Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 heisann! er det noen som har hatt følelsen av å konstant ha slim i halsen? hos meg er det på en måte i svelget. av og til får jeg hostet opp noen klumper som lukter verre en død får meg alltid en hostebyge under tannpuss, får noe slim opp da. Og når kulene kommer, føler jeg meg "rensket" og klar i halsen. er det noen som vet om noe slimoppløsende? har ganske dårlig ånde pga. dette
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Har du hovne mandler kanskje? Om du har det så merker du at du har vondt og at du liksom ikke får svelget ordentlig og at det samler seg slim og matrester som blir liggende der å "råtne" Mange har fått operert bort mandlene pga. dette!
Gjest Professor DRØVEL Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Hei du! Tror det er mange flere som plages av dette enn vi tror...For litt over ett år siden begynte jeg å bli plaget med dårlig ånde. Jeg hadde skjønte ikke hvor det kom fra. Jeg hadde jo kjempegod munnhygiene og skylte med munnskyllevann. Legen bagatalliserte det og sa bare at jeg måtte pøse på med mer munnvann. Til slutt fant jeg heldigvis ut selv at mandlene mine hadde groper som var fulle med gule stinkende klumper. Klarte å pelle ut noen, men var vanskelig å få ut alt... Til slutt ble det kronisk. De ble bare mer og mer plagsom og jeg krevde at legen henviste meg til spesialist. Der var det jo mange måneder ventetid. I mellomtiden begynte jeg å vaske mandlene mine hver morgen og kveld med Corsodyl (brukte en bomullspad). Det var med på å dempe lukten og rense mandlene. Legen min trodde først det var noen infeksjoner, men prøvene viste at dette ikke stemte. Derfor sa hun at det ikke var noe mer å gjøre... Til slutt, etter mange måneder, kom jeg meg inn til en øre, nese, hals-spesialist. Du, for en forskjell!! han var sååå forståelsesfull og skjønte med en gang problemet. "Du skulle fått fjernet mandlene for lenge siden", sa han. Deretter gikk alt ganske fort...Fikk time hos en privat lege for å fjerne mandlene. Det var en veldig vond opplevelse siden jeg er voksen nå. Hadde kjempevondt de fire ukene etter operasjonen, fikk blødninger, klarte nesten ikke spise eller svelge, og var veldig slapp. Men...det er verdt det! Nå er det cirka fem uker siden operasjonen og jeg har bare litt vondt. Den dårlige ånden er borte og alt er helt fantastisk!!! Håper virkelig du får operere bort mandlene dine. Krev å få time hos en spesialist med det samme, for mange allmennleger har ikke peiling på hvordan de skal behandle dette problemet. De bagatalliserer det dessverre...noe som er utrolig kjipt når man står midt oppi situasjonen! Lykke til videre!! (Du kan søke på nette på "tonsil stones" eller "mandelpropper". Da finner du mer informasjon...)
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Hei, og takk for raske svar! Mandlene mine er ikke hovne eller vonde. Professor DRØVEL, hvordan fant du selv ut at mandlene dine hadde groper, og hvordan fikk du prellet klumpene ut? Jeg må hoste og harke og nærmest brekke meg for å få noe ut. Og hvordan fikk du til å vaske mandlene? Sitter ikke de litt langt nede?
Knøttet Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Jeg har noe lignende! Har ofte slim i halsen, som jeg av og til får hostet/harket opp. Når jeg får det opp er det brungult og klumpete... Skikkelig ekkelt. Og så er jeg litt øm på begge sider av halsen. Legen min mente jeg var litt øm, men at det kom av at jeg hadde hatt kyssesyken ... Jeg blir liksom aldri kvitt det slimet
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Jeg har ofte slim i halsen og jeg har ikke mandler engang. Hos meg kommer det av at jeg har kronisk irriterte slimhinner så da produseres det slim som sklir rett ned i halsen...
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Jeg har noe lignende! Har ofte slim i halsen, som jeg av og til får hostet/harket opp. Når jeg får det opp er det brungult og klumpete... Skikkelig ekkelt. Og så er jeg litt øm på begge sider av halsen. Legen min mente jeg var litt øm, men at det kom av at jeg hadde hatt kyssesyken ... Jeg blir liksom aldri kvitt det slimet Trådstarter har også hatt kyssesyke men er ikke øm i mandlene, da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå