Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er litt gammeldags, han synes det er mannen som skal fri, ikke kvinnen. Vi har vært sammen i flere år, har barn sammen, er i midten av 30 årene begge to.

Tidligere gikk jeg liksom og gledet meg til å bli fridd til og bli gift. Har alltid satt ekteskapet høyest som samlivsform.

Nå har det sneket seg inn en liten tvil; "kanskje han ikke vil gifte seg med meg? Kanskje han er misfornøyd med meg?"

Jeg vil jo ikke spørre han om dette og risikere at han kommer og frir av plikt eller av redsel for å miste meg. Hvis han tviler på om vi har noen framtid sammen, så vil jeg jo revurdere forholdet vårt. En eller annen gang må man jo ta et valg, og når man er 35 og har barn sammen, synes jeg kanskje det er på tide å bestemme seg for hvordan og med hvem man vil leve?

Hva sier dere? Er jeg på jordet? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje han bare er fornuftig og forstår at man må ikke gifte seg bare fordi man er sammen med noen.

dette er en tenkemåte som er gått ut på dato

Skrevet

Tror nok (gjest kl 14:30) er inne på noe vesentlig her, ja. Skjønt - har man barn burde man også gite seg for å få alt det juridiske på plass.

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Enten så vil han vente til en spesiell anledning byr seg eller han kanskje syns at det er unødvendig å gifte seg.

Klart han vil ha deg, men han er vel fornøyd med bare å være samboer dersom han mener det er unødvendig å gifte seg!

:)

Gjest Frida igjen
Skrevet

Jeg er jente og ble fridd til for 2 år siden. Jeg var i fyr og flamme å hoppende glad. Så vi er altså forlovet.

Saken er den at jeg ikke "orker" å gifte meg.Det blir så mye styr og fjas og dyrt blir det også.

Vi trives med å være samboere og forlovet.

Den dagen jeg blir "rik" :fnise: så kanskje jeg gidder....

Kanskje samboeren din tenker som meg, men vet at du kommer til å planlegge et gedigent bryllup fra dag 1 og at han egentlig ikke ønsker å gifte seg.Han vil jo ha deg fordet såklart, men mener at det ikke er nødvendig!

:)

Skrevet

Kanskje han synes det er greit å ha en retrettmulighet, i tilfelle han møter kvinnen i sitt liv? Eller kanskje han har lagt merke til ting du har sagt tidligere, kanskje i begynnelsen av forholdet om dine prinsippielle syn på saker og ting? Ting som han kan tolke dithen at folk som gifter seg er gammeldagse eller sånt? Menn har god lagringsevne for sånt, og slike utsagn forblir gyldige i en mannehjerne til ny info krever plassen : )

Foreslår at du begynner å abonnere på brudenytt, brudemagazinet og new bride, ogsånn. Ha i alle fall brudeblader og brudekjolebrosjyrer og hva vet jeg liggende diskrét men synlig en stund, før du avskriver helt greiene. Kvinnelist, vet du. Har dere glemt den? : )

• Liker 2
  • 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Om han elsker deg og er forelsket i deg så frir han. Hvis ikke er du grei nok.

Anonym poster: 726c894df2fcd85089af08b7f970bb0e

AnonymBruker
Skrevet

Om han elsker deg og er forelsket i deg så frir han. Hvis ikke er du grei nok.

Tråden er 6 år gammel. Hvorfor i all verden svarer du Ts nå?

Anonym poster: 38ad9348e1123c5d03d17ebf32df296d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mens du har gått rundt og "ventet på å bli fridd til", så har dere altså fått barn sammen?

Jeg gjorde det klart tidlig i vårt forhold at huskjøp, barn osv kom ETTER at vi formelt sett var et ektepar. Da slipper man sånn virring. Ta en prat med han du.

Anonym poster: 9511d71fb9ea23d9f79ded9a99967bc5

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor våknet tråden til liv nå?

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi mange har samme problem?

Menn frir bare hvis de risikerer å miste kjæresten...

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er giftemål så viktig? Gammel religiøs tradisjon...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er giftemål så viktig? Gammel religiøs tradisjon...

I dag er det like så gjerne en borgerlig tradisjon. Det er for mange romantisk og det gir gjerne paret en fin ramme av trygghet.

Skrevet

Sikkert fordi mange har samme problem?

Menn frir bare hvis de risikerer å miste kjæresten...

Er det sant?

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å forlate samboeren min snart om han ikke ønsker å fri/forlove/gifte seg med meg. De nærmeste vennene hans er enten forlovet eller gift, men selv om vi har vært sammen i snart seks år og har barn sammen, ønsker han tydeligvis ikke å dele resten av livet sitt med meg - han er ikke glad nok i meg. Nå er jeg drittlei!

Anonymous poster hash: d30d6...c2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...