Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkelig samboer
Skrevet

I går kveld satt jeg her på KG og leste om alle de ulykkelige historiene om folks ekteskap, samboerskap og forhold, som ikke fungerer som det burde... Jeg ble lei for de som har det vondt i sitt forhold og satt og funderte litt på det jeg hadde lest... Så gikk jeg ut til min samboer som satt på verandaen og snekret, og jeg gav han en god kjæresteklem og mange kyss. Han smilte og holdt rundt meg.

Jeg syntes han fortjente den kosen, for han er en perfekt kjæreste, og jeg har ingenting vondt å skrive om han her inne på KG. Tross at han har sine negative egenskaper som feks at han ikke er flink til å rydde så er han verdens beste mann og han gjør meg utrolig lykkelig. Jeg får fortsatt sommerfugler i magen selv etter snart 3 år, og jeg savner han når han er på jobb. Og når jeg er sliten på jobb, så tenker jeg på å komme hjem til han, og da holder jeg ut de siste timene:)

Jeg vet jeg er heldig, og jeg er stolt av å ha en så flott mann:) I dag skal vi på en velfortjent ferie, og jeg skal nyte hvert eneste sekund med min kjære som for meg er verdens beste.

Ville bare dele det med dere, og håper mange av dere andre der ute også har det sånn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et flott innlegg! Jeg skjønner hvordan du føler det, føler selv jeg har skutt gullfuglen og funnet verdens herligste mann :)

Noen kommer garantert til å mene dette er hovering og å se ned på de som har problemer, men det får så være. Men husk at grunnen til at det meste som står på KG er om problemer i samlivet er fordi de fleste ikke har behov for å lufte seg på diskusjonsforum før de har problemer.

Men flott, det er så fint å se at det går an å ha et bra forhold også! Kanskje det er et lysglimt for de som har det vanskelig :)

Alle fortjener å ha det bra!

Skrevet

"Den perfekte kjæreste".

Søtt, men naivt.

Alle krangler, forelskelse varer aldri, utroskap kan ramme alle. Hvor mye man enn forsøker å rosemale og hvor ting perfekt ting måtte virke i et lite lykkerus så kommer man alltid ned på jorda igjen og innser at den perfekte mannen kan finne på å være både lat, utro, kranglete og i det hele tatt menneskelig.

Skrevet

Ja, men "perfekt" trenger ikke bety at han er AKKURAT som man vil, men at han er akkurat bra nok på de tingene man synes er viktig. Selv om man krangler over husarbeid, barneoppdragelse og pengebruk så er det likevel noe der som gjør at man føler en tilhørlighet til denne personen.

Trenger det være naivitet da? For det er vel fremdeles mennesker som er lykkelige gift etter mange års ekteskap, selv om det nesten har endt i skilsmisse?

Jeg lurer på dette selv altså, for jeg har alltid vært "forholds-pessimist", men nå har jeg det veldig bra, bedre enn jeg trodde mennesker i et forhold kunne ha det. Jeg trodde aldri å være sammen med et annet menneske kunne være så givende. Jeg trodde det var mest hard work. Det er det jo, men likevel... så er det verd det. Noen ganger veldig mye mer enn bare verd det også.

Og DET gjør han perfekt for meg :)

Forelska, ja... kanskje fremdeles. Men da har jeg vært forelska i godt over et år. Blir vel spennende å se hvordan det går om et par-tre år framover... men jeg kan ærlig ikke se for meg at jeg skulle kunne ha det noe særlig bedre med noen andre. Akkurat nå. That is perfection - for meg hvertfall.

Skrevet

Håper for deres skyld at lykken varer. Men noen ganger kan livet snus på hodet i løpet av kort tid. Hvis en annen kvinne dukker opp, hvis du blir gravid, hvis en av dere, eller barnet, blir utsatt for en ulykke eller kronisk sykdom. Og på sikt alderdom, uførhet eller arbeidsledighet som kan føre tl frustrasjon, nedsatt funksjonsevne, impotens, forandret personlighet, vold eller dårlig økonomi. Det er i slike situasjoner man får satt samlivet på prøve. Når livet smiler er det ingen sak å være en perfekt kjæreste.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ingen er perfekte, men jeg mener at jeg har en kjæreste som vil være sammen med meg og at vi støtter hverandre dersom det kommer vonde tider nettopp fordi vi har et godt forhold. En krangel ser jeg bare som sunt for forholdet, klart jeg vil mene andre ting enn han, og klart han er ute for lenge i blant.

Om han velger å være utro, så er det hans tap. Men jeg kan ikke gå rundt å forbrede meg på det, hva slags godt forhold ville jeg hatt da?

Nei, dette er mannen jeg vil leve med, og jeg er glad han vil være med meg.

Skrevet

Men dersom det er slik at alt går til helvete til slutt likevel, så skal jeg HVERTFALL vase rundt i lykkerus nå ;)

Ah så deilig det er :D ;)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
"Den perfekte kjæreste".

Søtt, men naivt.

Alle krangler, forelskelse varer aldri, utroskap kan ramme alle. Hvor mye man enn forsøker å rosemale og hvor ting perfekt ting måtte virke i et lite lykkerus så kommer man alltid ned på jorda igjen og innser at den perfekte mannen kan finne på å være både lat, utro, kranglete og i det hele tatt menneskelig.

Leste du i det hele tatt innlegget hennes? Det er jo nettopp det hun skriver. Han har en rekke negative egenskaper (feks at han ikke er flink å rydde), men likevel oppfyller han det hun ønsker i en kjæreste.

Ikke naivt, men et positivt bilde av en kjæreste hun har realistiske forventninger til.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for forståelsen "snart medlem":) Og til deg også, Annikken, for de positive innleggene:) Det er viktig å leve i nuet:)

Gjest Lady M
Skrevet
Håper for deres skyld at lykken varer. Men noen ganger kan livet snus på hodet i løpet av kort tid. Hvis en annen kvinne dukker opp, hvis du blir gravid, hvis en av dere, eller barnet, blir utsatt for en ulykke eller kronisk sykdom. Og på sikt alderdom, uførhet eller arbeidsledighet som kan føre tl frustrasjon, nedsatt funksjonsevne, impotens, forandret personlighet, vold eller dårlig økonomi. Det er i slike situasjoner man får satt samlivet på prøve. Når livet smiler er det ingen sak å være en perfekt kjæreste.

Neimen huff! Hun har sikkert tenkt på alt dette som alle normale folk gjør. La nå jenta være lykkelig når det er mulig uten at man skal minnes på verdens elendighet til stadighet. Synes man blir konfrontert med den tidsnok uansett.

Det er deilig å være ung og lykkelig forelsket! Det unner jeg alle.

Skrevet
Det er deilig å være ung og lykkelig forelsket! Det unner jeg alle.

Absolutt. Like deilig som det er å være godt voksen og forelsket. :) :rødme:

Gjest marihan
Skrevet
"Den perfekte kjæreste".

Søtt, men naivt.

Snakk om å være negativ! Tydelig at du ikke har d bra i kjærlighetslivet!

Gjest lissi32
Skrevet

Jeg skjønner så godt hva du mener, og det er en veldig god følelse. Vi har også slike dager, hvor jeg bare sitter i armene hans og hjertet verker av kjærlighet for denne mannen. At jeg får tårer i øynene bare på tanken om det skulle skje han noe.

Men hverdagen har dukket opp for vår del, selv om vi har dager som er rosenrøde har vi også dager som er pyton...

Det er vanskelig å være to forskjellige individer som har forskjellige ønsker, drømmer og behov. Ikke alt kan løses, selv om man elsker hverandre, aldri så høyt.

Ta vare på de gode tidene, da står man kanskje sterkere om det skulle bli en liten storm.

:O)

Skrevet (endret)

"han er akkurat bra nok på de tingene man synes er viktig"

Det er vel dette som gjør at ulike mennesker passer sammen, og det ikke finnes en perfekt oppskrift...?

Jeg er også i et lykkelig forhold. Vi er til tider uenige, men er glade i hverandre og vil satse. Vi passer på å vise at vi er glade i hverandre i hverdagen. Jo, jeg har tro på hverdagslykken!

Endret av s.n
Skrevet

Så bra at dere er lykkelige ! Håper virkelig for deres skyld at det varer.

Jeg mener ikke å være slem nå, selv om det kanskje vil virke sånn - men jeg møtte en gang en mann, en virkelig perfekt en. Kjekk, rolig, trygg, stabil, utrolig snill og god på alle måter. Jeg flyttet inn til ham, og vi fikk barn.

Det tok fire år før han viste tegn til at noe ikke var som det skulle. Nå har jeg politibeskyttelse og voldsalarm, og den snille mannen jeg en gang elsket så høyt, angrer jeg i dag på at jeg ble kjent med i det hele tatt.

Nå sier jeg ikke at noe sånt vil skje deg - men det KAN skje, med hvem som helst, særlig når man minst venter det.

Bare pass på å ikke male tilværelsen FOR rosa.

Som sagt, det var ikke meningen å være negativ, vil bare forhindre at andre havner i min situasjon.

Lykke til videre :)

Skrevet

Vil og ha sånn mann :hoppe:

Hvor finner jeg en sånn? :ler:

:rødme:

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)

:-D Jeg har også en kjæreste som har negative sider, men jeg har flere negative sider enn han! :ler2:

Endret av Mysticgirl
Skrevet

Så koselig det er å lese sånt :)

Jeg har det også som deg. Har vært sammen med kjæresten i to og et halvt år nå, og vi har hatt det så utrolig fint, og har det fortsatt. Vi krangler ikke, bortsett fra små krangler, og diverse ting som jeg har bygd opp i hodet, som vi har snakket om, og som jeg ikke tenker på lenger (typisk jenter å lage problemer fordi man egentlig ikke har problemer... ;) )

Vi bor ikke sammen ennå, men vi har hele livet foran oss, så det blir det nok av tid til når vi føler det passer sånn. :) Akkurat nå trives vi med å bo i hvert vårt kollektiv, bare fem minutter unna hverandre, og treffes nesten hver dag men fortsatt ha hvert vårt.

Dette er min første ordentlige kjæreste, og jeg føler det er stor sjanse for at vi kommer til å holde sammen resten av livet... Kan ikke beskrive hvor heldig jeg føler meg hvis jeg slipper å oppleve den store kjærlighetssorgen. Men av og til tenker jeg at det er for godt til å være sant, og at noe kommer til å skje... :tristbla:

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet

Hvorfor er det alltid noen som skal bli sure og prøve å ødelegge andres lykke? selv om du har hatt et bedritent liv og antagelig enten er singel og bitter nå eller i forhold og bitter trenger vel ikke alle ende opp som deg. Det er så patetisk med mennesker som må prøve å ødelegge andres lykke og ikke kan unne noen andre å ha det godt. :overrasket:

Skrevet
Hvorfor er det alltid noen som skal bli sure og prøve å ødelegge andres lykke? selv om du har hatt et bedritent liv og antagelig enten er singel og bitter nå eller i forhold og bitter trenger vel ikke alle ende opp som deg. Det er så patetisk med mennesker som må prøve å ødelegge andres lykke og ikke kan unne noen andre å ha det godt. :overrasket:

Det dreier seg ikke om å ødelegge andres lykke eller å ikke unne andre å ha det godt. Det dreier seg om å ha et realistisk syn på livet. Ha evne til å være der for hverandre også når man møter motgang. Hvis man er sammen et helt liv opplever sannsynligvis forholdet noen kriser. Det er ingen ulempe å være litt mentalt forberedt hvis man en gang faller ned fra den rosa skyen.

Til orientering så er jeg lykkelig sammen med min elskede samboer, som jeg har elsket hver dag siden jeg traff han for 5 år siden. Vårt forhold har allerede overlevd et par kriser. Det var tøft, men det gjorde faktisk forholdet vårt sterkere. Jeg håper og tror at vi skal være sammen resten av livet. I gode og onde dager. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...