Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lissi32
Skrevet

Her er det for det meste meg. Syns det er urettferdig men sliter med å få han til å gjøre ting. Han ser ikke hva som trengs å gjøres.

Hvordan får dere dette til å funke? Er det bortkastet energi å tro at jeg kan få min samboer til å delta mer hjemme? Hva den dagen vi får barn, og jeg fortsatt må gjøre alt? kommer til å klikke!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå gjør vi minst mulig husarbeid, men når det blir gjort så er det nok samboer som gjør mest. Han lager hvertfall middag hver dag :sol:

Skrevet

meg som gjør mest her hjemme, maser jeg for mye på sambo blit han bare sur.. Har vært slem nok til at hver gang vi skal rydde og han ikke hjeper til havner alle tingene på hans side av senga, selv om de skulle

vært et helt annet sted..

Gjest seroxata
Skrevet

det er iallefall ikek mannen i huset! neida... om jeg ikke gjør det, så gjør ingen det...

jeg skjønner hvorfor folk sier slikt er skilsmissegrunner, for det går meg på nervene iallefall!

Gjest nimbus
Skrevet

Jeg lager mat og vasker klær, han gjør alt annet. Perfekt løsning, det blir sikkert omtrent like mange timer, men matlaging ser jeg ikke på som husarbeid, det er bare kos, så jeg vinner! Og han får middag hver dag, så han føler han er vinneren. Perfekt!

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg gjør absolutt alt husarbeid

Skrevet

I slike sammenhenger er det mange som sier "Mannen hjelper (ikke) til". Jeg synes det blir helt feil. Mannen skal ikke hjelpe til, han skal delta i husarbeidet. Og det skal deles likt.

Skrevet

Noen gang gjør han mer enn meg, og andre ganger gjør jeg mer enn han. Blir vel sånn ca 50/50.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg gjør det aller meste. Nå reiser han mye, så det blir lett sånn da.

Skrevet

Hos meg er det meg som vasker og styrer..har jeg kjæreste er det også jeg som vasker og styrer. Jeg liker og gjøre det selv, for da vet jeg at det blir ordentlig gjordt. Stoler ikke på andre når det gjelder sliker situasjoner..pluss at jeg har mine egne rutiner, jeg vasker f.eks gulver o.l med kokt vann, pluss at jeg har en steamer fra tv shop, tihi.. :)

Bodde sammen med en en gang som vasket gulvet med rent såpekonsentrat..slikt setter sine spor ;)

Skrevet

Her hjemme gjør jeg det aller meste. Sambo jobber veldig mye, så synes ikke det er noe å krangle om :)

Gjest Vampyra
Skrevet

Min samboer er flink til å gjøre ting så lenge jeg ber han om det. Men han ser ikke at hybelkaninene formerer seg og at oppvaskmaskinen er overfylt. Vel det hender han slår til et gang eller to, men som oftest må jeg spørre han om det.

Men, jeg anser meg som heldig, for han gjør i det minste nesten alt jeg spør om :) Dog, jeg er drittlei av at jeg må spørre/minne han på det da ;)

Skrevet

Han lager alltid mat og jeg gjør alt annet. Dvs han gjør andre ting om jeg ber om det....men ikke når jeg helst vil at det skal skje, dvs med en gang :P Men han er informert om feiloversettelsen til mannespråket så han jobber med saken

(jeg er ikke veldig kjerring med han altså....han får gjøre ting på sin måte bare han gjør det :ler: )

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg gjør det meste inne, han det meste ute, og det som har med bilene å gjøre. Tipper jeg i snitt gjør litt mer enn ham. Middag og levering/henting av unger deler vi på.

Gjest StockDama
Skrevet

Bor med to karer for øyeblikket, de jobber, det gjør ikke jeg, så er nok jeg som ender opp med alt det "huslige". I ferien ble det helt forferdelig her, siden ingen skulle på jobb tenkte jeg å se hvor lang tid det tok før en av de tok initiativ til rydding....det skjedde ikke, og jeg rikka ikke på en finger...

Men de er så "snille" at de rydder etter festene sine...div jeg nekter å rydde etter de da og kommanderer de til å gjøre det selv.

Skrevet (endret)

*rydde*

Endret av emi
Skrevet

Her er det min mor som gjør grov husarbeidet 2 ganger pr måned mot betaling og det er bare helt herlig for jeg hater egentlig husvask. Ellers så er det jeg som lager middag hver dag, vasker klær og holder huset ryddig. Min sambo tar oppvasken, vanner blomster og annet småarbeid, mens min sønn (han er 17 år) tar andre faste oppgaver. Så slikt sett så blir vel det meste delt likt mellom oss alle tre og som til nå har fungert helt perfekt og ingen sure miner eller kranglinger, :)

Skrevet

Jeg har hatt to samboere. Jeg har gått begge gangene.

Første gang var fordi han ikke deltok i familielivet og dets plikter. Vi hadde små barn. Vi snakket og gjorde avtaler. Vi var innom familevernkontoret. Ingen endring. Jeg brøt forholdet og har ikke angret en dag. Han er den samme.

I samboerskap nr. 2 så snakket vi veldig mye i sammen. Han hadde vært alene i 5 år og visste hvordan husarbeide skulle gjøres. Husarbeidet ble mer eller mindre min oppgave. Vi gjorde avtaler som ikke ble overholdt fra hans side. Jeg sa klart i fra at jeg hadde gått fra et tidligere forhold pga lite deltakelse. Ingenting hjalp. Da jeg ble langvarig syk så fikk jeg virkelig erfare.

Aldri i verden om jeg vil ha en samboer som ikke deltar i hjemmet. Jeg er ingens hushjelp. Godt å bo for seg selv. Det som skal gjøres må jeg gjøre. Ferdig med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...