved å leie hus hos stat og kommune, penger vi aldri ser igjen, synes jeg det er ok å ha lån. Vi har bodd i 25 år i leiebolig tilsammen, hvor 17 av disse var ilag.

Kan ikke fatte hvorfor vi ikke anskaffet oss eget hus for 15 år siden da vi gifta oss. Da hadde huset nesten vært vårt allerede. Nå er vi pensjonister før huslånet er betalt, hvis det ikke skjer et mirakel.

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet

Våre lån er som følger:

Hus: 2.700.000,-

Bil: 280.000,-

Ansattlån på jobben: 190.000,-

Vi har en inntekt på 1.100.000,- tilsammen og lånet på huset er innenfor 60% av takst. Jeg frykter ikke framtiden når det gjelder det økonomiske .. Har en mann som egentlig kan tjene så mye han vil - må bare jobbe enda litt mere, da :ler:

Om det skulle bli helt gale så kunne vi ha gjort klar en leilighet i underetasjen - men foreløpig ønsker vi at ungene skal bo der mens de studerer.

Skrevet

Jeg har ca 800 000 i lån, betaler ca 15000 i mnd. Har en inntekt på ca 600 000. Min samboer har 1,3 mill i lån og betaler ca 12000 i mnd, han har en inntekt på ca 300 000.

Bekymrer ikke meg det minste, jeg regner med å ha betalt ned mesteparten av mine lån i løpet av 5 år.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas
Skrevet
Huslån og billån i ett samlet = 2,5 mill

Studielån = ca. 150 000

Betaler i mnd: 1000,- på studielån og 13000,- på bil- huslånet.

Det deler jeg med min mann, og jeg betaler 6000,- i mnd. Dvs. 7000,- i mnd. med studielånet.

Han tjener omtrent 360.000 i året, jeg 300 000,-

( Grr... Hater lån... :fnise: )

Får man virkelig så store lån på den inntekten? Etter skatt og alt man trenger, så kan det ikke være mye igjen?

tenker på komunale avgifter, strøm, forsikring,mat,bilutgifter,tv,veiavg og alt..

Ser vi har halve av dere i lån med litt mindre inntekt,men det er ikke mye igjen da lønningen kommer

Skrevet

Huslån felles: 2.5 mill (tatt opp for 1 mnd siden) som vi betaler 15.000 i mnd på

Mitt studielån: ca 250 000 (betaler drøye 5 000 i kvartalet)

Han har i tillegg et billån på ca 150 000.

Jeg tjener 410 000, han 420 000.

Skrevet

Vi har et huslån på 2 millioner som kun er basert på min manns inntekt (jeg vil ikke si nøyaktig hva han tjener, men det er mer enn de fleste par tjener til sammen). Vi hadde godt med egenkapital etter salget av leiligheten, og lånet er i tillegg et serielån. Vi skjelver absolutt ikke i buksene.

Skrevet

Studielån: ca. 280.000.

- Betaler ca. 5.800 i kvartalet.

Boliglån (inkl. fellesgjeld): ca. 1.700.000.

- Betaler ca. 10.000 i mnd på det. Har noe av lånet avdragsfritt, men sparer i fond ved siden av, så det veier opp litt for avdragsfriheten.

Min inntekt: ca. 340.000

Skattefrie leieinntekter: ca. 50.000

Har samboer som deler utgiftene med meg. Han tjener ulikt fra år til år, men alltid mer enn meg. Nå er jeg fortsatt ung og relativt nyutdannet da, så jeg tar han nok igjen ;)

Jeg synes at det er litt ekkelt å ha så mye lån, men jeg er ikke bekymret for at vi ikke skal klare det. Det eneste jeg synes er litt surt er at vi har nå en ny leilighet som ligger ganske sentralt og i et litt dyrere område og for de pengene vi har puttet inn her så kunne vi hatt et hus som ligger da litt mer landlig...

Skrevet

Vi har 1,250 000 i huslån, 188 000kr i billån og ca 80 000kr i studielån.

Så ca 152 000kr i lån til sammen.

Betaler rundt 6200kr til sammen i huslån/fellesgjeld i mnd (lånet er foreløpig avdragsfritt).

Ca 2000kr til sammen i studielån i mnd.

Ca 3500kr til sammen i billån.

Tjener ca 650 000kr til sammen. Har i tillegg en del goder på jobben som gjør at den del småutgifter forsvinner.

Gjest Gjestus
Skrevet

Er gjeldfri :juhu:

Har verken huslån, billån eller studielån. Hadde en stund 600000 i boliglån, men det ble nedbetalt da jeg arvet penger etter min avdøde far (sånn sett ville jeg heller hatt det lånet :tristbla: ). Kunne jo ha solgt det jeg har nå, tatt opp lån og kjøpt noe enda større, men for å være ærlig er det så deilig å ikke bekymre seg om gjeld at jeg ikke har tenkt å gjøre det på en stund. Dessuten vurderer jeg å ta opp studielån for to år, og da er det i hvert fall uaktuelt. Jeg er redd for å skylde for mye penger, det er så mye som kan skje...

Skrevet

Så mange kakser det er her. :ler:

Lurer på om dette er representativt for Kvinneguiden, eller om dere jeg nevnte helst henger på dette forumet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...