Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I det man prøver å få barn så er det venting her og venting der. Først vente på EL, så stå skikkelig på :humpe: , så forhåpentligvis ikke få mens :erter: . Vi venter og venter... :sjenert:

Så lurer man på om syklusen bare er treig, kan ikke være gravid :tristbla: . Så tenker man at JOO syklusen er bra den :tommel: , mensen er ikke her, MÅ ta test. HM, test er negativ. Men mens kommer ikke. :forvirra:

Slik har i alle fall jeg det :sprettoy:

Ellers jobber jeg i sommer og går en del turer i skog og mark ! Hehe

Endret av fiktiv
Videoannonse
Annonse
Skrevet
I det man prøver å få barn så er det venting her og venting der. Først vente på EL, så stå skikkelig på :humpe: , så forhåpentligvis ikke få mens :erter: . Vi venter og venter... :sjenert:

Så lurer man på om syklusen bare er treig, kan ikke være gravid :tristbla: . Så tenker man at JOO syklusen er bra den :tommel: , mensen er ikke her, MÅ ta test. HM, test er negativ. Men mens kommer ikke. :forvirra:

Slik har i alle fall jeg det :sprettoy:

Ellers jobber jeg i sommer og går en del turer i skog og mark ! Hehe

Mhm, det hørtes veldig ut som slik jeg tenker, det! Det er til å bli gal av ofte! :ler:

Skrevet

Hehe jeg tror du tar flere av oss på kornet der ;)

Gjest Gjest_pippen_*
Skrevet

Jepp. Pleier å diskutere med meg selv:

Ja, denne gangen MÅ det vel ha funka :skravle: neida, det har det selvsagt ikke.

Og: Ikke vits i å ta noen test :skravle: joda, bare ta en test du, det kaaaan jo hende!

:sur::sur::sur::sjenert:

Skrevet

Er jeg gravid? Ser jeg gravid ut? Føler jeg meg gravid? *kjenne etter* neeei.... joooo, kanskje der var jeg bittelitt kvalm?? Neeei....jeg innbiller meg ting... Men er jeg øm i puppene? *klyper i puppen* ja, det var vondt ja. Jeg er nok øm i puppen. Jeg er kanskje gravid jeg da??? Men mensen kommer sikkert i morgen allikevel... bruker jeg ikke vanligvis å være litt øm i puppene før mensen kommer? Joo...jeg var jo det forrige gang... jeg er nok ikke gravid allikevel nei. Men jeg har jo ikke fått mensen, har jeg vel? *gå på do for fjortende gang den ettermiddagen* Nei. Ingen mens der nei. Kanskje jeg burde ta en test? Nei, ikke så tidlig. Vente litt til. Men jeg klarer ikke å vente, vil ta test NÅÅÅ! Nei, vente til i morgen.

Sånn var jeg ihvertfall.... slitsomt det der :sprettoy:

Skrevet (endret)

Hihi, Trampe, du er tullete ! Og det er vi andre også :5:

Endret av fiktiv
Skrevet

Hehe, Trampe, den var utrolig bra! Kjente meg litt igjen kan du si :legrine:

Har forøvrig slutta med å lete etter symptomer. Leter heller etter manglende symptomer. Det er de gangene jeg faktisk har hatt null symptomer at jeg har vært gravid... Så ømme pupper er altså er dårlig tegn for meg.

Lykke til alle dere andre skrullinger og! :ler:

Skrevet

Husker at ventetiden var ganske laaaang ja..

Skrevet
Er jeg gravid? Ser jeg gravid ut? Føler jeg meg gravid? *kjenne etter* neeei.... joooo, kanskje der var jeg bittelitt kvalm?? Neeei....jeg innbiller meg ting... Men er jeg øm i puppene? *klyper i puppen* ja, det var vondt ja. Jeg er nok øm i puppen. Jeg er kanskje gravid jeg da??? Men mensen kommer sikkert i morgen allikevel... bruker jeg ikke vanligvis å være litt øm i puppene før mensen kommer? Joo...jeg var jo det forrige gang... jeg er nok ikke gravid allikevel nei. Men jeg har jo ikke fått mensen, har jeg vel? *gå på do for fjortende gang den ettermiddagen* Nei. Ingen mens der nei. Kanskje jeg burde ta en test? Nei, ikke så tidlig. Vente litt til. Men jeg klarer ikke å vente, vil ta test NÅÅÅ! Nei, vente til i morgen.

Sånn var jeg ihvertfall.... slitsomt det der :sprettoy:

:legrine:

Skrevet

Høres kjent ut... Nå har jeg ikke prøvd så lenge enda, og sist kom mensen på dagen 28 dager siden den forrige. Selv om jeg egentlig trodde syklusen var litt lenger...

Stemmer det er IKM på fredag... JEG VENTER OG VENTER...

(Men er jeg ikke litt rar i magen... Er det bare fordi jeg er trøtt første dag etter ferien, eller er det noe annet... Eller kanskje det er fordi mensen på vei. Men pleier da ikke merke det sånn...)

Skrevet

Kjenner meg igjen her kan du si... hehe :)

"Er litt øm i puppene i dag, men det blir jeg jo før mens... men det kjennes ikke ut som vanlig, kanskje jeg er gravid... Oi der blir jeg visst litt småkvalm og jeg må jo på do hele tiden selv om det ikke kommer noe... "

Blir helt sliten av å lete etter symptomer :sur: , så prøver å slappe av i tiden før IKM, mend et er jaggu ikke så lett som man skal ha det til.. for man går jo bare å venter på å teste... :)

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Nå syter jeg sikkert litt her, men jeg skulle ønske jeg hadde det som dere med fast IKM. Jeg har ikke noe fast IKM etter ett år uten piller, og jeg har nå brukt en formue på graviditetstester. Nettopp fordi jeg aldri vet når IKM er. Og med sykluser på opptil 90 dager, blir det mange tester man må ta for å sjekke.

Ønsker så innerlig at jeg får fast EL og IKM snart. Det hadde gjort ting så veldig mye enklere!

(Beklager klaging - bare litt lei akkurat nå, merker jeg. Både fastlege og Gyn var sikre på at jeg skulle bli gravid ila sommeren, men verken har jeg hatt mens på noen måneder, og etter å ha tatt den 10de graviditetstesten i sommer (som selvfølgelig fortsatt var negativ) i dag tidlig, er jeg litt lei meg :tristbla: )

Skrevet
Nå syter jeg sikkert litt her, men jeg skulle ønske jeg hadde det som dere med fast IKM. Jeg har ikke noe fast IKM etter ett år uten piller, og jeg har nå brukt en formue på graviditetstester. Nettopp fordi jeg aldri vet når IKM er. Og med sykluser på opptil 90 dager, blir det mange tester man må ta for å sjekke.

Ønsker så innerlig at jeg får fast EL og IKM snart. Det hadde gjort ting så veldig mye enklere!

(Beklager klaging - bare litt lei akkurat nå, merker jeg. Både fastlege og Gyn var sikre på at jeg skulle bli gravid ila sommeren, men verken har jeg hatt mens på noen måneder, og etter å ha tatt den 10de graviditetstesten i sommer (som selvfølgelig fortsatt var negativ) i dag tidlig, er jeg litt lei meg :tristbla: )

*god klem*

:klem:

Skrevet

Uff, så kjedelig ... :klem: og :troest:

Skrevet

:klem:

Skjønner godt at du er lei deg. Får håpe det ordner seg. :troest:

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Tusen takk, Midnattsol, Knøttet og Jente 79.

Føler meg bedre nå :)

Skrevet

:klem: Cosmic Girl

Vet akkurat hvordan du har det, misunner dem som har regelmessig EL og mens. Selv fikk jeg mensen i dag, på dag 87 i sykusen min... og det var med dobbel pergo... Tar meg selv i å være mindre optimistisk nå enn forrige gang, har telt 90 dager frem i tid, så da satser vi på IKM i begynnelsen av november... :kjempesinna::overrasket: :slåss: :sur:

Kjenner meg så godt igjen i det med å kjenne etter tegn, tenke og gruble, for så å ta enda en negativ test. Har sluttet å telle dem jeg :tristbla:

Det hadde vært så fint å fått en sjanse hver måned sånn som "alle" andre :(

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i dette ja! :fnise: Eg er nettopp ferdig med første ordentlige prøveperiode, og det har vore eit slit. :sjenert: Venting, venting og enda meir venting - det er rett og slett til å bli gal av. :sur: Og symptoma som aldri kom, men som eg heile tida venta på at skulle dukka opp! Sjølv dagen før IKM var eg optimistisk, for eg er heilt sikkert ein av dei som ikkje får nokon symptom før etter IKM, tenkte eg. Men så var plutselig mensen der, og då var alt håp ute. :tristbla: Eg er rett og slett heilt utslitt etter første prøveperiode...

Skrevet

Jeg tror noen prøvere har veldig godt av å roe seg ned!!!

Innlegget mitt var ment humoristisk, og såklart var tanken i bakhodet ofte, men livet mitt dreide seg absolutt ikke rundt prøvinga. Mange leger sier at man skal slappe av og ta det som det kommer, og det tror jeg er et veldig godt råd. Når man blir utslitt av å prøve i en måned, ja, da tror jeg man lager seg større problemer enn man har godt av. Prøving skal jo være moro også da, en tid man gleder seg og koser seg mer enn vanlig. Jeg skjønner jo at de som prøver lenge eller har veldig uregelmessige sykluser er lei og negative, og det har de all rett til. Da blir saken en helt annen. Men ferske prøvere har jo ingen grunn til å stresse sånn!

Nei jenter, senk skuldrene og :humpe: i vei! :)

Skrevet

Jeg tror vel mange er litt ekstra stresset første PP. Litt rart å være i gang. Jeg merker jeg er roligere nå. Men tenker litt akkurat disse dagene siden IKM er på fredag...

Ellers er det vel en grunn til at en del blir gravide når de slutter å stresse...

Men når det gjelder dere med lange sykluser skjønner jeg at dere blir oppgitt. Jeg synes to uker er lenge å vente, og dere må vente i måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...