Gå til innhold

Venninne som vil vente til ekteskap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har intrykk av at hvis det er sexen som er drivkraften i et forhold, så er det også snabelkrøll som leder til at det havarerer.

Forhold som utvikler seg fra noe annet enn paringsakten, får gjerne flere bein å stå på. Og da vil man kanskje holde sammen lenge nok til å få løst floken. Slippe å være verdensmestre inntil man får lært hverandre å kjenne, på godt og vondt, liksom.

Videoannonse
Annonse
Gjest Peachbud
Skrevet
Jeg sparte meg til han jeg ble gift med. Det er ikke noe jeg anbefaler noen, og hvis en ung jente hadde fortalt det til meg ville jeg fortalt i ganske klare ordelag hva slags mareritt det kan bli.

På hvilken måte kan det bli et mareritt?

Skrevet

Skjønner ikke helt det der med og vente.

Hvis man ikke er seksuelt kompatibel, så tenker jeg det blir ett mareritt.

Da kommer man sikkert til og lure på hvordan det hadde vært og prøvd med noen annen.

Hvis det viser seg at mannen har kjempeliten pikk, da vil man alltid lure på hvordan det hadde vært med en stor

Gjest Blondie65
Skrevet
På hvilken måte kan det bli et mareritt?

Man må passe sammen i alt her i livet, også på det seksuelle område. Så enkelt - og vanskelig kan det være.

Jeg vil aldri anbefale noen å leve som jomfru til de blir gift. Det er ikke dermed sagt at jeg anbefaler noen å leve et promiskøst liv heller. Men en mellomting hadde vært greit.

Jeg vil ikke anbefale noen å flytte sammen med en gang man treffer noen, men bli godt kjent først. Jeg vil heller ikke anbefale noen å gifte seg før man har levd sammen lenge nok til å vite at man faktisk KAN leve sammen.

Skal man være jomfru på bryllupsnatten går man glipp av mange muligheter til å finne ut ting om partneren som man bare kan finne ut ved å leve sammen.

Skrevet
Skal man være jomfru på bryllupsnatten går man glipp av mange muligheter til å finne ut ting om partneren som man bare kan finne ut ved å leve sammen.

Jada, jeg er kverulant. Men det går an å leve sammen og forbli jomfru. Så får nå folk bare mene jeg/vi er sære :ler:

Skrevet

Den jenta hørtes kjip ut...gammeldags og ytrestyrt. Greit å ikke hoppe i seng emd en gang og gjerne vente litt - men et kriterie på bryllup først blir for dumt.

Skrevet

så lenge de to det gjelder er enige, har vel ingen andre noe med det å gjøre....

Skrevet

Det er vel ganske vanlig her i landet at folk tar det som en personlig fornærmelse at andre gjør andre valg enn dem selv eller flertallet?

Mulig at de mener at de har rett og at de gir henne et godt råd?

Det kan også være vennskapelig erting a la det mange 17-åringer opplever fra eldre venner som slipper inn på discotek.

Hovedsaken er om det plager henne eller ikke.

Det går an å si i fra om at man synes dette er en personlig sak som ingen andre har noe med. Og for alt vennene vet så har de kanskje masse sex på andre måter mens de venter på fullbyrdelsen?

Skrevet
Den jenta hørtes kjip ut...gammeldags og ytrestyrt. Greit å ikke hoppe i seng emd en gang og gjerne vente litt - men et kriterie på bryllup først blir for dumt.

Hva mener du med "ytrestyrt"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...