Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Yvette
Skrevet

Hvor bevisste er dere på egen stil, og mote, i det daglige?

Jeg synes det er vanskelig å holde stilen for tiden. :ler: Det går i kort-kort ørepynt, flate, praktiske sko og lite stilige klær som tåler en støyt.

Har to unger, de er 10 mnd og 4 år.

Ser for meg at det kanskje blir enklere å kle seg pent når de blir eldre?... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på seks år og en på 7 mnd, og prøver å holde stilen :tommel:

Noen endringer følger likevel naturlig med småbarnsperioden. For min del er disse:

-sjeldnere høye hæler (for upraktisk med barnevogn og uteaktiviteter med eldstemann)

-nesten alltid håret i strikk e.l. (babyen lugger)

-små øredobber og korte kjeder (babyen drar)

-noe større utvalg av regntøy/allværstøy (*grøss*) i garderoben (har man barn så har man barn)

Heldigvis er det meste av dette gjennomførbart uten for høy kjerringfaktor. Høye hæler savner jeg kanskje aller mest, så de plukkes fram ved en hver mulig anledning.

Skrevet

Nå er mine barn en god del større og da blir det tid både for skjørt, høye heler og hva man måtte ønske av tilbehør igjen! Men med to jenter som snart er i tenårene er utfordringene heller å få beholde både klær, sko og vesker selv!

Gjest Yvette
Skrevet

Åh, det var godt å lese Wildy.

Jeg har to gutter, så forhåpentligvis får jeg ha stæsjet for meg selv når de blir tenåringer. :fnise:

Gjest Lady M
Skrevet

Når jeg tenker etter, var det mye unødvendig bruk av joggebukser og store t-skjorter. Nå angrer jeg på det, men det var veldig praktisk med to småbarn, en som ammet og gulpet og en som sølte og hadde klissete fingre.

Hadde jeg fått valget nå, hadde jeg gått med de klærne jeg følte meg fin i, men som tålte en vask eller to. Det er trist å se ustelte mødre. Men som oftest er ungen da både ren og mett.

Nå når jeg er blitt "gammel" og tyngdekraften har gjort seg gjeldende, er det ikke like lett å se snerten ut som for 20 år siden. Det jeg mener å si, er at kle deg som du vil mens du har kropp til det. Etterhvert som årene går, bruker man mer tid på å skjule enn å framheve...

Kom på en kommentar fra min 12 år gamle sønn første gang jeg tok på bikinien i sommer; -"Mamma, du har hengepupper og kulemage."

Etter en tur langs stranda hvor det vrimlet av folk i alle aldre og størrelser, kom det en ny kommentar; "-Vel, du har visst ikke hengepupper, men...hmmm...tja, er litt rund over magen"

:ler:

Skrevet

At puppene siger litt er det lite å gjør med ( med mindre man legger seg under kniven). Men kulemagen og rumpesiget er det så absolutt mulig å forhindre! Kroppen min er pinadø langt mere spretten og fast i fisken ( for ikke å snakke om form og yteevne) nå enn når jeg var tjue.

Så ikke si at man må kle seg mens man kan, før alderen og tyngdekraften tar deg. Tren, damer og hold dere i form! Så både ser man bra ut og har det bra til tross for barnefødsler og alder!

Skrevet

Jeg liker klær og mote og har alltid hatt en halvrocka stil. Ikke de store forandringene for min del. Det er ikke så mange måneder babyen lugger etter smykker og hår...

Likte godt kilehæl-moten som kom for en stund siden. Det funker fint også på gress....

Når det gjelder kropp og form gjelder det å passe litt på, men det må man jo uansett når man blir voksen og legger lettere på seg. (30+ forbannelsen...)

Skrevet

jeg er veldig opptatt av mote, og minst like mye nå, som før jeg ble mor.

kommer aldri til å bli en allværsjakke-mor, dessverre... det virker veldig praktisk å kle seg praktisk, men nei.

mange som har himlet med øynene når jeg tripper avsted i skyhøye hæler på lekeplassen. hehe, det skjønner jeg godt, egentlig. men jeg er en jåle-jente, og det er alt jeg kan si om den saken!

vi kommer oss ikke avsted til barnehagen før mor har fønet håret, funnet matchende undertøy, noen klær som er akkurat passe sexy pluss akkurat passe laid back, riktige smykker til denne stilen, og perfekte sko. og hvilken veske passer best til å både frakte bleier, lip-gloss, matpakke, og parfyme...? og hvor i helvete er paraplyen? dritt-vær, og som sagt, null allværsjakke... :ler:

Skrevet

Jeg liker godt å pynte meg i hverdagen. Ha alltid likt å kle meg slik at jeg føler meg litt sexy og lekker...

Men det er jo en gylden middelvei... Jeg vasker ikke golver i høy "hælede" sko osv.. :fnise: Men en trang sexy topp, og ei sexy treningsbukse med lavt liv f. eks...

Elsker å gå i korte skjørt......og super trange olabukser...

Lever litt etter mottoet.. Fremhev, fremfor å skjul din kvinnlighet....

(Men det er stor forskjell på å kle seg sexy og å kle seg horete.....!!!) En "klassisk" sexy stil er vakkert..

Men jeg er ikke så opphengt og "jålete" at jeg ikke kan fly i postkassa uten å dusje og pynte meg først :ler:

Pynter også jentene hver dag, jeg... :ler: Elsker det..... og det gjør de også.... :fnise:

Skrevet

Jeg har akkurat samme stil naa som foer jeg fikk barn. Og er naa tilbake til gammel str. ogsaa. :) Men jeg har alltid kledd meg praktisk og doller meg sjelden opp for aa gaa paa butikken. Likevel unngaar jeg joggebukser og slikt.

Skrevet
Jeg har akkurat samme stil naa som foer jeg fikk barn. Og er naa tilbake til gammel str. ogsaa. :) Men jeg har alltid kledd meg praktisk og doller meg sjelden opp for aa gaa paa butikken. Likevel unngaar jeg joggebukser og slikt.

Samme her.

Bruker mye sneakers og jeans med enkle topper over. Har noen ammetopper som er helt ok og bruker ofte de når jeg skal ut blant folk.

Skrevet (endret)

Jeg har aldri vært noen joggebukseperson, småbarn eller ikke. Liker en klassisk, feminin klesstil, og holder meg stort sett til den. Hæler med litt høyde har jeg omtrent alltid, da jeg er liten av vekst og det er praktisk å komme litt opp.. Jeg føler meg bedre med hæler og.

Og så bruker jeg nesten alltid litt sminke. Litt.

Men selvsagt, jeg har regntøy og støvler som jeg brukte på lekeplassen da datteren min var liten.

Endret av Emera
Gjest Yvette
Skrevet

Hva er under "kritisk grense", Nigo? *litt bekymret eier av regnjakke og regnbukse* :fnise:

(Veier det forresten litt opp hvis jeg forteller at jeg samler på skinnjakker?...)

Jeg vasker håret ca. tre ganger i uka, renser og fukter ansiktshud morgen og kveld, bruker kontaktlinser, lypsyl, mascara og ørepynt hver dag (om enn små, nå da jeg har baby).

Forsømmer dessverre neglene mine ganske kraftig, men de er i det minste fri for avskallet neglelakk. :sjenert:

Ser ikke ut som noen stæsjet jåledukke, og er egentlig godt fornøyd med det- men noen ganger hadde det vært morsomt å dolle seg litt mer.

Gjest Yvette
Skrevet
Har rett og slett ikke tid og ork til å pynte meg veldig, når det stort sett ikke er noen som legger merke til det.

Jeg kan fortelle deg at BARNA ser sånt med èn gang. De er mye mer observante enn menn på forandringer i mammas utseende.

Prøv en dag- bruk leppestift med god farge, eller noe annet litt iøyenfallende som du aldri går med til daglig, og se om du får noen kommentarer fra ungene dine!

Husker nemlig fra jeg var lita selv; det var alltid morsomt når mamma pyntet seg litt ekstra, og så finere ut enn vanlig. Det skjedde ikke så ofte.

Skrevet

Jeg er såpass jålete at jeg for eksempel eier upraktisk få lavhælte sko, men ser ikke noen grunn til ikke å eie regntøy og slagstøvler, da er jeg ikke slaskete mamma, jeg er sporty mamma, som drar barna med på tur i skogen uansett vær og føreforhold.

:sjarmor:

Er nemlig svært stolt av min spreke og sportye side.

Men uansett om det er hjemmekos, lekeplass, jobb eller skogstur, så har jeg aldri skjønt at stygge uformelige klær skulle være så mye mer behagelig eller praktisk enn søte, velsittende klær?

(Med unntak av ovennevnte regntøy.)

Gjest Yvette
Skrevet (endret)

Det kommer kanskje an på om man trives med kroppen sin, eller ikke?

(Jeg synes i alle fall det var mindre morsomt å kle meg opp da jeg veide 10 kg + mer enn nå)

Ikke at det om man trives med kroppen sin bare har med vekt å gjøre, men for en del så er det jo sånn.

I dag har jeg gått i mørke jeans, svart belte med sølvfarget spenne, svart t-skjorte med trykk i rødt og grått på brystet og store, blanke, firkantede blingbling-stener i ørene.

:ler:

Endret av Yvette
Skrevet

ser mange skyr allværsjakker og div som pesten. Jeg kan ikke helt se problemet da vi har fått så mye fint og stilfult regntøy de siste årene. Selv har jeg knall rosa støvler som jeg synes frisker opp masse i en ellers regntung dag. Jeg har også en regnfrakk i en stilig limegrønnaktig shimmer farge, så jeg koser meg ute i drittværet.

nå er ikke jeg en mamma, men jeg er avlastningshjem for en liten en, så jeg er mye ute i drittværet her i Bergen. :regn:

Skrevet

Jeg er nok en "litt" jålete mor - men siden jeg er tenåringsmor så har jeg all verdens tid til å bruke på meg selv.

-Frisøren går jeg til hver 5. uke for å stripe og klippe håret.

-Annenhver dag barberer jeg legger, armhuler og bikinilinjen.

-Annenhver dag vasker jeg hår og tar på selvbruningskrem.

-Bruker alltid sminke hvis jeg skal ut.

-Høye hæler brukes så ofte som mulig.

-Veldig nøye med hva slags klær jeg bruker.

-Nøye med at smykker, sko og vesker står i stil til hverandre og klærne.

-Pent undertøy.

Men jeg har også en sporty garderobe som brukes til sportslige aktiviteter. Hunden min skal luftes daglig - uansett vær og vind. Har skikkelig regntøy, støvler, sko som er spesielt egnet til å gå langt og masse i, behagelig allværsjakke, Nike løpsbukse og overdel, sykkelbukse, trenings-BH, osv ..

Hjemme går jeg i tynne, behagelige joggebukser, topper og BH`er - det gjør jeg også når jeg jobber i hagen .. Har veldig delt garderobe og klare forskjeller på klærne jeg bruker til de forskjellge anledningene ..

Er veldig nøye med hvordan jeg behandler klærne mine - det er f.eks. kun hjemme-klærne som går i tørketrommel. De andre klærne henges til tørk på sy-rommet mitt før de strykes og henges på plass i skapet på soverommet.

Skrevet

Jeg ble (alene)mor for snart seks uker siden og bruker de samme klærne som før jeg ble gravid - utendørs. Sminker meg alltid og prøver å se noelunde fiks ut på håret også.

Hjemme derimot må jeg innrømme at det blir en del joggebukse og t-skjorte. Har fått en skikkelig gulpeunge og må skifte hele tiden uansett.

Skrevet

Jeg har (dessverre) en jobb som tilsier at jeg MÅ gå i treningstøy, og det er til tider ganske deprimerende for en jålejente som meg... Egentlig trives jeg best med høye hæler, sexy undertøy, snuppete klær og fin frisyre - men ender til dagen opp med joggesko, sports-bh, treningstøy og hestehale...

Doller meg derimot mer opp når jeg skal noe - men avogtil er det vanskelig å finne noe kult i klesskapet! Rett og slett fordi jeg bruker mest penger på kuult treningstøy...

Ser at mange ikke kan fordra allværsjakker - da må jeg bare si:

Allværsjakker kan være kuule de, om de blir brukt til det rette, sporty antrekket. Allværsjakker utenpå kjoler er bare trist.... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...