Gå til innhold

Vaskeutstyr til vinduer utendørs

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet om hvor man kan få kjøpt det hen, som er rimelige? har europris slikt kanskje?

Endret av linky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett tidligere på -nille og coop-bygg. Mulig rimi også hadde. Men som regel er det kjip kvalitet på lange aluminiumsskaft, så jeg vil heller anbefale deg å skaffe en lang gardinstang eller noe annet som tilsvarer et litt langt kosteskaft, og så kjøpe et rimelig sett med en nal (stryker) for noen tiere, og ofte følger det med en sånn vaskedings også, men den kan du fort lage selv av et gammelt frottéhåndkle som du bretter dobbelt, syr en hylse å tre over ene enden av nalen, og et strikk eller bendelbånd som holder den på den andre siden. Men som sagt, de kommer oftest i sett. De med svamp er oppskrytt. Selv foretrekker jeg å bare legge et frottéhåndkle over nalen, som om man legger en gulvduk p langkosten. Bruker håndklær som begynner å bli slitte først til vinduspuss, deretter til gulvvask. Mye bedre enn gulveduker.

Får du tak i et teleskopisk aluminiumsskaft av god kvalitet, er det suverent. Men de pleier å koste flesk. Men du får tak i runde lister i enhver trevare.

Selv bruker jeg lunkent vann med en liten sprut zalo, og en dæsj salmiakk. Vasker først med frotté. Går over alle vinduene, og går så tilbake og tar enda en vask. Mosede insekter trenger litt tid på å bløtes opp. Deretter er det bare å sette i gang å dra nalen. Men jeg liker å ha en tørr frottéstrømpe som jeg drar sidelengs helt øverst på vinduene, slik at det ikke renner striper ovenfra når jeg stryker tørt. Hvis det er insekter eller fugledritt som sitter, ikke bruk makt på strykeren, det knekker bare skaftet. ask heller en omgang til, eller to, og stryk det vinduet sist. Er dere to, så er det best å tørke av gummien på nalen for hver gang du stryker. Men det er litt stress å manøvrere hele sullamitten ned, om man er alene. Men det kan kanskje løses ved å legge et håndkle på bakken, og sneie nalen bortpå det, for hvert stryk.

Ja, tok likesågodt hele regla, siden jeg likevel var i gang. Før eller siden dukker det vel opp noen som lurer på hele prossessen : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...