Gå til innhold

Velge mellom to kaniner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en av kaninene.. Den ene er veldig nysgjerrig og ikke så redd av seg, den andre er mer slik at det legger seg ned for å slikke hendene mine.. Går ikke mye rundt å kikker... Men vet ikke hvilke jeg skal velge. Hadde først tenkt til å ha begge to, men etter å ha lest litt om kaniner har jeg funnet ut at det ikke er så enkelt. Hater og velge!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier magefølelsen din da?

Skrevet

Jeg ville valgt den som virker tryggest på seg selv. Nervøsitet og stress er ofte årsaken til aggresjon og adferdsproblemer. Det er kanskje den nysgjerrige som er mest selvsikker?

Skrevet

Magefølelsen sier den nysgjerrige.. Ser den andre løper litt mer rundt når det ikke er mennesker som den ser eller hører så tenker at den er litt vanskelig og få tam, uten at jeg helt vet om det er noe hold i det da. Kanskje valget faller på den da...

Skrevet

Hva slags kjønn er det på dem?

Jeg syns ikke valget høres så vanskelig ut hvis den ene kaninen faksisk slikker deg allerede. Kan ikke bli bedre enn det. Hadde ikke forundret meg om den var ei jente og den nyskjerrige en gutt. :)

Skrevet

Vi valgte den rolige, og har ikke angret et sekund på det. Jeg ville først ha den som var frempå, spretten og ikke redd for noe, men min søster overtalte meg til å ta den som var roligere.

I dag er den veldig trygg på seg selv, men fortsatt veldig rolig. kan ligge i fanget og kose hele dagen om den fikk lov til det

Skrevet

Begge er jenter.. Men den ene omtaler jeg som gutt ja... He he, den er litt guttete.. Det er så vanskelig! Ahhhhhhhh! Men den nysgjerrige virker liksom mere fornøyd om jeg kan si det på den måten.. Det virker ikke som den andre slikker meg fordi den koser seg for og si det sånn... Men jeg har heller ikke så god greie på kaniner enda da.

Skrevet

Kaniner slikker ikke hvis de føler seg truet eller er redde. De slikker av underdanighet, hengivenhet, fordi de viser at de koser seg eller liker noen.

Jeg ville definitivt valgt den som slikker og er mer rolig. Og jeg har kanin :)

Skrevet
Begge er jenter.. Men den ene omtaler jeg som gutt ja... He he, den er litt guttete.. Det er så vanskelig! Ahhhhhhhh! Men den nysgjerrige virker liksom mere fornøyd om jeg kan si det på den måten.. Det virker ikke som den andre slikker meg fordi den koser seg for og si det sånn... Men jeg har heller ikke så god greie på kaniner enda da.

I kaninverdnen så er det den som har lavest rang som slikker og steller den med høyere rang (som hos mange andre arter). Kaninen slikker fordi den er under deg i rang og anser deg som en som den har lyst til å bli kompis med. Jeg har to der den ene er sjef, og aldri slikker den andre selv om de er bestekompiser. Det er ikke så veldig mange kaniner som slikker menneskene sine, fordi de ofte har ganske høye tanker om seg selv. De kommer heller og krever at du skal "slikke" dem (stryke over hodet), fordi det er en bekreftelse for dem at de selv er sjefen. Da kommer kaninen bort til deg og senker hodet innbydende helt ned til bakken. Du må aldri overse en kanin som kommer for å få kos, fordi det faktisk vil gjøre den ganske sur og ulykkelig etter en stund.

Kaniner som er rolige og ikke så frempå er de beste kosekaninene, så du har gjort et supert valg! :tommel:

Skrevet

Jeg vet ikke jeg.. Den rolige virker bare overnervøs. Rører ikke på seg i det heletatt når jeg setter den på gulvet og den slikkingen har den sluttet med... Når jeg setter meg ned ved siden av så Sitter den liksom bare der stiv av skrekk virker det som. Jeg føler liksom den andre er mye mer sosial. Jeg har mere magefølelse for den nysgjerrige jeg!

Skrevet

Den som er rolig kan du jo jobbe med, og den blir garantert trygg på deg etterhvert. Jeg kan sammenlikne med våre to kaniner - jeg har en og mamma har en (som var min men er flytta dit). Min var nysgjerrig, høyt og lavt og veldig aktiv da han var liten. Nå som voksen er han ikke interessert i å kose, han er egenrådig og sta som bare det.

Den andre var veldig rolig da han var liten. Lå på fanget og koste seg, var ikke så nysgjerrig og farta lite rundt. Som voksen er han akkurat lik. Fantastisk lite vesen, han er helt herlig...elsker å ligge på fanget og kose, og får han komme under pleddet i sofaen storkoser han seg. Slikker som bare det, og sovner på fanget. Det er jo det som er kos med å ha dyr - det å kose.

Som sagt så vet jeg med en gang hvilken av de to du beskriver jeg ville valgt.

Skrevet
Jeg vet ikke jeg.. Den rolige virker bare overnervøs. Rører ikke på seg i det heletatt når jeg setter den på gulvet og den slikkingen har den sluttet med... Når jeg setter meg ned ved siden av så Sitter den liksom bare der stiv av skrekk virker det som. Jeg føler liksom den andre er mye mer sosial. Jeg har mere magefølelse for den nysgjerrige jeg!

Hvis det med kos i fanget og sånn ikke er så viktig for deg, så er jeg enig i at du kan velge den kaninen som ikke er rolig. Men om et år er begge like frempå, så der er det ikke noe å hente hvis du skjønner. Hvis du leser gjennom svarene du har fått så er det ikke mye tvil om hva vi som har og har hatt kaniner mener. ;)

Skrevet

Men den nysgjerrige ligger da i fanget mitt og koser da! Jeg kan plukke den opp og den kan ligge lenge på fanget mitt. Jeg har lyst på en kosekanin ja.. Men har somk sagt ikke hatt noe følelse av den rolige. Den er i full fart i buret når ingen ser den og med en gang det kommer noen sitter den helt stille og foretrekker ikke en mine, bare stirrer rett ut i lufta. Den ser i det heletatt veldig redd ut. Uansett, jeg har valgt og som dere sikkert skjønner har jeg tatt den nygsgjerrige. Skal ha den inne hele tiden hvertfall til å begynne med. Jeg håper jeg får masse glede av den.

Skrevet

Lykke til :klem:

Det hørtes egentlig ut som du hadde bestemt deg før du spurte om råd også ;)

Skrevet

Takk, men det er jo også greit og se hva andre tenker. Jeg skjønner jo dem også. Det har vel også mye med mitt forhold til kaninene fra før. Håper jeg kan få god skikk på henne.

Skrevet

Huff nå har jeg fått det for meg at nei jeg burde jo helt klart høre på dere. Jeg burde ta den andre. Nå føler jeg meg slem ovenfor den kaninen jeg egentlig har valgt. Huff ikke så enkelt dette her... Åååååååååå hvorfor skal det være så vanskelig! He he, blir oppgitt over meg selv. Nei men dere mener helt bestemt at den rolige er den beste kosekaninen så gjør jeg jo heller det. Jeg burde jo helt klart det. Den andre er en liten hissigpropp jeg ser jo det!

Nei og nei, det er ikke så lett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...