Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 kjøpte meg ei lee-bukse i dag som var litt vel lang, '35. prøvde jo i '33 også, og den var sånn passe, kunne vært 1-2 cm lenger. så, hva gjør dere? a. kjøper den korte, og drar i den etter vask? b. kjøper den lange, og satser på at den krymper en cm eller to? her er det jo den fordelen at buksa kan legges opp hvis ikke... huff, det går aldri knirkefritt når jeg kjøper klær...
Gjest lillebøll Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Kjøper den lange. Ser for dumt ut med kort bukse og høye hæler. Da velger jeg heller litt å gå på.
brumma* Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Finnes den ikke i "34? Hvis ikke ville jeg nok valgt den lange. Misliker for lange bukser, men den kan legges opp. Spør i butikken! Der bruker de visstnok orginaltråden og får det til å se ok ut.
Deidre Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg ville absolutt kjøpt den lange. Jeg bruker mye heler, og for korte bukser til heler ser bare tragisk ut.
aline Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 jeg kjøper alltid for lange fremfor for korte, pleier å brette opp buksa innover bare i bakkant og sette fast med ei sikkerhetsnål, slik at buksa kan forbli lang forran men blir akkurat så kort bak at jeg ikke tråkker på den, funker fint og synes i fryktelig liten grad.
Gjest Mirina Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Enig med de andre, heller for lang enn for kort.
kitekatt Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 for lang ,ja... Jeg bretter den bare opp litt bak hælen jeg..liksom i sømmen slik at jeg slipper å tråkke på den.
Karamba Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Hadde definitivt gått for den lengste. Noe av det styggeste jeg ser er folk som går med for korte bukser....
Wildy Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 For lang! Om den blir så lang at det er for mye av det gode går det alltids ann å legge opp. Er buksa derimot for kort ser det bare komisk ut.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 For lang!! Av alle de overstående grunner
Catzy Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 Kjøper lang og legger opp selv. Nå har jeg skjønt hvordan man beholder den originale kanten, og da blir det ganske pent.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 yes! har nå prøvd og brukt buksa, og det føltes veldig bra! enig i at for korte bukser er lite pent; det blir både kjerring og harry. men, det jeg nå ser, er at den kunne vært et nr større i vidden. når jeg står i ro foran speilet, sitter den som støpt. men når jeg går og rører meg, så.. jeg vet ikke... det er jo en anelse stretch i den, så den går vel ut bittelitt. håper jeg.
sweetdana Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 Lee bukser er vel kjent for å gå ut ganske mye? Vet mange venninner har klagd over dette, har selv også opplevd det.
Kykkelikokos Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 Leebukser må ofte kjøpes en str for liten, ja. Men det avhenger av modellen.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #15 Skrevet 3. august 2007 Leebukser må ofte kjøpes en str for liten, ja. Men det avhenger av modellen. ok. dette er cade. har brukt den i noen timer nå. ikke antydning til at den har videt seg ut.
aline Skrevet 3. august 2007 #16 Skrevet 3. august 2007 jeansbukser generellt anbefales å kjøpe hakket trangere en akkurat passe, fordi de utvider seg ved bruk. At den ikke vider seg ut kun ved rolig bruk i to timer, tilsier ikke at den ikke vider seg ut. Men det er klart, er den direkte ubehagelig å bruke, så er det jo litt dumt. Jeg har flere jeans med strech som er åletrange når de er nye og nyvaskede, noen vider seg ikke ut masse heller, men de vider seg alltid ut litt.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2007 #17 Skrevet 3. august 2007 neida, den er ikke ubehagelig. det er bare det berømmelige sideflesket som tyter ut. den er perfekt i lårene og ellers. det får evt bli tørking i spenn når den skal vaskes! takk for så mange svar forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå