Gå til innhold

Gave til forlovere

Anbefalte innlegg

Gjest hopeful
Skrevet

Hei!

Enda en god stund til vi skal gå opp kirkegulvet, men har begynt å tenke budsjett og skrive what to do liste:) Er det vanlig å gi forlovere gave? Og om det er vanlig, hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Aldri hørt at det er vanlig. Annet enn at noen kanskje betaler for at forloveren også skal få sminke, satt opp håret ++ når bruden gjør det?!

Endret av Alou
Gjest Sativa
Skrevet

Nei noe sånt har jeg aldri hørt om. Synes at forloverne skal sørge for seg selv jeg, det er tross alt et ærefyllt oppdrag å være forlover, så jeg synes vel ikke at man skal ha noe ekstra forpleining. Da min venninne valgte meg som forlover, så ga hun meg en stor gave ved å bevise for meg hvor sterkt vennskapet vårt har vært, og fortsatt er, samt at hun viser meg tillit ved å gi meg den oppgaven.

Skrevet

Vi hadde gaver til våre forlovere, de satte utrolig pris på det!! :sol:

Skrevet

Det har jeg hørt at veldig mange gjør -men det er absolutt ikke noe "krav".

Jeg kjøpte en gave til min forlover som jeg ga henne en stund etterpå (det var ikke m i noe bryllupsbudsjett da det ble kjøpt for mine egne penger endel uker etterpå.)

Jeg kjøpte et armbånd og en pen ramme som jeg satte et bilde av henne og meg fra bryllupsdagen i.

Mannen gidder ikke kjøpe noe til sin......

Skrevet

Vi har ikke planlagt noen gaver, men derimot en middag for min forlover og samboeren hennes og toastmasteren og hans kone en stund etter bryllupet som takk for hjelpen. Hans forlover bor litt for langt unna til at det er praktisk for ham og fruen å komme til middag her (de bor på Island).

Skrevet

Jeg har vært forlover to ganger og aldri fått noen gave ei heller dekket utgift til frisør. Har aldri hørt at dette er vanlig.

Det som imidlertid er ganske vanlig er å invitere forloverne på begge sider og kanskje også toastmaster m/følge til en middag på forhånd. Hvis ikke forloverne kjenner hverandre så veldig godt fra før er jo dette hyggelig.

Skrevet

Middag er jo alltid kjempe hyggelig.

Hva med blomster?? Alle synes vel det er hyggelig å bli satt pris på uansett? ;)

Gjest Gjest_Silke_*
Skrevet

Jeg trodde det var ganske vanlig at forloverne fikk et bryllupsfotografi med brudeparet og seg selv som takk for hjelpa. Det er sikkert forskjellig hvor mye forloverne involverer seg, men jeg ønsker i hvertfall å gi min et minne fra bryllupet:)

Skrevet

Hva som er vanlig vet jeg ikke, men det er vel helt opp til den enkelte.

Selv betalte mannen min leie av klærne til sin forlover og jeg betalte for frisøren til min.

Kvelden før bryllupet, var min man ute med sin forlover og spiste middag og tok en øl, som han betalte og jeg og min forlover overnattet på hotell hvor spiste middag og koste oss, dette betalte jeg.

Etter bryllupet, sendte jeg en liten blomster bukett til min forlover og takket for all hjelp ifm bryllupet vårt.

Alt dette ble satt utrolig pris på og jeg ville definitivt ha gjort det samme igjen.

Når jeg har vært forlover selv, har jeg vært så heldig at bruden har betalt for leien av min kjole, noe jeg satt utrolig stor pris på og ikke hadde forventet.

Men som sagt, man gjør hva man føler for selv.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi dekker håroppsett og make-up for min forlover, og smoking-leie for hans :) Synes det bare er hyggelig...

Skrevet (endret)

Det er enda lenge til vi må bestemme oss for dette, men jeg har vurdert å få laget et sånt album med noen av bildene fra bryllupet og kanskje blomster i tillegg. Synes det er koselig å gi en liten ting.

Endret av ~Minni~
Skrevet

Vi har ikke tenkt å gi gave til forloverene. Det er eneste som blir dekt er knapphulsblomsten til hans forlover. Vi har ikke råd og dekke kostnader hos frisør osv. Men hvem hadde ikke satt pris på en gave.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg skal være forlover om to uker (utdrikningslaget var i går og i natt). Ettersom bruden er frisør har hun booket flere av jentene på jobben til hårfiksing. I tillegg til bruden og meg får alle damene i nærmeste familie (mor søster, svigermor og svigerinner) hjelp til håret. Synes det er en veldig fin ting å gjøre, er jo hyggelig å være ekstra fin på håret den dagen :)

Jeg har ihvertfall forstått det slik at det er gratis... :sjenert:

Gjest hopeful
Skrevet

Tusen takk for svar:)Og mange gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...