Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Jeg har ganske lyst hår, men det har ingen pen farge, heller grått. Har prøvd å farge det mørkt, men det ble så mye styr med ettervekst siden jeg jo faktisk har ganske så lyst hår. Har også prøvd å stripe det med svak bleking, men fortsatt ser håret grått ut, særlig bak (frisøren la ikke så mye striper bak pga frisyren min). Dessuten ønsker jeg ikke å være altfor lys heller, er ingen typisk blondine når det gjelder klesvei, fargevalg osv. Egentlig passet jeg veldig godt til mørkt hår, men det ble for mye styr med ettervekst hele tiden. Kan heller ikke farge det for rødlig, siden håret mitt suger til seg rødpigmenter mens håret blir bleket av solen og jeg etter en stund ser ut som en gulerot.. Dessuten ser etterveksten enda gråere ut med rødt hår. Så nå tenker jeg litt på hva jeg kan gjøre med håret for å gi det litt mer farge? Kravene er altså at jeg ikke kan ende som en gul blondine (passer jeg ikke), ikke for mørkt (for mye styr med ettervekst). Jeg farger forøvrig bare håret hos frisør, aldri hjemmefarge. Bør jeg gå for noen striper? Hvordan har dere andre lyse musegrå løst dette? Noen som kan linke til fine bilder?
Dizzy Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 (endret) Jeg har også musegrått hår. Sist gang jeg var til frisør stripet jeg håret, men føler fortsatt at det er litt musegrått preg over håret. Bestillte ny time i dag, og tenkte jeg skal prøve med en mini-colour denne gangen...så gjenstår det bare å se hvordan resultatet blir. Endret 4. august 2007 av Dizzy
Tristessa Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Jeg har litt mørkere musegrått hår, og frisøren toner det mørkt gyllenblondt og legger inn lysere striper. Det blir veldig bra. Spør frisøren om en minicolor for å friske opp selve grunnfargen? På meg blir ikke bare striper så veldig bra, siden resten av håret er så daft i fargen.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Jeg har "kommunegrått" hår, og jeg farger det hjemme med blond hårfarge. Hva med å prøve såkalt askeblondt hvis du ikke vil ha gulskjær i håret? Synes lyseblondt ser veldig naturlig ut på meg, og det blir sikkert fint på deg også For sikkerhets skyld kan du jo dra til frisøren første gang! Kommunegrått er ikke spesielt fresht
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå