Gå til innhold

Venninne som vil vente til ekteskap

Fremhevede innlegg

Gjest venninne_gjest
Skrevet

Jeg har en venninne som vil vente med sex til ekteskapet. Hun har sagt dette helt siden hun var ungdom, og har stått fast på det. Nå er hun i begynnelsen av 20-årene, og forlovet med en i 30-årene. Han har hatt forhold tidligere, men respekterer å vente på henne. Ikke noe problem for dem siden de begge er enige, altså. Men saken er at hun må tåle utrolig mye frekke kommentarer fra vennene sine/våre. Og det er jentene som er verst, de fleste gutta høres ut som de har respekt for det faktisk. Men jentene :overrasket: de kommer med kommentarer som

Du må jo teste ham, tenk om han er udugelig

Du vet ikke hva du går glipp av som ikke tester flere

Han kommer til å bli kjempeskuffet over en som ikke *kan* noe

Han er sikkert utro, ingen mann kan vente så lenge

Osv, osv. Er det flere enn meg som synes det er frekt? Synes det er fint med noen som klarer å vente på en de elsker jeg :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaa, dette er ganske frekt :-/

De vet sikkert ikke så mye om forholdet dems og deres følelser og tanker dem i mellom, så de har ingenting med å si sånnt.

Det er bra du støtter henne!

Skrevet

det er ikke bare frekt, det er helt motbydelig!

jeg kjenner to jomfruer selv, og det er det ingen som har noe som helst problem med. ingen som prøver å pushe dem til å gjøre noe de selv har valgt å vente med.

Skrevet

Og hvorfor må hun snakke om (det manglende) sexlivet sitt til gud og hvermannsen, da..? Hvis hun lot private ting være private, så slapp hun de problemene der.

Skrevet (endret)

Jeg har veldig lite til overs for mennesker som skal blande seg opp i andre folks avgjørelser på den måten.

Endret av Tabris
Skrevet
Og hvorfor må hun snakke om (det manglende) sexlivet sitt til gud og hvermannsen, da..? Hvis hun lot private ting være private, så slapp hun de problemene der.

Hun sier det selv at hun ikke helt skjønner hvordan dette ble et emne for offentlig diskusjon. Hun går ikke rundt og skryter og kringkaster det, men hun bekrefter det når noen spør om hun fortsatt skal vente. Det er jo ikke noe hun går og skammer seg over, og det synes jeg heller ikke hun skulle. Er mer skeptisk til de som bretter ut historier om katastrofale ons i fylla og denslags. Så skal de ha sympati etterpå når de angrer. Som man ligger, reder man, hadde jeg nær sagt ;)

Skrevet

Ja, jeg synes dette vitner om en total mangel på respekt for et menneskes bevisste valg, og er nok et bevis på at kvinner er flokkdyr.

Skrevet

For noen frekke kvinnefolk. :riste: Jeg skulle vært der jeg, så skulle jeg sagt fra. :pisk::ler: Selv om folk velger noe som er annerledes enn andre, betyr ikke det at valget er galt.

Skrevet

Jeg suns hun ikke det noe pent i si sånt til noen.

Jeg har selv en veninne som er 25 år å jomfru, hun går ikke rundt å sier til folk altså, men hun har sagt det til meg, å jeg syns det er bra at hun venter om det er det hun vil.

Veldi mange menn har har eg forstått at liker å å vere den første som har sex med dama si ;)

Så jeg synst hun skal vere stolt av seg selv, hun har vertfall ingen sykdommer å smitte med :)

Skrevet

Jeg ville stilt meg uhyre skeptisk til en person som må gifte seg før den kan ha sex. En slik person ville jeg ha avskrevet.

Skrevet
Jeg ville stilt meg uhyre skeptisk til en person som må gifte seg før den kan ha sex. En slik person ville jeg ha avskrevet.

Også som venn/bekjent? Merkelig, men har hørt folk forkaste personer på tynnere grunnlag enn det (klarer bare ikke komme på hva i farten)

Skrevet

Det var stygt sagt av venninnene. At mannen vil bli skuffet over at hun ikke "kan noe" er det dummeste jeg har hørt. Han vet jo om det, og når de er gift har de hele livet foran seg til å utvikle sexlivet.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg mener at å vente til ekteskapet bare er tull, men hun må jo få mene som hun selv vil!

Men det er jo som sagt veldig lurt å teste mannen før hun gifter seg med han!!

T enk om de passer sammen perfekt ellers men ikke i senga?

Kanskje de ikke er på bølgelengde i det hele tatt!

SCARY!

Mange forhold som har gått dukken på grunn av sexuelle problemer, men tar hun sjansen på det, så er det jo hennes valg.

Men da må hun jo stå for det også.

Kan jo hende at vennenen ikke mener noe vondt med det..

Skrevet

Jeg tror at det meste kan læres om man går inn for det. Det er veldig lett å dumpe noen i dag, fordi man ikke fungerer bra nok sammen i senga. Men som gift kan man ikke det. For min del har det tatt en stund før sexen har blitt bra, de første gangene har det ikke vært noe fyrverkeri. Men det er greit - jeg er tålmodig og kan godt lære opp, og jeg er villig til å lære. :)

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)
Jeg tror at det meste kan læres om man går inn for det. Det er veldig lett å dumpe noen i dag, fordi man ikke fungerer bra nok sammen i senga. Men som gift kan man ikke det. For min del har det tatt en stund før sexen har blitt bra, de første gangene har det ikke vært noe fyrverkeri. Men det er greit - jeg er tålmodig og kan godt lære opp, og jeg er villig til å lære. :)

Hva om det deiligste du vet er kjappe samleier og ofte, mens han vil ha det laaaangt og i flere timer?

Hva om han er kjempeutholdenede og du kommer med engang??

Det er mye som spiller inn, men om hun har valgt det så vet hun vel mulighetene også og er villige til å godta og leve med dem.

Men de har jo sikkert snakket ut om slike ting og funnet ut at de passer sammen, så da er det jo greit :)

Endret av Mysticgirl
Gjest Peachbud
Skrevet

Helt enig i at det er stygt av dem. Jeg håper virkelig hun er sterk nok til å holde på standpunktet sitt, og ikke høre på dem.

Skrevet

Jeg er en tålmodig sjel, men går det ikke, så går det ikke. Om fyren er forholdsmateriale, prøver jeg hardt å få det til å gå, i alle fall.

Gjest Elastica
Skrevet

Hvis man virkelig elsker hverandre, og det gjør de vel siden de skal gifte seg, er det grunn til å tro at de bruker lang tid til å tilpasse seg hverandre og er villige til å ta sjansen på at det fungerer etter en stund. Alle er forskjellige, og de som venter med sex til etter ekteskapet, har kanskje viktigere ting å foreta seg. I deres øyne, altså.

Men det overrasker meg ikke at det blir et tema i venneflokken deres.

Skrevet

Jeg for min del skjønner ikke at de vil vente, men jeg hetser dem ikke for det......

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg sparte meg til han jeg ble gift med. Det er ikke noe jeg anbefaler noen, og hvis en ung jente hadde fortalt det til meg ville jeg fortalt i ganske klare ordelag hva slags mareritt det kan bli.

Jeg håper at han er ærlig og rederlig og ikke som en annen dust som jeg hørte om som skulle gifte seg med en jomfru etter at de var sammen i 2 år. Alle visste at hun var jomfru for det hadde elskerinnen hans fortalt hele verden.

Jeg synes det er unødvendig å hetse henne for det, men jeg finner det rart at et såpass personlig valg er noe som er et tema i en venneflokk. Det betyr jo at minst en av dem går rundt og snakker om det ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...