Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har mange jentevenner, noe han underrettet meg om da vi ble sammen for flere år siden. I forelskelsens rus gjorde det meg ingenting, men senere har dette plaget meg en del. Han er kjekk og sjarmerende, og går inn for å være høflig og hyggelig mot alle. Han har god kontakt med flere av sine exer og gamle elskerinner, både på msn og sms. Jeg har tenkt at dette må vel være greit.

Han har også skaffet seg nye venninner via internett, men der har jeg satt foten ned fordi jeg følte at dette truet forholdet. Han har visstnok kuttet kontaktet med disse, og han sier at han ikke skal skaffe seg nye venninner på den måten lengere.

Det som forundrer meg er at de fleste damene, både exer, inernettvenninner og damer som har vært interressert i han (men ikke fått tjangs ), har betegnet han som sin aller beste venn. Dette gjør meg urolig fordi jeg vil jo at han skal være MIN beste venn, og ikke mange andre damer sin.

Jeg kan jo komme med noen eksempler hvor jeg har reagert. Da jeg og samboeren min hadde vært sammen i ettårs tid, og jeg var blitt gravid med barnet vårt, ringte en gammel elskerinne til han og snakket som om det var hun som var hans fortrolige. Hun spurte han ut om hans livssituasjon da og om meg, hvem jeg var, hvilken utdannelse jeg hadde osv. Dette satt jeg og hørte på og syntes at hele situasjonen var veldig merkelig.

Jeg og samboeren min har snakket om å gifte oss, og har diskutert litt hvem som da eventuelt skulle ha blitt invitert. Han vil absolutt invitere en gammel skolevenninne som han i flere år var forelsket i da han var yngre. De hadde et kortvarig forhold hvor hun ble gravid, men hun valgte å ta abort. Jeg på min side hadde ikke følt meg vel i mitt eget bryllup hvis hun skulle ha vært der.

Har dere noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje et tupp bak hadde vært tingen ? :sjenert:

Jeg tror (vet) at jeg ikke hadde godtatt dette.For meg er det utenkelig å ha en eks som "min fortrolige", og avlegge rapport om hva som foregår i livet mitt nå. Og en utspørring ang nåværende partner hadde overhodet ikke vært aktuelt.

At det går an å bevare vennskapet..ja, det er fullt mulig. Men ikke alle tema er egna til diskusjon.

Og hvis du ikke føler deg komfortabel med at han inviterer en eks i brylluppet, så bør han ta hensyn til det. Det skal jo være "din store dag".

Selv om eks er eks

Skrevet
Har dere noen synspunkter?

Ikke annet enn at min ex høres ut som han du beskriver her.

Jeg brøt forholdet fordi jeg syntes det ble for voldsomt med alle disse "venninnene". Det passer seg ikke på en mann...

Nå har jeg en mann som kun har manne-kamerater og det er jeg glad for!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

At han har kvinnelige venner er jo egentlig bare noe du må godta, men jeg forstår godt at du reagerer hvis det plutselig dukker opp eks-elskere og spør ut om ditt og datt hvis han ikke har hatt kontakt med dem på årevis. Jeg forstår også godt at du er ukomfortabel med at han plutselig får nye og veldig intime venninner.

Det viktigste her er vel at dere snakker sammen om dette. Han bør være totalt åpen om venninner - både nye og gamle (og det får jeg inntrykk av at han er?), og du bør fortelle ham at du føler deg ukomfortabel med det. Men du bør også innstille deg på - og gjøre det klart for ham - at venninner kan han ha, så lenge de ikke er hemmelige, og så lenge du også kan involveres i vennskapet.

Skrevet

Jeg forstår at du blir usikker når han har så nære venninner. Jeg ville faktisk foretrukket at min samboer kjøpte sex hos tilfeldige prostituerte enn at han hadde så nære og fortrolige bestevenninner.

Skrevet

Mye sjalusi ute å går her. Er han deres "bestevenn" eller er alle tiltrukket av han? Det er en viktig forskjell her. Venn er i de aller fleste tilfeller aseksuell status.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...