Gå til innhold

Han vil jo ikke slutte å bite!

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

Ene kattungen biter hele tiden han får sjansen til det. SKjønner ikke at han ikke blir lei av å bli tatt i nakkeskinnet og brølt NEI til?!? Det er snakk om når jeg klapper han, når han går forbi, mens han sover (!!!) osv osv. Det er alltid han som kommer til meg på eget initiativ bare for å ligge og tygge på fingeren min.

Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg gidder jo ikke bli bitt hele tiden, og er redd han vil bli misunnelig på han andre som så og si aldri biter. Faen heller, jeg er jo like glad i begge to, men denne bitingen skulle jeg ønske han kunne gi seg med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi
Skrevet

Kan hende det klør litt i tennene hvis han er midt i tannfellinga.

Jeg synes det er veldig effektivt å blåse katten i ansiktet hvis den gjør noe galt mens jeg koser med den. Deretter overse.

Forøvrig er det typisk at folk ikke skjønner hvor mye arbeid det er med kattunger før de har skaffet seg en. Altfor mange som skaffer seg kattunge uten å ha tilstrekkelig kunnskap... :katt: (sier ikke ta det nødvendigvis gjelder deg TS, dette var en generell betraktning som alle kan ta til ettertanke før de får seg kattunge)

Lykke til videre :tommel:

Gjest milkyway
Skrevet

Skjønner det er mye arbeid ja, men ikke at det var så mye pes.. har hatt to før, men aldri to samtidig.

Har også tenkt på tannfelling, noen som vet når de feller? De er ca 3 måneder nå.

Gjest Gjest_Trixie_*
Skrevet
Skjønner det er mye arbeid ja, men ikke at det var så mye pes.. har hatt to før, men aldri to samtidig.

Har også tenkt på tannfelling, noen som vet når de feller? De er ca 3 måneder nå.

da kan det hende det har med det at du fikk dem for tidlig. en kattunge skal være MINIMUM 12-14 uekr gammel før den kan forlate moren sin. og hvis man får dem før kan man risikere at de blir suttekatter( katter som sutter på alt de kommer over ) eller VELDIg agressive og kanskje må avlives til slutt. det er trist. men det hender. og en kattunge feller ikke tender før den er 4-5 mnd :sjenert:

Gjest milkyway
Skrevet

Spurte dyrebeskyttelsen om dette, og de sa at med en gang han gjorde dette måtte jeg si "Ååååååååååååååå" med dyp stemme, for det betyr "gi nå faen ikke gidd" på kattespråket. Funket fett, han biter ikke mer :D

Men takk for tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...