Gå til innhold

BI- prosjektledelse kurs

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta prosjektledelse kurs deltid på BI. Er det noen som vet når søknadsfristen er for nettstudier der? Er nettstudier noe man kan ta "utenom" semestrene? Lese når man vil.

Noen som har tatt dette kurset? Var det interessant? Er 6 studiepoeng mye? Jeg må ta dette vedsiden av jobb, noen med erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampyra

Seks studiepoeng er ingenting. Et vanlig fulltidsstudium inneholder 30 studiepoeng hvert semester.

Nettstudier innebærer deltidsstudium, og dette løses som oftest ved at man har noen samlinger i året, eller at man leverer inn oppgaver via mail.

Står det ingenting om studiet på BI's nettsider da?

Jeg har prosjektledelse fra en annen skole, og det var et helt ok kurs. 6 studiepoeng alene er ikke mye, og man får ikke så veldig mye innsikt i faget. Hvorfor ønsker du å ta det faget? Er det bare for å få mer kompetanse til en eksisterende jobb, eller vil du bruke det til å få ny jobb? Hvis det er siste alternativ tror jeg nok jeg hadde gått for mye mer enn ett fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Jeg kan jo legge til at jeg tok mitt siste år av bachelorstudiet mitt ved siden av 75% stilling (altså 60 studiepoeng), så 6 studiepoeng burde du klare helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snart tatt 180 studiepoeng ved siden av 80% jobb, så jeg er helt enig i at 6 studiepoeng er ingenting, dette klarer du helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra
Jeg har snart tatt 180 studiepoeng ved siden av 80% jobb, så jeg er helt enig i at 6 studiepoeng er ingenting, dette klarer du helt fint!

Vel hvis du brukte 10 år på det er det ikke rart det føltes greit! :ler:

Neida, men det sier pent lite så lenge du ikke skriver hvor lang tid du brukte.

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Jeg har allerede en utdannelse i design og en i markedsføring, så jeg ønsker å ta prosjektledelse for å markere en retning på CVen.

I tillegg til at jeg har ønske om å jobbe i denne retningen.

Men jeg vet ikke om det vil svare seg for min del. Vil det ha noe å si på CVen? Kurset koster jo en del, så det bør svare seg for at jeg skal gjøre det.

Noen som har tatt eksamen på BI nettstudier? Er det innleveringsoppgaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte 3 år på 180 studiepoeng, jeg tok en bachelorgrad i revisjon, ved siden av 80% jobb (kontorjobb). Og med kun A`er og B`er (skryt skryt). Så ja, jeg vet hva jeg snakker om Vampyra.

Men uansett hva man studerer må man ha motivasjonen på topp, spesielt når man jobber ved siden av. Selv hadde jeg veldig lite sosialt liv på 3 år, men for meg var det verdt slitet!!!

Du spør om det lønner seg å ha prosjektledelse. Vel, det spørs jo på jobben du har, evt jobb du ønsker. Men 6 studiepoeng er jo veldig lite, jeg hadde satset på minimum 10-12 studiepoeng innen prosjektledelse om det skal ha noen uttelling for deg selv.

Endret av Snupsi79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok kurset ved siden av full jobb i fjor våres. Deltok heldigvis på timene, det var der jeg lærte mest. Bøkene var nyttige, men jeg er bedre på å lære i plenum. (Men har aldri tatt nettkurs altså). 6 studiepeng tilsvarer 2 vekttall i det gamle systemet, og det er ikke mye.

Kurset er en grei innføring i prosjektledelse, og ganske basic. Jeg tok det for å få verktøy til prosjektledelse i jobben min. Hadde jeg ønsket meg fulltidsstilling som prosjektleder, ville jeg tatt hele programmet som består av 3 kurs.

Uansett - et nyttig kurs. Men noen spesialisering på CVen vil det nok ikke gi, til det er det for lite. Men de fleste kan ha god nytte av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Case innlevering. "Beskriv et prosjekt du kjenner godt". Helt åpent, og mulig å samarbeide flere om man ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig bra ut. Har ikke anledning til "skoleeksamen".

Hvor lang tid hadde du på caset/eksamen? Var det vanskelig å få god karakter?

Det var prosjektledelse 1 du hadde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Ble ferdig med hele prosjektledelse deltid på BI i 2006. Har tatt alle tre delen ved siden av fulltids jobb og barn.

Ingen problem med å ta dette som web studier. Du må være flink å lese selv.

Sjekk BI sine sider.

Del 1 av studiene bestemte jeg meg for helgen før kurset startet. Jeg møtte opp på BI på første samling og har ikke angret en dag. Så min erfaring er at så lenge de har plasser og studiene ikke er kommet for langt får du begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...