iss Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 vi er nå igang med å (endelig) lage vaskerom! Rommet er på ca 10-12 m2. Har lest litt i noen tråder her på kg, men kanskje noen flere har tips og råd?? Hvordan bruker dere vaskerommet? Hva er du mest fornøyd med? Er det noe som er unødvendig? Hvordan organiserer dere tørking av tøyet?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Vi holder på å bygge nå. Vårt vaskerom blir lite. Bare fem kvadrat. Men der inne skal vi få plass til alt vi trenger. Jeg vil anbefale tårn med vaskemaskin og kondenstrommel. Da får di det inn på minst mulig plass. Dusjkabinett!!! Skitne barn, arbeidstøy, hunder, dusjing av planter osv. Kjempesmart å ha det på vaskerommet. En grovdusj på en måte. Stor utslagsvask til bløtlegging av klær. Benkplass til sammenbretting av klær ol. Vi skal ha tørkeskap. Da har jeg komprimert plassen jeg bruker til klestørk, og kan selv velge om jeg vil la det tørke i romtemperatur, elle rjeg kan sette på tørkingen om jeg har det travelt. Det ideelle er å ha egen inngang til vaskerommet, men det har ikke vi. Men vi har inngang fra gangen, så da er det nest best løsning. Og så må man ha plass til skittentøysdunker.... Vi skal ha sånne på hjul under arbeidsbenken. Skulle gjerne vist frem tegning, men har ikke her på maskinen... Sett deg ned med millimeterpapir og tegn flere muligheter. Du har jo kjempestor plass!!! SÅ masse muligheter vil jeg tro...
Veronal Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Vi har kombinert gjestebad og vaskerom. Gjestebadelementene er på den ene langveggen mens vaskeromselementene er på den andre. Vi har vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre. Disse står under en stålbenk fra Ikea som brukes som brettebenk. Så har vi et benkeskap, en utslagsvask og et høyskap. Klærene tørkes på et takmontert tørkestativ fra www.interiordetalj.no.
happyhappy Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Åhjj.. dette hørtes veldig delikat ut!!! jeg vil også ha:-)
iss Skrevet 4. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2007 Hva har dere på veggene? Fliser? Våtromstapet? Våtromsplater?
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 Husk å få plass til strykebrett også da. *misunner de som har eget vaskerom*
onyx Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 På et så stor vaskerom ville jeg valgt en skikkelig tørkevifte og kuttet ut tørketrommel. Jeg tenker da på slike vifter de av og til har på tørkerom i borettslag etc. Vi har her jeg bor nå og alt blir tørt på et par timer, minimal slitasje på klær!
iss Skrevet 5. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. august 2007 Hvordan fungerer en slik vifte da? Er den stor? Står den på gulvet? I veggen?
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 Skal svare deg senere jeg iss, har hatt to "selvkomponerte" vaskerom. Nå har jeg et barn som krever mamma. *putter på mine innlegg så jeg ikke skal glemme.*
Antoinette Skrevet 5. august 2007 #14 Skrevet 5. august 2007 Jeg bygget vaskerom og jeg kan med hånden på hjertet si at det er noe av det beste med hele huset. Rommet har egen utgang til hagen. Rommet er på 13 kvadrat med vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre. Benkeplate på toppen som brukes til bretting. På motsatt vegg er det tørkeskap og skap med strykebrett som bare kan vippes ut. Dusj har jeg ikke satt inn med opplegget for det er gjort klart så om jeg finner ut at det kunne vært kjekt er det bare å sette det inn. Fliser på gulvet og malt trepanel på veggene. Ellers har jeg hyllesystem med kurver og eget skap til vaskemidler, støvsugeren etc.
onyx Skrevet 5. august 2007 #15 Skrevet 5. august 2007 Hvordan fungerer en slik vifte da? Er den stor? Står den på gulvet? I veggen? De henger på veggen, ganske store, men man kan sikkert få typer som står på gulvet også.. De har luftfilter + at de slår seg av automatisk når klærne er tørre. Jeg regner med den måler luftfuktigheten i rommet eller noe? Effekten er egentlig som å henge klærne ute i vinden. Alt kan tørkes også, ikke bare det som tåler eller får plass i en trommel.
Snil@ Skrevet 5. august 2007 #16 Skrevet 5. august 2007 De henger på veggen, ganske store, men man kan sikkert få typer som står på gulvet også.. De har luftfilter + at de slår seg av automatisk når klærne er tørre. Jeg regner med den måler luftfuktigheten i rommet eller noe? Effekten er egentlig som å henge klærne ute i vinden. Alt kan tørkes også, ikke bare det som tåler eller får plass i en trommel. Sånn ca koster dette? Og hvor får man tak i det?
Apple- Skrevet 5. august 2007 #17 Skrevet 5. august 2007 Når vi nå snakker om tørking og slikt; jeg leste om en undersøkelse (husker selvsagt ikke hvor, men det var rett før sommeren ) hvor det ble bevist at et godt utluftet rom med en vanlig vifte (bord-? gulv-?) fungerte minst like bra som en tørketrommel. Beklager mangel på kilde, men tenkte jeg måtte ta det med allikevel, siden det både er mye billigere og bedre for miljøet
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2007 #19 Skrevet 7. august 2007 Det tørkeskapet vi tenker på er et slik med vifte. tror de koster en fem tusen eller noe.. Vi skal ha flis på gulv og i våtsone, resten vet jeg egentlig ikke enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå