Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige helg kjøpte vi en sånn ferdig-pakke fra Knorr med noe som jeg tror het Teriyaki. Det var en japansk rett og var veldig, veldig godt.

Nå er jeg nysgjerrig på om noen vet hvordan man lager denne retten fra bunnen av. Har prøvd å lete litt, men ikke funnet noen oppskrift. Kanskje noen av dere har en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Forrige helg kjøpte vi en sånn ferdig-pakke fra Knorr med noe som jeg tror het Teriaky.  Det var en japansk rett og var veldig, veldig godt.

Nå er jeg nysgjerrig på om noen vet hvordan man lager denne retten fra bunnen av.  Har prøvd å lete litt, men ikke funnet noen oppskrift.  Kanskje noen av dere har en?

Når jeg søker på Teriaky får jeg bare opp sauser..

http://www.google.com/search?q=Teriaky&ie=...UTF-8&hl=no&lr=

Her finner du iallefall noen oppskrifter ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke hva slags rett du har kjøp, men her er i alle fall en oppskrift med teriyaki saus som er veldig god

800 g steinbitfilet

2 dl Blue Dragon Teriyakisaus

4 løk

2 ss matolje

1 boks ananas i biter

1 krm sort pepper

2 ts finhakket persille

2 ts salt

Skjær løken i tynne skiver, legg skivene i en stor panne, strø over sort pepper og tilsett teriyakisausen. La det småkoke i 5 minutter.

I mellomtiden varmes matoljen i en stekepanne, steinbitfiletene saltes og stekes ved kraftig varme i 3 minutter.

Ta filetene ut av pannen og legg dem på løken, tilsett nå ananassaften fra boksen og vend filetene et par ganger i sausen. Strø over persillen.

Serveres med ris .

nero

Skrevet

Takk for svar.

Tror jeg må undersøke om det virkelig var det det het. Tok vare på litt av pakningen hjemme. Det var iallfall nydelig, så jeg får fortsette å lete…

Skrevet

Takk for oppklaringen! :kgsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...